Overnachten zonder te reserveren in Frankrijk; ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Overnachten zonder te reserveren in Frankrijk; ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:02

Heeft er iemand ervaring met neus achterna touren in Frankrijk? Wij zouden een van de komende weken eventueel met de motor een paar dagen willen gaan, als het weer voldoende meespeelt. Maar net omdat het herfst is zouden we geen dagetappes willen vastleggen. Gewoon rijden tot we geen zin meer hebben en dan iets zoeken voor de nacht. Het liefst iets van chambres d' hotes; als dat niet lukt eventueel kleine hotelletjes. Een kamer voor een nacht voor twee personen. Maar is dat realistisch, of gaan we daar onze neus aan stoten?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:08

Ik zou dit zeker aandurven, al helemaal buiten het hoogseizoen.
En met internet kun je vrij gemakkelijke een hotel in de buurt vinden en kijken welke de leukste aanbieding heeft. Via internet boeken en dan gaan inchecken.

vuurneon

Re: Overnachten zonder te reserveren in Frankrijk; ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:10

Doen :j
En weet je? Zit het wel een keer vol, rijd je een stukje verder en heb je plek.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:12

gewoon doen!
Niet alle leuke, kleine chambre d'hôtes zijn makkelijk te vinden op internet, maar een hotel oid is er altijd te vinden. In sommige regio's stikt het van de B&B, en kun je er spontaan 1 uitzoeken.
Of misschien van te voren al even kijken naar wat adresjes in de omgeving waar je denkt te willen stoppen? Zonder te reserveren,maar dan heb je in ieder geval een soort van plan B.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:19

Zolang je op tijd begint met zoeken naar een plaats om te overnachten is het prima te doen. Welke regio willen jullie heen?
En houden jullie er rekening mee dat met name in de minder toeristische gebieden de hoofdmaaltijd tussen de middag word geserveerd. De kans dat je 's avonds nog een restaurant vind dat open is is niet zo heel gek groot.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:44

Hee, dat was snel van jullie, bedankt!

@Grit: Internet is een goeie. Zelf ben ik van het ouderwetse type zonder smartphone, maar gelukkig heb ik mijn vent bij me. :D

@Vuurneon: Ja, we hebben er echt zin in en hopen dat het weer geen streep door de rekening haalt. Want de rest zit voorlopig mee: manlief kan verlof krijgen, kinderen kunnen opgevangen worden,... *\o/* Maar als het natuurlijk gaat vriezen of stortregenen is de lol er wel af. Dan gaan we iets anders doen, met de auto, maar dan is het lekker spontane touren geen optie meer. En dat is echt jammer, want daar geniet ik altijd zo van.

@Getup: ja, ik ken Frankrijk wel zo'n beetje en ken de regio's waar je de ene B&B naast de andere hebt. Maar sinds we in het zwarte woud slechte ervaringen opdeden -iedereen was "volgeboekt", maar we hadden meer de indruk dat ze geen motards wilden helpen- zijn we toch wat voorzichtiger geworden. We zijn daar een keer na uren zoeken uit wanhoop in een van de duurste hotels gestrand. Daar was men te beleefd om ons af te wijzen (gelukkig, want het was al donker) maar we waren er behoorlijk underdressed en het was dúúúúr! :=

@lizy29: we willen op het gemakje naar het zuiden, daar een paar nachtjes blijven in het vakantiehuisje van mijn schoonouders en dan rustig terug. We weten nog niet helemaal hoe we gaan rijden (zal ook wat van het weer afhangen). Misschien komen we wel bij jullie in de buurt voorbij. ;)
Weet je trouwens toevallig ook of je 's zondags goed kan tanken op de RN?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:25

De meeste tankstations hebben tegenwoordig wel een aantal pompen met 24/7 functie waarbij je dus gewoon met je creditcard etc kan betalen.
En mochten jullie langskomen zijn jullie uiteraard van harte welkom voor een kop koffie of andere versnapering.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 09:08

Lizy29: bedankt voor het lieve aanbod; je hebt PB.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:15

Je kan toch gewoon de booking.com app op je telefoon zetten? Kan me niet voorstellen dat je dan niet in iedere stad tig hotelletjes kan vinden die makkelijk te boeken zijn.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 09:40

Anoeska schreef:
Je kan toch gewoon de booking.com app op je telefoon zetten? Kan me niet voorstellen dat je dan niet in iedere stad tig hotelletjes kan vinden die makkelijk te boeken zijn.

Bedankt voor de tip. Ik ben zelf een leek op smartphonegebied (heb er geen) maar manlief heeft zo'n telefoondings dus ik zal het hem doorgeven. :j

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:46

Is zeker te doen! Ik heb deze zomer met 2 vriendinnen een roadtrip door Europa gemaakt met de auto.Als je apps als airbnb en booking.com op je telefoon zet, dan kom je een heel eind! Het is wel handig om dan een creditcard mee te nemen, want bij veel sites kun je alleen daarmee betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:54

Wij hebben deze zomer tijdens de bouwvak een tourtocht gemaakt in Frankrijk met de cabrio, zonder iets vooraf te boeken.
Dus inderdaad lekker de hele dag rijden en kijken waar we dan zouden uitkomen.

De Chambres d'hotes en Gites die wij tegen kwamen waren eigenlijk allemaal in de € 100 + per nacht categorie. Soms zelfs € 300,- +.
En eigenlijk continu vol (logisch in de top van het hoogseizoen).

Op plekken waar het leuk was, was echt alles volgeboekt. Van B&B's tot zelfs de dure hotels aan toe.
En op plekken waar niets te doen was, konden we dan altijd wel terecht in een budget hotel (Kyriad, Campanile, etc). Maar daar betaalde je dan meestal toch zo'n 60 á 80 euro per kamer, excl. ontbijt.

Was ook niet mijn voorkeur/keuze om het zo te doen.
Als het aan mij had gelegen had ik iets meer gepland zodat we ook voor goedkopere prijzen konden blijven op plekken die we leuk zouden vinden. Maar goed, het is zo gegaan en het is 'gelukt'.

Niet goedkoop, niet altijd een fijn/leuk hotel. Maar het voldoet.

Buiten het seizoen om zal het natuurlijk heel veel makkelijker gaan. :)

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:12

Ik ben momenteel in de Dordogne en het is echt heel erg rustig. Veel kamers vrij hier op het moment.

Staan hier in de plaatsen in de buurt ook F1 hotels voor 30 euro per kamer per nacht. Niet mss het mooiste en leukste maar je kan iig wel overnachten.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 21:43

Metellica schreef:
Ik ben momenteel in de Dordogne en het is echt heel erg rustig. Veel kamers vrij hier op het moment.

Staan hier in de plaatsen in de buurt ook F1 hotels voor 30 euro per kamer per nacht. Niet mss het mooiste en leukste maar je kan iig wel overnachten.

Super leuk nieuws. :D Ik heb er zo'n zin in! *\o/*

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:53

Jaa gaaf hoor. Wij zaten hier vanaf 19 september tot aanstaande zaterdag 3 oktober, hebben 1 mindere dag gehad en verder alleen nog maar zon, blauwe hemel en rond de 23 graden.