Backpacken in Schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustFenna

Backpacken in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 17:16

Hallo allemaal,
Nadat ik er achter ben gekomen dat mijn vriend en ik dezelfde droomvakantie hebben, gaan wij die deze zomer in vervulling brengen. We willen samen gaan backpacken in Schotland, het liefst met uitstapje Londen en Edinburgh en Glasgow.
Nu zijn we ons aan het oriënteren, en aangezien alles nu in de uitverkoop gaat, ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben op het gebied van:
- tassen (grootte, prijs-kwaliteit, merken)
- eten (wat neem je mee)
- tent/B&B/hostel (wat is handig, tent natuurlijk wel mee met wandelen dan)
- gebieden

Als jullie nog andere tips hebben hoor ik dat ook graag!
Dankjulliewel!

Firegirl

Re: Backpacken in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:31

In Schotland mag je op de meeste plekken wild kamperen, tent mee kan dan erg handig zijn! Ook zijn B&B's erg makkelijk te vinden. Wil je echt gaan wandelen, dan is een trekkersrugzak erg makkelijk omdat je daar ook makkelijk je tent matje slaapzak etcetera op kwijt kunt. Met de bussen kun je simpel van plaats naar plaats komen. Zoeken jullie meer de natuurgebieden op, of wil je meer in de steden blijven?

JustFenna

Re: Backpacken in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 17:34

Liefst wandelen in de natuurgebieden, al had ik al gelezen dat je daar niet wild mocht kamperen. Steden zijn meer als leuk uitstapje.
Oh, en we zijn allebei wel redelijk ervaren, dus weten wel de basis van goede tassen en zo, maar echt trekken hebben we nog niet gedaan

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:50

In de natuurgebieden heb je trekkershutjes waar gebruik van gemaakt kan worden. Qua natuur is de Highlands een aanrader. http://cairngorms.co.uk/ dit national park is prachtig!

Qua eten en drinken, zorg dat je voldoende bij je hebt waar je een paar dagen op vol kunt houden. Afstanden kunnen namelijk erg lang zijn of minder opschieten door de hoogteverschillen. En let op dat het 's nachts erg koud kan zijn. Mooie periode om te gaan is half juni, nog niet te veel Midges en relatief droog.
Zorg verder voor een goede kaart van het gebied waar je heen gaat. Ik ben 2 jaar geleden te paard door de Highlands getrokken en er waren dagen dat we niemand tegen kwamen. We hebben voornamelijk de oude militaire (pony)paden genomen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:08

Een aanrader is de west highland way lopen, van Glasgow naar Fort William. Of alleen de laatste 3 etappes hiervan, die zijn erg mooi. Je kunt hier wild kamperen maar er zijn ook overnachtingsmogelijkheden in Hostels.

Eventueel kun je ook backpacken combineren met treinreizen. De route van Fort William naar Mallaig is echt een aanrader. Vanuit Mallaig kun je met de veerboot naar diverse eilanden. Bijvoorbeeld Skye. Vanaf de andere kant van Skye is er weer een hele mooie treinreis vanuit Kyle of Lochalsh richting Inverness