wat te doen in Florida?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

wat te doen in Florida?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 15:58

Mijn vader en ik gaan volgend jaar een roadtrip maken door Florida. Nou vroeg ik mij af of er nog dingen zijn die we echt gezien moeten hebben of dingen die je via het internet niet zo snel vind. Ik heb al heel wat reis blogs af gelezen en alles draait toch wel om pretparken terwijl wij ook wel andere dingen willen zien.

We beginnen onze trip in Orlando en we eindigen in Miami. De tussen stops die we gaan maken zijn in:
-Palm Bay.
-Port Saint Lucie.
-Boca Raton.
-Hollywood.

Deze tussenstops staan eigenlijk vast dus de activiteiten moeten in die omgeving zijn. We hebben 2 tot 3 weken de tijd voor de trip en we bepalen hoe lang we op elke plaats blijven aan de hand van de activiteiten die we gaan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:02

Disney world en zo'n trip op zo'n snelle boot over een meer/door moeras om krokodillen te spotten.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 16:04

moonsparkle schreef:
Disney world en zo'n trip op zo'n snelle boot over een meer/door moeras om krokodillen te spotten.

Disney stond al in onze planning maar krokodillen spotten lijkt ons ook super vet! Bedankt voor de tip :)

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:05

Florida is supergaaf, ben er 3x geweest in m'n jongere jaren met m'n ouders en ook de route Orlando -> Miami gedaan.
Ford Lauderdale vlakbij Hollywood kan ik me nog herinneren. Superleuke watersportmogelijkheden.
Kennedy Space Center is ook supertof, onderschat dit 'park' niet.
Denk er eens over na om richting de Keys te rijden, dat is echt mooi.
Ook de Everglades in met zo'n propellerboot is fantastisch.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:07

- Zwemmen met manatees in cristal river, echt te gaaf! Wij waren er eind nov, water was fris voor Florida maar ook helder en er waren heel veel manatees. In de vroege herfst enz zijn ze nog op open water.
- kanoën door de everglades
- kanoën rond weechi wachi
- pretparken altijd leuk, met coupons vaak goedkopere tickets
- Om een keer gezien te hebben: ocean drive in Miami, leuk om in de avond te eten enz

Tof!! Heel veel plezier!!

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:12

Hoeveel dagen blijf je? Als je meer tijd hebt zou ik kijken of je nog verder Florida in kan.

Ik heb toen in een week Pensacola - Ocala - St. Peterburg/Tampa - Everglades - Daytona Beach en Jacksonville gedaan. We hebben bewust Miami overgeslagen omdat we daar later nog heen zijn geweest voor een weekje en Orlando staat op de lijst nog te maken trips :)

Als je tijd hebt en toch de Everglades in gaat, zou ik zeker kijken of je ook naar Tampa/ St. Petersburg kan. Ze hebben in Tampa een hele gave dierentuin en St. Petersburg is gewoon super leuk. Als je nog meer tijd heb zijn de bossen van Ocala ook echt een aanrader (je kunt er geweldig mooi paardrijden) en Pensacola staat bekend als een van de mooiste stranden van USA (helemaal het 'eilandje' in het midden).

Koop een goede reisgids en er gaat echt een wereld voor je open. Over de Keys kan ik je niets vertellen, daar ben ik zelf niet geweest toen. Wij zouden er heen, maar er trok toen net een orkaan vlak langs.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:11

Hier kun je echt je hart ophalen:
[BEU] USA

Er staan heel veel waardevolle tips in!

Lusitana

Re: wat te doen in Florida?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:18

Ik zal mijn zus even opmerkzaam maken op dit topic, want die heeft diverse reizen gemaakt door Florida en de staten erboven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:45

Een roadtrip door Florida en dan de Keys en de Gulfcoast overslaan?
Dat noem ik geen roadtrip. Dat is via een omweg van Orlando naar Miami rijden.
Het is zonde om zowel de Gulfcoast als de Keys over te slaan. De Oostkust vind ik juist het minste van Florida.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 20:05

Fitzroy schreef:
Een roadtrip door Florida en dan de Keys en de Gulfcoast overslaan?
Dat noem ik geen roadtrip. Dat is via een omweg van Orlando naar Miami rijden.
Het is zonde om zowel de Gulfcoast als de Keys over te slaan. De Oostkust vind ik juist het minste van Florida.

Mijn vader heeft (helaas) de route mogen plannen. Dus daar kan ik weinig aan veranderen, ik ben al blij dat ik de activiteiten mag kiezen :)

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:17

Florida is echt heel gaaf!
Ik ben er 2 jaar geleden ook met m`n ouders en broertje geweest.
Toen hebben wij ook een rondreis gemaakt en enorm veel gedaan!
We zijn naar Disneyworld, Epcot center en Seaworld geweest.
Ook hebben wij de Everglades gezien en daar kun je met zo`n soort speedboot over het moeras varen en zie je ook veel aligators. Ik dacht bij Key West heb je de Duval street, dat is s avonds erg leuk.
Ook hebben wij nog met de dolfijnen gezwommen en hebben ook nog erg mooi gevaren en gesnorkeld daar en veel stadjes bezocht.
Kortom heel veel te doen op Florida!
Vast nog wel veel meer leuke dingen!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:19

Ik heb toen we daar heen gingen mijn werkstuk erover gedaan. In welke hotels we daar allemaal sliepen en waar we heen zouden gaan enzo. Als je daar in geintereseerd in hebt moet je het maar zeggen. Dan stuur ik hem wel door via de mail.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:34

Maar wat gaan jullie dan doen in die 2 tot 3 weken als je je beperkt tot die plaatsen, zeker als je geen pretparkenfan bent?
Aan het strand liggen? Want behalve Kennedy Space Center en St. Augustine vind ik dat er toch vrij weinig te doen is aan de Oostkust. Kan de route niet meer aangepast worden?
Dan kunnen jullie een mooi rondje Florida doen met de Gulfcoast, de prachtige stranden daar, Tampa, St. Pete, Sanibel, Anna Maria Island en de Keys erin, maar ook met St. Augustine en KSC, Fort Lauderdale en Miami Beach.
Wij zijn ook geen pretparkenfan en vermaken ons altijd prima.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 21:10

Fitzroy schreef:
Maar wat gaan jullie dan doen in die 2 tot 3 weken als je je beperkt tot die plaatsen, zeker als je geen pretparkenfan bent?
Aan het strand liggen? Want behalve Kennedy Space Center en St. Augustine vind ik dat er toch vrij weinig te doen is aan de Oostkust. Kan de route niet meer aangepast worden?
Dan kunnen jullie een mooi rondje Florida doen met de Gulfcoast, de prachtige stranden daar, Tampa, St. Pete, Sanibel, Anna Maria Island en de Keys erin, maar ook met St. Augustine en KSC, Fort Lauderdale en Miami Beach.
Wij zijn ook geen pretparkenfan en vermaken ons altijd prima.

Het begint al redelijk vol te zitten hoor, we willen ook gewoon wat rust dagen tussen door hebben om te winkelen of om inderdaad aan het strand te liggen. We gaan ook vrij veel natuur gebieden bezoeken en naar dingen als een giraffe ranch :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:15

Wanneer ga je? In de winterperiode heb je de WEF, World Equestrian Festival. Staat nog heel hoog op mijn lijstje :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 21:18

_xManadisx_ schreef:
Wanneer ga je? In de winterperiode heb je de WEF, World Equestrian Festival. Staat nog heel hoog op mijn lijstje :)

In de herfst, waarschijnlijk rond Halloween :)