Thailand of Vietnam of Indonesië of Myanmar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

Thailand of Vietnam of Indonesië of Myanmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 23:03

Hi Bokkers,

In januari wil ik een week of 4 gaan reizen door een land in zuid oost Azie. Ik kan alleen niet beslissen tussen de vier landen uit de titel... Ik besef dat het allemaal vrij andere landen zijn, maar ze lijken me allemaal intrigerend, vandaar dat ik jullie hulp vraag. Hebben jullie aanraders/afraders/advies? Ik zoek een reis waarin ik natuur kan zien, de cultuur kan voelen, maar ook het stadsleven.

Het grote voordeel van Indonesië en Thailand is dat het qua vlucht het goedkoopst zal zijn (scheelt ongeveer 100 euro), en een gratis visum voor die landen.
Myanmar lijkt me ongelofelijk interessant omdat het nog maar zo kort open is voor toeristen, maar zal duurder zijn qua vlucht en verblijf.
Vietnam is machtig mooi heb ik gehoord, maar is iets duurder om er te komen (oa visum 77 euro, duurdere vlucht).

Wat mij erg tegenhoud aan Thailand is dat het zo 'cliché' is, en volgensmij dus platgestampt door toeristen. Hebben jullie hier gedachten over?

NieneWiep

Re: Thailand of Vietnam of Indonesië of Myanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:09

Even een snel antwoord, in vier weken kun je prima de highlights van Thailand én Vietnam zien dus misschien kun je ook landen combineren ipv voor een te kiezen.

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:44

Afgelopen jaar in Thailand en Vietnam geweest. Goedkoopste is vliegen naar Bangkok en bijvoorbeeld met Air Asia naar in mijn geval vliegen naar Hanoi. Beetje research op internet kan je vinden wat goedkoper is. Wij hadden vanuit Nederland een 4 daagse motorrit geboekt in Hanoi. Via de touroperator kregen wij een brief voor visum. Deze neem je mee en lever je in op vliegveld in Hanoi. Betaal je 25 euro ofzo. Je kan online ook deze brief aanvragen, zoveel goedkoper dan via de ambassade in Den Haag (80 euro excl reiskosten). Verder zijn wij naar Bangkok en Koh Chang geweest. Thailand is heel leuk en mooi, wel een stuk toeristischer dan Vietnam. Wij vonden daarom Vietnam meer authentiek. Ben op plekken geweest waar geen toeristen zijn geweest. Ook moet je in Azië rekening houden dat reizen ongeveer een dag in beslag neemt. Alles gaat daar op een heel ander tempo dan in Europa :) Als je interesse hebt naar de reis stuur een pb!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:49

Avonturier schreef:
Wat mij erg tegenhoud aan Thailand is dat het zo 'cliché' is, en volgensmij dus platgestampt door toeristen. Hebben jullie hier gedachten over?

Ja dat heb ik. :D Vietnam en Indonesie zijn net zo platgestampt. Als dat je criterium is zou ik kiezen voor Myanmar. Ben je al eerder in Azie geweest? :)

edit: ik zou zelf nooit kiezen voor een combi als je maar vier weken de tijd hebt. Maar ik hou niet van snel reizen. :Y)

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:05

Ir111 schreef:
Avonturier schreef:

Ja dat heb ik. :D Vietnam en Indonesie zijn net zo platgestampt. Als dat je criterium is zou ik kiezen voor Myanmar. Ben je al eerder in Azie geweest? :)

edit: ik zou zelf nooit kiezen voor een combi als je maar vier weken de tijd hebt. Maar ik hou niet van snel reizen. :Y)

Ben ik het niet mee eens. Het ligt er helemaal aan waar je naar toe gaat. Ben de bergen ingegaan in noorden van Vietnam. Hadden ze nog nooit toeristen gezien. Ik zal een foto's posten ter indruk.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:08

