In m'n eentje een weekje weg buiten schoolvakanties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

In m'n eentje een weekje weg buiten schoolvakanties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:17

Hoi bokkers!

Per september ben ik begonnen met werken als leerling verpleegkundige via een duale opleiding. Dat houdt in dat ik als werknemer gezien word en ik dus ook mijn vakanties niet in de schoolvakantie heb.
Normaal gesproken ga ik altijd met mijn ouders op vakantie, maar aangezien we net een nieuw huis gekocht hebben gaat het geld daar naartoe.
Nu wil ik toch graag op vakantie! Alleen ik heb geen vriend, mijn vriendinnetjes hebben allemaal weinig geld én ze zijn gebonden aan schoolvakanties.

Ik ben 19 jaar, nog nooit alleen ergens heen geweest en niet zo'n held. :+
Ik wil graag in januari, februari of maart 1 tot 2 weken weg.
Zon, sneeuw, tropen of woestijn, ik weet het niet!
Hoe vermaak je je goed in je eentje? Ik ben namelijk wel echt iemand die sociaal contact nodig heeft!
Weten jullie bepaalde organisaties, hostels of plekken waar ik heen kan?

Ik heb natuurlijk maar 1 of 2 weken, anders zijn mijn vakantiedagen voor het jaar ook bijna direct weer op. :P
Iemand goede ideeën voor een land, organisatie of iets anders? Ik hoor het graag!

Eisen:
- veilig voor een 19-jarig meisje
- 1 tot 2 weken
- ik heb mijn rijbewijs, maar met het vliegtuig of trein vind ik ook prima
- budget is afhankelijk van de soort reis... Maar heb genoeg spaargeld om ver weg te gaan
- NIET kamperen oid, daar heb ik een hekel aan :')

Brainless

Re: In m'n eentje een weekje weg buiten schoolvakanties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:23

[BEU] Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Hier weet je niet waar je (precies) heen gaat, en er zijn er ook al die vanuit het topic samen gaan.

Je kan evt ook een georganiseerde (bus/vlieg)reis boeken.
Ik ga volgende maand met mijn moeder 8 dagen naar Italië, en dan s morgens tijd voor jezelf en s middags een (nooit verplichte) excursie.
Dan ben je met een vaste groep mensen en heb je sowieso aanspraak.
Zulke reizen hebben ze ook voor jongeren.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:28

Dat topic van srprs.me heb ik zelf geopend haha! Ben ik in augustus mee weggeweest. :) Was erg leuk, maar in je eentje lijkt het me minder, dat wil ik graag wat meer zelf organiseren.
Een georganiseerde reis klinkt leuk! Met welke organisatie gaan jullie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:37

xLoki schreef:
Dat topic van srprs.me heb ik zelf geopend haha! Ben ik in augustus mee weggeweest. :) Was erg leuk, maar in je eentje lijkt het me minder, dat wil ik graag wat meer zelf organiseren.
Een georganiseerde reis klinkt leuk! Met welke organisatie gaan jullie?

:+

.. Oeps, sorry; komt wel heel knullig over }:0

Mijn moeder wilt met Bolderman... maar volgens mij ben ik dan met 43 jaar de jongste van het stel :P
Ik wilde graag met Corendon ergens heen.
Ik had Ierland uitgekozen, maar omdat mijn moeder reuma heeft was dat in oktober geen goed idee ivm de kou/vocht daar.
Maar volgende x gaan we daar waarschijnlijk wel heen.

We gaan nu op een excursiereis: dan ga je naar 1 hotel en vanuit daar dagjes weg.
Met een rondreis moet je elke dag weer vroeg op en na het ontbijt met koffer en al weer op pad.
Daar had ik geen zin in :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:09

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:13

Of een stedentrip. New York bijvoorbeeld en dan in een hostel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:17

Er zijn veel groepsreizen te vinden, je kunt naar een singlereis zoeken.

