Brand maar los!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MayDayParade schreef:Ik lees ook even mee![]()
Sinds ik drie maanden op IJsland gewerkt heb speelt het idee om misschien (pas over een jaar of 5/10) voor een paar jaar op IJsland te gaan wonen.
Ik wil sowieso voor die tijd de basis van IJslands geleerd hebben.
Eulogy schreef:Ik woon sinds iets meer dan een jaar in Engeland en het bevalt tot nu toe heel goedIk had al een baan voordat ik hierheen kwam, dat is wel echt een aanrader.
Verder heb ik het achterlaten van familie en vrienden (en m'n paard en hond) wel behoorlijk onderschatIk dacht dat dat heel erg mee zou vallen maar ik mis ze toch wel heel erg, zeker in het begin, en als je werkt kun je ook niet zomaar even langs, ondanks dat het maar een uurtje vliegen is.
xTiffani schreef:Ik zou later ook graag gaan emigreren, dus ik volg even mee.
Het enige waarmee ik zit is de taal.. ik ben best slecht in talen (behalve engels, dit kan ik redelijk goed verstaan, praten gaat dan weer niet zo goed) dus dat je daar amper alleen kan redden.
Casmihra schreef:Ik vraag me eigenlijk ook af waarom mensen bijvoorbeeld helemaal NIET zouden willen emigreren.
Marije112 schreef:Casmihra schreef:Ik vraag me eigenlijk ook af waarom mensen bijvoorbeeld helemaal NIET zouden willen emigreren.
Ik kan wel honderd redenen bedenken.
- Het bekende achterlaten en het onbekende tegemoet gaan
- Geen werk/verblijf in het buitenland
- De papierwinkel die voorafgaat
- Familie en vrienden achterlaten
- De sociale voorzieningen in Nederland zijn erg goed in vergelijking met veel andere landen
En zo nog veel meer dingen...
Casmihra schreef:Marije112 schreef:
Ik kan wel honderd redenen bedenken.
- De sociale voorzieningen in Nederland zijn erg goed in vergelijking met veel andere landen
Ja dat is ook waar ook, nu ik het lees trek ik mijn vraag maar weer terug
Marije112 schreef:Ik kan wel honderd redenen bedenken.
Casmihra schreef:MayDayParade schreef:Ik lees ook even mee![]()
Sinds ik drie maanden op IJsland gewerkt heb speelt het idee om misschien (pas over een jaar of 5/10) voor een paar jaar op IJsland te gaan wonen.
Ik wil sowieso voor die tijd de basis van IJslands geleerd hebben.
Dat lijkt me een enorm moeilijke taal om te leren, ken je al een aantal zinnen/woorden?