Maleisie / Borneo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Maleisie / Borneo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:18

Het is inmiddels al weer 3 jaar geleden, maar zeker een vakantie om nooit te vergeten!
In 2012 ben ik 3 weken op rondreis geweest in Maleisie / Borneo, en wauww.. wat een prachtige landen!

Vandaag verveelde ik me en was ik op mn harde schijf aan het rondkijken,
en besloot ik even wat foto's opnieuw te bewerken.. en ach waarom dan niet gelijk hier posten. Ik hoop dat jullie het leuk vinden :D

Afbeelding

Hier was ik met wat andere mensen uit onze groep naar boven gelopen/geklommen via een soort jungle pad in het Bako National Park in Borneo, waar je uitkeek op deze baai. Mijn ouders zaten ergens beneden op het strand te chillen, want die vonden het te zwaar haha :)) Prachtig uitzicht!

Afbeelding

Dit was in een gebied in de Batang Ai in Borneo, waar een heleboel Orangutan's leefden.

Daarna zijn we in bootjes gestapt om op een lange rivier af te varen naar een stam die midden in de jungle woonden.. een van de mooiste ervaringen van mijn leven. Zulke ultieme rust en vrede, het enige wat je hoort is het water en de geluiden van beesten die in de jungle wonen.. zo kalmerend en heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Hierboven een foto bij zo'n stam: de Iban, die leven in longhouses. En ernaast een foto van het gebied we aankwamen na weer terug te zijn gevaren over de rivier, om te lunchen. Ik ben daar zelf even rond gaan lopen met mijn camera na de lunch, waren lokale bewoners aan het zwemmen.

Hierna zijn we naar Kuching terug gegaan en vanuit daar met het vliegtuig naar Kuala Lumpur, waar we een paar vrije dagen hebben gehad en van alles konden doen. We zijn daar onderandere door de stad heen geweest en naar uitkijkpunten geweest, hieronder een foto daarvan te zien. Wij waren expres wat later gegaan zodat we een beetje zonsondergang mee kregen. Verder naar wat dierenparken geweest, winkelcentra en bekende gebouwen etc.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het tijd om verder te touren, naar noord Maleisie. Via de Cameron Highlands naar Penang,
waar we daar op een boot konden stappen en naar Langkawi konden gaan om daar nog even 3 dagen te chillen :))
Dit was onderweg bij een stop onderweg:

Afbeelding

Cameron highlands, enorme theeplantages:

Afbeelding

En dan het laatste hotel op Langkawi, waar allemaal apen los liepen, super leuk :))

Afbeelding

Afbeelding

En toen ben ik daar zelf ook nog een stukje rond het hotel heen gaan lopen, langs het strand, ook super mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna helaas alweer terug gegaan naar Kuala Lumpur en weer terug gevlogen naar Amsterdam -O-

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:23

Maleisië is echt mooi!! Mooie foto's ook. Die apen kwam je op meer plaatsen tegen. Ze konden je echt zo aankijken. Borneo ziet er ook erg gaaf uit!!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:26

Lithya schreef:
Maleisië is echt mooi!! Mooie foto's ook. Die apen kwam je op meer plaatsen tegen. Ze konden je echt zo aankijken. Borneo ziet er ook erg gaaf uit!!

Ja klopt, zaten overal :)) In meerdere hotels ook, alleen bij de laatste zaten er extreem veel en daar zat er ook altijd wel 1 een paar meter van je af om op de foto te zetten, geweldige beestjes :))

Borneo vond ik zelf nog indrukwekkender als Maleisie.. zo prachtig die natuur <3

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:49

Zijn jullie mt kinabalu ook opgeweest?

xNavatu

Re: Maleisie / Borneo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:52

Nee, dat is helaas helemaal aan de andere kant van Borneo waar wij niet geweest zijn :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:55

Wat een ontzettend gave foto's en wat een prachtig land!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:57

Super mooie foto's ik krijg gelijk weer heimwee ;).

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:01

Prachtige foto's, erg mooie natuur.....

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:02

Wat maak jij prachtige foto's !!!!!!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 19:20

Thanks! :))

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:26

Wat een prachtige foto's en wat een prachtig land. :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:28

Hier ook weer heimwee naar Maleisië, wat een prachtige foto's!!