Tips wild spotten Garderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Tips wild spotten Garderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 15:21

Help! :P
Mijn man en ik hebben 2 nachtjes weg geboekt volgende week in Garderen, wij willen natuurlijk heel graag wild spotten in die tijd en ik ben op zoek gegaan op internet maar ik heb nog weinig succes gehad.
Ik zag dat er de 23e een excursie is naar de 'Witte Hoogt' maar die dag gaan wij op tijd weer naar huis, dus we kunnen daar helaas niet aan mee doen. Voor zover ik begrijp is die locatie niet op eigen gelegenheid bereikbaar.
Verder kan ik niet echt iets bruikbaars vinden, behalve dat er wel veel wild zou moeten zijn in de omgeving. En dat de bronsttijd eigenlijk net voorbij is -O- Ik zou graag wat meer gerichte info vinden omdat we er maar 2 dagen zijn en dus geen gelegenheid hebben zelf te ontdekken waar het wild zit.
Iemand die bekend is in die omgeving die tips heeft?

Anoeska27

Re: Tips wild spotten Garderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:30

Eigenlijk valt overal wel wild te spotten in de schemering, maar dit park zit op een paar minuten rijden van Garderen http://www.aardhuis.nl/

Ik heb zelf tot nu toe nog het meeste wild gezien in Putten. Als je van Garderen naar Putten rijdt, dan ga je op de rotonde (eerste rotonde voor Putten) naar rechts. Dan weer de eerste weg naar rechts en die rijd je helemaal uit. Dan heb je aan de linkerkant een parkeerplaats en vanaf daar wandelen we meestal. Tot nu toe nog iedere keer wilde zwijnen gezien en af en toe een groep herten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:38

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 17:12

Ede is me wat te ver, ik ben op zoek naar plekken die vanaf Garderen te voet of te fiets bereikbaar zijn. Park Hooge Veluwe is op zich te doen, maar voor we daar zijn zijn we dan langs kootwijk en oostdorp voorbij en tussen Garderen en Ermelo ligt ook een heel groot bos.

Anoeska bedankt voor de tip! Weet je in de buurt ook observatiehutten of andere mooie punten? Ik zag dat er bij Drie een wildarena is, maar die is niet vrij toegankelijk begrijp ik?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:47

LZP -> BEU

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 15:29

Iemand nog een idee?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:23

Ik ken geen hutten in of bij Garderen. Varkens zie je al snel als je sávond bv achter de beeldentuin het bos in gaat.