Thailand 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Thailand 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:52

Hoi Bokkers!

Mijn vriend gaat in januari voor een aantal maanden naar Thailand (gaat daar een minor doen) en het lijkt zo te zijn dat ik hem voor een paar weken kan komen opzoeken. Ik ben dan met stage en zou dan eventueel vrij kunnen krijgen.

Het gaat om een periode van maximaal 2 weken, we zitten in Bangkok. Nu is het nog niet zeker of ik bij hem in zijn kamer kan ivm dat hij zijn kamer deelt met een vriend, hij weet ook nog niet of dit mag van zijn school. Maar om nu via een reisbureau een all inclusive resort erbij te boeken. Dat kan mijn portemonnee ook niet bepaald aan. Heb wel een flinke spaarrekening hiervoor opgebouwd dat wel, maar hoorde dat het beter/leuker is om daar ter plekke een hostel te boeken ofzo?!

Maar hoe moet ik dat dan aanpakken? Gewoon alleen de vlucht boeken en dan als ik daar aankom opzoek gaan naar een cheap hotelletje? Ik ben echt een leek hierin, ben zelf ook nog nooit buiten Europa geweest.

Dus ik ontvang echt heeel graag al jullie tips/adviezen, do's en don'ts etc.

_Barbara_

Re: Thailand 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:55

Het is heel gemakkelijk om in Thailand op de dag zelf een hostel te boeken. Voor je gevoel is het misschien wel fijner om al iets geregeld te hebben als je net aangekomen bent. Kun je daar altijd nog verder kijken :)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:03

Ik zou wel van te voren je hotel boeken of in ieder geval voor de eerste 1 of 2 nachten, Bangkok is echt een enorm drukke, grote en onoverzichtelijke stad. Als je er nog nooit bent geweest zou ik je dat wel aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:10

Als hij in een "dorm" woont dan zal de school het niet toestaan om iemand van het andere geslacht daar te laten overnachten. Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je graag wat meer privacy wilt hebben en mogelijk een schonere kamer (de dorms in Thailand zijn erg "basic", als je geluk hebt zit er een redelijk nieuwe airco in de kamer, als je pech hebt dan moet je het met een ventilator of een 20 jaar oude AC doen).

Als je vriend nog college moet volgen die periode dan kan je het beste via booking.com, agoda.com of een soortgelijke site een hotel boeken, desnoods alleen voor de eerste nacht, dicht in de buurt. Je kan mbv de kaart zoeken en je zal het dan op loopafstand moeten houden (hou er ook rekening mee dat je misschien in NL makkelijk 2-3km loopt, in Thailand is dat vaak moeilijker vanwege het ontbreken van een stoep en het weer).

Wat je wilt voorkomen is dat je uitgeput van een lange vlucht in de hectiek van Bangkok aankomt en vervolgens nog een slaapplaats moet zoeken. Dus boek tenminste 1 nacht, draai het adres uit inclusief een kaart van de locatie (straatnamen in Thai als het een niet-toeristische buurt is) zodat je dat aan de taxichauffeur kan laten zien op het vliegveld.

Aangezien je maar voor 2 weken gaat en de meeste condo's een minimale huurperiode van een maand hebben zal het er mogelijk op neer komen dat je of een hostel of een hotel moet vinden voor je vakantie. Thailand heeft niet bijzonder veel hostels buiten de standaard backpackers gebieden (KSR, Sukhumvit) dus reken op een hotel.

Misschien kan je je vriend vragen of hij wat rond kan vragen bij medestudenten of met een Thai de buurt kan verkennen of er vlakbij kamers te huur zijn die er netjes uitzien. In bijna elke buurt zijn goede kamers te huur voor vreselijk lage prijzen maar je zal daarvoor rond moeten lopen en rond moeten vragen. Dit soort plekken staan niet op internet en al helemaal niet met een engelse vertaling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:02

En is het dan verstandig om gewoon los vliegtickets te kopen via cheaptickets oid en via trivago een hotel?

Ik ben echt een enorme leek hierin dus heb er weinig verstand van..

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:41

Ja dat is inderdaad een optie, ik vloog afgelopen Juni met Emirates. Ons hotel hadden we via booking.com geboekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:59

_Dominique schreef:
En is het dan verstandig om gewoon los vliegtickets te kopen via cheaptickets oid en via trivago een hotel?

Ik ben echt een enorme leek hierin dus heb er weinig verstand van..

Lijkt me niets mis mee (ben zelf niet bekend met trivago maar als het zoiets als booking.com of agoda.com is dan zal het wel goed zitten).

Voor de vliegreis kan je direct gaan of met 1 overstop ergens in het midden-oosten. Als je makkelijk slaapt in het vliegtuig zou ik direct gaan, als je moeite met slapen hebt is een tussenstop misschien makkelijk om wat geld te besparen en even uit het vliegtuig te kunnen.