Ik ben een keer mee geweest met een gewone groepsreis, ook leuk! Maar de kans bestaat dat je bij veel stellen terecht komt. Ook niet erg eigenlijk, want ik heb me kostelijk vermaakt met twee stellen toen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:26

Als 19-jarige lijkt het me leuker om op de bonnefooi een hostel in te gaan dan mee op een singlesreis. :+ Boek dan een ticket naar een mooie (wel veilige) bestemming en regel de rest daar in hostels.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:56

Waarom? Je kunt bij veel organisaties gewoon zien hoe een groepssamenstelling is, incl de leeftijden.

Als je een beetje een jonge groep treft lijkt me dat veel gezelliger dan helemaal alleen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:00

Ook hier vaak genoeg ''Alleen'' Op vakantie geweest.
Ik boekte een landal huisje en dan nam ik de kanariepiet mee. Overdag ging ik in mijn eentje leuke dingen doen en sávonds had ik gezelschap van de vogel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:02

Dat klinkt voor een 19-jarige nou niet heel.. euhm... enerverend... :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:03

http://singlevakanties.estivant.nl/
Mooie organisatie die in speelt op de hedendaagse singles die met een groep mee willen. Dus geen suffe zooi. Je kunt een groeps-stedentrip maken, maar ook zoals ik gedaan heb een dikke week naar sardinie en daar allerlei activiteiten doen.

Groot voordeel; je kunt de soort vakantie uitkiezen op leeftijd.

Edit; ik zie net dat ze pas beginnen bij 25 jaar....naja gewoon ff daar heen bellen. Ze kunnen je vast een heleboel wijzer maken: 024 - 3 600 104

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:27

Of mambo-reizen. Beginnen op 20 jaar, maar als je even belt mag je vast met een reis mee. En single is niet 'help ik ben zielig alleen en wil een relatie'.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:32

Weet niet of het nog bestaat
een skivakantie met een groep.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:39

We zijn een paardenforum, toch?
Nou, doe eens gek en ga een weekje paardrijden off the beaten track: http://www.cumbrianheavyhorses.com

Ik kan je uit ervaring vertellen dat zo'n trip in je uppie best enerverend is. Links rijden; andere paarden-opvattingen, geen garanties op het weer. Maar pas wel op; het risico dat je eraan verslingert raakt is erg groot!

Britten zijn erg gastvrij, zeker buiten de grote steden en als je je best doet om je verstaanbaar te maken, zullen ze alles uit de kast trekken om te zorgen dat je elkaar begrijpt.
Als je een fout maakt in het verkeer of onzeker wordt; het gros zal alles in het werk stellen om je te helpen. Overal heb je rotte appels, maar over het algemeen zijn ze erg hoffelijk in het verkeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:36

Of een ticket boeken naar bijvoorbeeld Thailand of een ander bekend backpackersland, daar rondtrekken en in hostels verblijven? Kom je zat andere mensen tegen, dus ben je echt niet alleen. Heb je ook even wat zon midden in de winter :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:55

Stedentrips zijn altijd goed! Mocht je meer een backpacker zijn, raad ik je het YouTube kanaal van Enterprisemetv aan!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:41

Zelf ben ik (ook 19 en alleen) een week op pad geweest met Interrail. Heel Europa staat voor je open, kun je zelf een beetje de 'veilige' landen uitkiezen. Gegarandeerd contact met anderen, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Overnachten in hostels zorgt vaak al voor veel contact met je kamergenoten.
Steden die ik zelf heb meegenomen tijdens deze trip en die ik ook echt aan kan raden zijn: Praag, Budapest, Wenen en Zurich. Behoorlijk gevarieerd, maar stuk voor stuk erg tof.

Enige tip die ik je mee wil geven: Maak je niet te druk en geniet er gewoon van, wat je uiteindelijke plan ook wordt. Probeer er niet te veel bij stil staan dat je in je eentje bent, dan sluit je je onbewust toch af.