Ik ben daar dit jaar op de fiets geweest (van China naar Vietnam gefietst, met name in Noord Vietnam). Als je in vier weken de highligths gaat zien zie je vooral veel toeristen. Ga je langzaam reizen dan kom je in Thailand, net als in Vietnam in gebieden waar weinig toeristen zijn. Maar dat is hoe ik het ervaren heb. :)

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:10

Zal later even de foto's sturen. Ja je kan het beste zelf wat dingen regelen met bijv een gids. Dan dat je via allerlei reisbureaus excursies gaat doen. 1x gedaan en zeer slecht bevallen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:51

Maleisie is ook erg mooi haha. Daar kan je ook een rondreis maken. Noord oosten heb je paradijseilanden, midden jungle en onderin nog Singapore bijvoorbeeld. Of combi met indonesie en ook Borneo meepakken.

Thailand vond ik persoonlijk even toeristisch als Bali, maar wel met een ander soort toeristen. Laten we zeggen dat ik de Thailandgangers ook wel vond lijken op de salougangers. Op Java trouwens sowieso minder toeristen dan Bali.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:52

Ik ben in Thailand geweest en ik vond het niet platgestampt door toeristen.. natuurlijk zijn die er wel maar ik vind het er echt geweldig <3

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:53

Ik kan je de Filipijnen aanraden, ben vorig jaar 5 weken wezen eilandhoppen, echt geweldig zo mooi!

En Vietnam ligt er dichtbij, misschien een leuke combi?

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:39

Ik kan je Vietnam aanraden!!! Niet zo veel toeristen en een geweldig en vooral goedkoop land! :)
Op mijn Youtube kanaal (hetleefvaneef) staan wat korte filmpjes. En op mijn blog wat stukjes.
Als je wat info nodig hebt pb me dan even!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:18

Mijn schoonzus is naar Thailand geweest, ze heeft er een erg leuke tijd gehad: veel cultuur, snorkelen, olifanten, lekker eten, ... het is er wel erg gericht op toeristen, maar dat is soms ook niet verkeerd. Ze vonden het alleszins een fantastische reis.

Een kennis gaat vaak naar Myanmar en is daar ook erg over te spreken, is wel minder toeristisch dan Thailand.

Als het je eerste uitstapje naar Azië is, zou ik persoonlijk voor Thailand gaan, maar ik ben nogal voorzichtig aangelegd ;)

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:27

Ik ben zelf 2x in Thailand geweest.Vind de bevolking erg vriendelijk alleen het nadeel is dat het zo toeristisch is. Wat het wel aan de andere kant juist een stuk makkelijker maakt omdat veel mensen Engels spreken.

Fietsen in Bangkok is wel echt een aanrader. Witte tempel vond ik ook erg leuk weer even wat anders dan de andere tempels. En de Wat Suwan Kuha (grot met Buddha beeld en honderden apen) is ook zeker een aanrader. Minpunt vond ik echt de floating market (zo toeristisch)

Wij zijn 1 dag naar Myanmar geweest en wow wat prachtig.. Wordt zeker mijn volgende rondreis!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:43

Vietnam is super mooi, maar trek er wel minstens 3 weken voor uit. Dan kun je noord en zuid en alles er tussenin doen.
Thailand is ook mooi, maar wel redelijk westers al. Indonesie is groot en heel verschillend per eiland.
Laos en Cambodja kun je ook goed combineren.
Myamar ken ik niet, nog niet geweest.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:48

Geen van de andere landen geweest, maar ik zou net zoals madeliefw Maleisië aanraden :D Prachtig land waarin alles goed geregeld is en je dus ontspannen maar toch heel goed kan rondreizen. Wij hadden ongeveer 2 weken maar heel veel verschillende dingen kunnen zien tijdens de rondreis. Zelf een auto huren en een dag rondtrekken was ook nog eens heel goed te doen en zeker niet onveilig. Cultuur is zeer divers en de mensen zijn erg vriendelijk. Houd niet van de typische toeristische opdringerige situaties en die ook bijna niet tegen gekomen, terwijl we toch de highlights deden :)