Met hotels is het handig goed te reviews op hotelsites te lezen want de foto's die ze plaatsen willen nog wel eens afwijken van de werkelijkheid (de foto's zijn soms al 20 jaar oud).

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:11

Mijn tip is boek voor de 1e en evt 2e dag een hotel. Daarna kan je Bangkok verkennen en een hotel kiezen in het gedeelte wat je leuk vind. Zelf hebben mijn vriend en ik in het Woraburi Hotel gezeten 2 dagen, mooi en goed hotel met zwembad op het dak. In het drukke gedeelte (Kho san road) kan ik het hotel Kho san palace of Dang Derm aanraden. Veel plezier in Bangkok, een geweldige stad!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:21

Ik doe op dit mijn minor in Singapore en ik ga 13 november toevallig met mijn vriend een week naar Thailand. Wij beginnen ook in Bangkok, en wij slapen in Dang Derm. Dit was één van de hotels die door Nederlandse reizigers/backpackers werd aangeraden als 'wat netter/duurder hotel' aan Khao San Road dan een standaard hostel in de 'azië backpackers' facebook. Misschien ook wat voor jou om je bij die facebook groep aan te sluiten? Daar staan best wat tips, en daar kan je ook vragen stellen.

Als ik jou was zou ik inderdaad een los vliegticket boeken, en alvast eens wat research gaan doen naar een fijn hotel of hostel. Het is vooral fijn om je eerste nacht(en) geboekt te hebben omdat je waarschijnlijk vrij moe bent na zo'n lange vlucht. Het is warm aan deze kant van de wereld, en als je dan óók nog eens met je koffer langs de hostels moet struinen om een goede te vinden dan kan dat best zwaar zijn. (Dat is wat ik heb ervaren in ieder geval, en ik hoefde eigenlijk alleen mijn geboekte hostel te vinden haha) Bovendien is het hoogseizoen tot februari, dus de fijne hotels kunnen vrij vol zitten. (maar er is altijd wel wat te vinden hoor!)

o, en als je een weekend/ een paar dagen de tijd hebt: ko chang/koh samet/koh kood schijnen erg mooi te zijn! zo zijn er nog wel meer eilanden van verschillende groottes 'in de buurt'. Perfecte getaway met je vriend! :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:23

Een heel goede tip die ik zelf jaren geleden heb gekregen en waar ik ook al meerdere keren gebruik van heb gemaakt, is de website http://www.greenwoodtravel.nl.

Dit is de website van Ernst Otto Smit, een Nederlander die in Bangkok woont en daar een reisbureau heeft in het Prince Palace Hotel. Je kunt voor de eerste nachten een hotel bij hem boeken en dan ter plaatse besluiten wat je nog meer wilt doen. Ze kunnen je daar goed bij helpen (ook met de vluchten) en ze zijn zeker niet duur. (Een iets beter hotel is niet veel duurder dan een hostel volgens mij). Voor zover ik weet hebben ze op meerdere plaatsen in Thailand een vestiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:12

Suuuper bedankt voor de reacties nogmaals!
Even een dingetje; kan je pas boeken als je je paspoort hebt? Of kan het nu ook al maar dan met een ID kaart?

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:19

hoe bedoel je boeken _Dominique? Daar heb je geen paspoort voor nodig toch?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:29

Wat gaaf dat je naar Thailand gaat. Ik vond het een hele bijzondere ervaring. Hotels en hostels hebben ze maar zat. Ook de hotels hoeven niet duur te zijn en heb je wel eigen faciliteiten. Je kunt ze overal booken. Wij hebben alles via Booking.com gedaan obv ervaringen. Beviel prima. En ik kan je aanraden een fietstocht bij Co van Kessel te gaan doen. Superleuk.

Niqui schreef:
Een heel goede tip die ik zelf jaren geleden heb gekregen en waar ik ook al meerdere keren gebruik van heb gemaakt, is de website http://www.greenwoodtravel.nl.

Dit is de website van Ernst Otto Smit, een Nederlander die in Bangkok woont en daar een reisbureau heeft in het Prince Palace Hotel. Je kunt voor de eerste nachten een hotel bij hem boeken en dan ter plaatse besluiten wat je nog meer wilt doen. Ze kunnen je daar goed bij helpen (ook met de vluchten) en ze zijn zeker niet duur. (Een iets beter hotel is niet veel duurder dan een hostel volgens mij). Voor zover ik weet hebben ze op meerdere plaatsen in Thailand een vestiging.

Hier hele slechte ervaringen met Greenwood. Ze reageerden slecht op de mail en deden steeds dingen in het programma die wij helemaal niet wilden. Pas toen we zeiden dat we dan maar niet gingen boeken, toen kon alles ineens wel. Op het moment dat je je reisprogramma rond hebt is ineens de wisselkoers veranderd waardoor je meer moet betalen (koers was alleen bij hun veranderd, via wisselkoersen.nl niet). En zo ging er nog wel meer mis. De excursies zijn mooi en inderdaad niet duur, maar ik zal het nooit meer iemand aanraden.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:13

Jeetje, daar sta ik echt een beetje van te kijken. Nu is het bij ons ook al een tijd geleden dat we in Thailand waren. Toen zat Ernst-Otto nog in een klein kantoortje in Bangkok en was de service super. We zijn er drie keer geweest en toen hebben we losse hotels en excursies bij hen geboekt. Veel dingen kun je (vonden wij) met een Lonely Planet in de hand ook prima op eigen gelegenheid doen.

