In 2012 ben ik 3 weken op rondreis geweest in Maleisie / Borneo, en wauww.. wat een prachtige landen!
Vandaag verveelde ik me en was ik op mn harde schijf aan het rondkijken,
en besloot ik even wat foto's opnieuw te bewerken.. en ach waarom dan niet gelijk hier posten. Ik hoop dat jullie het leuk vinden

Hier was ik met wat andere mensen uit onze groep naar boven gelopen/geklommen via een soort jungle pad in het Bako National Park in Borneo, waar je uitkeek op deze baai. Mijn ouders zaten ergens beneden op het strand te chillen, want die vonden het te zwaar haha

Dit was in een gebied in de Batang Ai in Borneo, waar een heleboel Orangutan's leefden.
Daarna zijn we in bootjes gestapt om op een lange rivier af te varen naar een stam die midden in de jungle woonden.. een van de mooiste ervaringen van mijn leven. Zulke ultieme rust en vrede, het enige wat je hoort is het water en de geluiden van beesten die in de jungle wonen.. zo kalmerend en heerlijk.

Hierboven een foto bij zo'n stam: de Iban, die leven in longhouses. En ernaast een foto van het gebied we aankwamen na weer terug te zijn gevaren over de rivier, om te lunchen. Ik ben daar zelf even rond gaan lopen met mijn camera na de lunch, waren lokale bewoners aan het zwemmen.
Hierna zijn we naar Kuching terug gegaan en vanuit daar met het vliegtuig naar Kuala Lumpur, waar we een paar vrije dagen hebben gehad en van alles konden doen. We zijn daar onderandere door de stad heen geweest en naar uitkijkpunten geweest, hieronder een foto daarvan te zien. Wij waren expres wat later gegaan zodat we een beetje zonsondergang mee kregen. Verder naar wat dierenparken geweest, winkelcentra en bekende gebouwen etc.

Daarna was het tijd om verder te touren, naar noord Maleisie. Via de Cameron Highlands naar Penang,
waar we daar op een boot konden stappen en naar Langkawi konden gaan om daar nog even 3 dagen te chillen

Dit was onderweg bij een stop onderweg:

Cameron highlands, enorme theeplantages:

En dan het laatste hotel op Langkawi, waar allemaal apen los liepen, super leuk

En toen ben ik daar zelf ook nog een stukje rond het hotel heen gaan lopen, langs het strand, ook super mooi

En daarna helaas alweer terug gegaan naar Kuala Lumpur en weer terug gevlogen naar Amsterdam