Erop uit in begin januari, Swe/ Norway/ UK?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Erop uit in begin januari, Swe/ Norway/ UK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 23:10

Hallo lieve bokkers!

Sinds kort woon ik in Galway waar ik studeer. Ik heb het hier gelukkig enorm naar m'n zin <3 Maar ik ga met kerst natuurlijk naar huis, wat in Zweden is, zo'n 350 km ten noorden van Stockholm. Normaal gesproken hebben we tegen die tijd en lekker pak sneeuw wat dus ook echt hoop want dan vermaak ik me nog wel, :brr: maar vorig jaar was het maar een flauw laagje sneeuw en dan ben ik het snel zat...
Anyway, ik heb heerlijk lang kerst vakantie en als het goed is helemaal zonder te hoeven leren. Ik hoef 11 januari pas weer te beginnen. Nu ben ik iemand die ontzettend actief is en heel erg van reizen hou, dus het lijkt me leuk om niet alleen 3 week lang thuis te zitten... Maar ik heb dus echt geen idee wat ik graag wil doen! Dit is dus een soort inspiratie topic :)

Paar puntjes: De vlucht naar Zweden was best prijzig dus het liefst een destinatie/ activiteiten die niet te duur zijn!

Ik zit zo'n 4 uur van de Noorse grens af, weet iemand toevallig leuke plekken in Noorwegen die haalbaar zijn voor mij? Of leuke plekken die ik in Zweden helemaal gemist heb (ondanks dat ik er 6 jaar heb gewoont :') ) Of mischien iets in de UK, hoe is schotland in de winter bijv?

Ik ben open voor alles dus brand los! Dus niet te duur (een week afdalen valt af bijv.) langlaufen kan dan weer wel. Zijn er nog andere leuke winter activiteiten die ik niet ken? Leuke plekken in Scandinavië of the UK? Wandelen vind ik ook echt leuk!

Sorry voor het verwarrende topic maar ik kan mij op het moment niet echt verwoorden.. :+

Winged

Re: Erop uit in begin januari, Swe/ Norway/ UK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:06

Trektocht naar de Noordkaap nog een optie? Of door een flink stuk Lapland?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:09

vragen binnen je kennissenkring in zweden?
wellicht kent iemand, die iemand kent, die iemand kent die iemand kent principe,
die misschien een speciaal soort werkzaamheden doet in de winterperiode en misschien wel wat hulp kan gebruiken, of een huisje/hutje ergens heeft op een mooie plek?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 15:41

Ik ga idd zeker ook rond vragen. Hoe Workaway ook goed in de gaten, mischien dat daar ook nog wat leuks op duikt!

Flink stuk naar Lapland heb ik idd ook al aan gedacht. Maar dan wel graag samen met iemand die ook rij bewijs heeft en dat kan nog moeilijk worden aangezien de meesten de 5e al weer beginnen...

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:44

ik heb 13 jaar in Noorwegen gewoond, 2 uur van de grens af :-) Ik denk dat 3 dagen Oslo doen leuk is maar dan heb je t gezien (is vooral heel gezellig en we begrijpen Zweeds ook wel). Geilo is leuk uhmm bergen, zuiden van noorwegen is heel mooi maar rustig. of cruise van oslo naar kiel en terug, of göteborg kiel of noorwegen denemarken. wel beetje duur ;-)

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 15:47

Cruise past mij niet echt, ga liever een stuk hiken och skiën! Hoe is bergen in de winter?
Mischien pak ik idd wel een paar dagen Oslo, ik geloof dat mijn ouders daar vrienden hebben! Is dat een beetje "speciaal" in de winter? Ben er alleen een keer 's omers geweest!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:42

tja, met kerst zijn museums wel leuk en kersterigs maar oslo is niet heel speciaal in de winter. 'Karl Johans gate', de zogenaamde kalverstraat is wel gezellig. zou dan eerder even paar daagjes en lekker Oslo ontdekken ;) Lillehammer en skieen en bobsleeen is ook leuk, aanrader! :-D