Mijn ouders hebben een aantal jaren geleden een samengestelde reis bij hen geboekt en dat verliep eigenlijk ook prima. Onze ervaringen zijn dus goed, maar zoals ik al zei van een aantal jaren geleden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:03

vaxie schreef:
hoe bedoel je boeken _Dominique? Daar heb je geen paspoort voor nodig toch?

Dat dacht ik dus ook maar een huisgenoot van mijn vriend was er heilig van overtuigd dat als je je paspoort nog niet hebt, je ook nog niet kan boeken voor een land waar een paspoort nodig is.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:24

Je kunt de vluchten niet boeken, dat kan kloppen. Daar moet je vaak je paspoortnummer al opgeven. Maar als je even belt, dan kunnen ze je vast uitleggen hoe je dit zonder kunt doen. Want ik weet wel dat ik ooit eens een paspoort gewijzigd heb. Ticket geboekt met een paspoort dat niet meer geldig was op de dag van vertrek. En dat kan gewoon, dus boeken moet dan waarschijnlijk ook wel lukken.
Hotels zullen vast wel te boeken zijn zonder paspoort hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:47

EedihcrO schreef:
Je kunt de vluchten niet boeken, dat kan kloppen. Daar moet je vaak je paspoortnummer al opgeven. Maar als je even belt, dan kunnen ze je vast uitleggen hoe je dit zonder kunt doen. Want ik weet wel dat ik ooit eens een paspoort gewijzigd heb. Ticket geboekt met een paspoort dat niet meer geldig was op de dag van vertrek. En dat kan gewoon, dus boeken moet dan waarschijnlijk ook wel lukken.
Hotels zullen vast wel te boeken zijn zonder paspoort hoor.

Hmm ging boeken via cheaptickets tot aan het betalen zeg maar en ben niks tegen gekomen waar je je paspoortnummer moest invoeren..

Visum is overigens niet nodig toch voor 2 weken? :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:19

ahhh.. paspoortnummer. nu je het zegt, dat moet ik hier inderdaad steeds invullen als ik een vlucht boek. wat stom dat ik daar niet aan dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:27

Hmm ga ik allemaal eind nov regelen dan incl boeken :j

Wat betreft vaccinaties, zou ik hierover het beste informatie kunnen vragen aan mijn HA?

Plus ik zit te twijfelen over een koffer of een backpack. We gaan 1,5 week trippen door Thailand (vriendlief en ik) en een koffer is dan helemaal niet handig nee..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:58

Backpack!
Veel handiger dan n koffer weet ik uit eigen ervaring :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:27

informatie over vaccinaties kan je goed op internet vinden, maar je kan ook advies van een reisvaccinatie polie/ggd aanvragen. (komt vaak automatisch bij een prik-afspraak) Een belletje naar de HA kan natuurlijk altijd! Voor mij was het consult bij de vaccinatiepoli van het erasmusmc gratis omdat ik aan de erasmus universiteit studeer.

Ik ben bijvoorbeeld erg goed geholpen met informatie over het rabiësvaccin. Toch wel fijn om te weten omdat het bij mij gaat om een periode van bijna een half jaar. Ik weet nu ook dat ik een beetje moet oppassen bij aapjes bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:51

_Dominique schreef:
Visum is overigens niet nodig toch voor 2 weken? :)

Met een Nederlands paspoort krijg je een "visa exemption" stempel in je paspoort waarmee je 1 maand in Thailand mag verblijven (single entry) als je binnen komt via de luchthaven.

In het vliegtuig krijg je normaal al het aanvraagformulier en anders kan je er een pakken vlak voor de douane.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:55

vaxie schreef:
Ik weet nu ook dat ik een beetje moet oppassen bij aapjes bijvoorbeeld.

Inderdaad geen apen voeren, die beesten zijn vreselijk brutaal (pakken alles van je af, dingen zoals zonnebril) en bijten geregeld mensen die ze voeren.

Inentingen na een beet (volledige pakket) laten je achter met een ziekenhuisrekening van rond de 1200 euro.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:57

Check even of je verzekerd bent voor reisvaccinaties en zo ja, tot welk bedrag en met welke aanbieders jouw verzekering een contract heeft. Als je tot een max. bedrag per jaar bent verzekerd, dan is het misschien voordelig om in 2015 de eerste prikken te halen en in 2016 de herhaling. :)

Als je niet van plan bent om trektochten te gaan doen, zou ik gewoon lekker een koffer of tas met wieltjes meenemen.