Honeymoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:27

Volgend jaar eind mei gaan wij trouwen, super leuk en het meeste is al geregeld, donderdag mijn jurk uitgezocht *\o/*

Maar toch blijft het zo leuk om overal mee bezig te zijn dus zit nu al een klein beetje te kijken wat nou een leuke bestemming is voor onze huwelijksreis. Wie weet hebben jullie leuke tips? Of waar zijn jullie heen geweest?
Vanwege de bruiloft is ons budget enigzins beperkt, ongeveer 2500 tot 3000 totaal. We kunnen niet langer dan 14 dagen weg ivm ons bedrijf en het moet lekker weer zijn eind mei/begin Juli.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Anoniem

Re: Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:00

Mijn vriendin is gisteren getrouwd en vertrekt deze week naar Mauritius, alleen geen idee of je dit redt voor dit geld.. Kennissen van ons hebben vorig jaar eilandgehopt, Aruba en curaçao, ook erg mooi..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:36

Wat willen jullie doen? Zonnen, wandelen, rondreizen, cultuur snuiven, all inclusive? Willen jullie met de auto of met het vliegtuig?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:14

Voor dat budget zou je in die periode ook wel richting Azië moeten kunnen gaan. Misschien Bali?

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:30

Thailand is ook redelijk te doen voor dat budget, net als Bali. Maar ook Sri Lanka, Kaapverdië, Cariben (met goed zoeken)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:35

Mijn idee? Doe gewoon wat je het liefste doet, en wat bij jullie past!
Er bestaat een plaatje van 'hoe het zou moeten zijn', hoe een honeymoon eruit ziet, maar dan nog.

Wij hebben drie weken een roadtrip door Europa gedaan, was super :-)
Wat ik grappig vond, ik zag verschillende dwarsverbandjes met onze trouwdag en de reis die daarop volgde. Kleine dingen, zoals bepaalde bomen, aankleding van een huis, een sfeertje. Dat was fijn, daarmee voelde het echt alsof we de dag een paar weken uitrekten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:40

Een honeymoon is niet meer dan een mooi woord voor een vakantie :D
Waar wil je zelf heen? Wat lijkt je leuk?

De een wordt gelukkig van 2 weken wandelen in Schotland, de ander van 2 weken strand& zuipen in Salou.
Bedenk gewoon waar je op vakantie wil en zoek er iets leuks.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 19:55

B3dankt voor alle antwoorden. Natuurlijk is het gewoon een vakantie, alleen lijkt het me wel leuk om wat aparts te doen, dus niet het standaard ibiza, gran canaria etc. Zelf dacht ik inderdaad aan Bali, Sri Lanka etc maar ik weet niet of dit haalbaar ks qua budget, en het is natuurlijk best een hele reis voor maar 2 weekjes. Curaçao en Mexico zijn we al geweest ds dat valt av. Wat we willen doen? Stukje cultuur, mooie omgeving waar veel te zien en te doen is, en een heerlijk zonnetje. Landen zoals Schotland enzo vallen af ivm het weer.

vind het ook gewoon leuk om jullie ervaringen te horen, waar gingen jullie heen en hoe was het? Wellicht geeft ons dat leuke ideeen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:27

Wij zijn getrouwd op Miami Beach, onze huwelijksreis was dan ook een rondreis door de VS.

Is de Dominicaanse Republiek wat? Ik heb geen ervaring met Azië verder. Florida is ook nog een optie.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:26

Als je al wat bekender bent rond de Cariben dan is misschien juist een vakantie in Azië leuk? Ik zag op arke dat je voor 1300e twee weken incl ontbijt op Bali of Thailand zit. Tripjes ed kan je prima voor een nette prijs doen Misschien is 3000e net iets te krap voor twee weken Bali of Thailand maar met een paar honderd euro meer hoef je echt niet op de kleintjes te letten.

Mauritius is voor twee weken wel echt uit budget en in juni is het daar winter. Absoluut nog niet koud maar er is wat minder zonzekerheid.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:32

Ik dacht ook meteen aan Azië! Thailand is een populaire bestemming, maar Vietnam schijnt ook erg mooi te zijn. Je kunt ook naar de VS gaan; maak bijvoorbeeld een rondreis door Californië (San Francisco, Los Angeles, San Diëgo, Napa Valley, etc). Dat is in twee weken goed te doen, je bent verzekerd van mooi weer én het is er prachtig.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:50

Many, de VS is idd prachtig maar met een budget van €3000 kun je niet de reis maken die jij omschrijft.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:21

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:28

Azië is makkelijk te doen voor dat budget en een dergelijke tijd. Ik vond Myanmar prachtig, maar ik weet niet of je graag luxe wilt? Kun je wel vinden, maar het is soms ook behelpen daar.
Kijk anders ook eens naar vluchten vanaf Bangkok (bangkok kun je gerust voor 500 of minder pp op vliegen) naar dichtbijzijnde bestemmingen, bijv. de Filipijnen? Ik ben daar enkel overheen gevlogen, en toen een beetje verliefd geworden en besloten dat ik die héél graag zou bewaren voor als ik ooit op huwelijksreis ga. Stel dat je 1500 aan vluchten kwijt bent, samen, van 1500 kun je in dat gebied rúímschoots twee weken leven.

Edit: Bali zelf overgeslagen maar ik heb er weinig goeds over gehoord, zó toeristisch. Maar dat is net wat je wilt natuurlijk. Je kunt er wel in een heerlijke luxe vila zitten voor uhm, een paar tientjes per nacht.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:12

Wij zijn naar Venetië geweest, prachtig weer en heerlijke vakantie gehad.
Wij hebben via Ebookers geboekt, geloof dat we voor een week 700€ kwijt waren voor twee personen (vlucht, hotel en ontbijt) hotel lag op 300 meter van het st marco plein af, en erg fijn hotel.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:39

Nadir schreef:
Many, de VS is idd prachtig maar met een budget van €3000 kun je niet de reis maken die jij omschrijft.

Daar heb je gelijk in, even niet over nagedacht. :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:47

Ik ben afgelopen zomer naar Tenerife geweest Playa de San Juan, heel semi toeristisch..