Nieuw-Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

february

Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:34

Mijn 2016 start met 7 maanden reizen, waaronder Nieuw-Zeeland vanaf eind januari.
Dit land staat echt al jaren bovenaan mijn wish-list en hoewel ik er het liefst een jaar zou blijven, houd ik het voor nu bij twee maanden :))

In principe reis ik alleen, maar de ervaring leert dat dat eigenlijk zelden het geval is :D Ik zal veel het OV gebruiken, maar wanneer nodig is auto/camper huren ook geen probleem. Ik heb goede ervaringen met werken tegen kost en inwoning (Wwoof/HelpX) en wil ook zeker nu weer proberen regelmatig wat tijd bij locals door te brengen. Uitgangspunt is echter geen werkvakantie, dus dat zal telkens voor max. ;één tot twee weken zijn.

Ik ben op zoek naar alle mogelijke tips over dit geweldige land. Ik ben dól op the LOTR/Hobbit dus wil zeker een aantal locaties bezoeken (Hobbiton in Matamata, Mt Doom in Tongariro NP, the Misty Mountains/Remarkables bij Queenstown), maar daarnaast ben ik sowieso een groot liefhebber van bergen en ongerepte natuur en wil ik zoveel mogelijk ontdekken, maar zeker niet gejaagd van hotspot naar hotspot racen. Liever 6 gevarieerde locaties goed in me opnemen dan 12 op elkaar lijkende voorbij rennen.

Ik hoor graag ervaringen en ideeën!

Bonnyyyyyy

Re: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:00

Roturua(schrijf je dat zo haha?
En de yellow pinguins in het zuidelijkste puntje van zuider eiland!
Ook de milford sound is heeeel mooi!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:03

Ik zou wel even kijken waar die breuklijn van de aardbevingen loopt. Niet om stom te doen, maar misshcien kun je Christchurch beter mijden. 2 vriendinnen van mij zaten midden in die aardbeving toen alles om hen heen in Christchurch instortte, en dat was een jaar (of wat langer daarvoor) ook al gebeurd.
Veel plezier Wwoof is super!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:05

Freya6 schreef:
Ik zou wel even kijken waar die breuklijn van de aardbevingen loopt. Niet om stom te doen, maar misshcien kun je Christchurch beter mijden. 2 vriendinnen van mij zaten midden in die aardbeving toen alles om hen heen in Christchurch instortte, en dat was een jaar (of wat langer daarvoor) ook al gebeurd.
Veel plezier Wwoof is super!

Good luck with that :D heel NZ is vulkanisch eiland...ik heb er 5 jaar gewoond.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:19

oh haha oops

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:22

Ik heb begrepen dat christchurch nog steeds niet helemaal is opgebouwd, dus vanuit toeristisch standpunt is het nog niet echt de moeite waard (tenzij je ramptoerist bent :+ )

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:35

Wat leuk! Ik ben er zelf deze zomer 4 weken geweest, op familiebezoek ook. Rotorua is heel erg gaaf, de Waitomo glow worm caves, (water)skiën in Wanaka, bungy jumpen in Queenstown, door de stad heen lopen in Dunedin of Wellington, aan de baai chillen in Picton... Heerlijk land! Ik zou sowieso allebei de kusten opzoeken, heel wisselend landschap, heel rustig en ZO mooi. Ook zou ik zelf gewoon een camper huren en lekker zelfstandig gaan rondtrekken. Je kan op heel veel plekken wild kamperen, en dan heb je gewoon de vrijheid om overal te stoppen en foto's te maken waar je wil.
Ik ben zelf niet in Christchurch geweest, maar er schijnt inderdaad nog niet zoveel te zijn opgebouwd. Ook wel indrukwekkend om te zien, als ik mijn ouders mag geloven.
En als het niet hoeft, niet de keuze maken tussen Noorder of Zuidereiland maar gewoon allebei doen! 2 maanden is zat tijd :).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:12

Leuk! Ik volg dit topic.. ben namelijk zelf een lijstje aan het maken ook nu.

Ik ga met kerst 2,5 week met de basis in Auckland. Ik weet het, niet zo heel lang.. maar mijn vriend is van Nieuw Zeeland en ik zal met hem en zijn familie Kerst vieren.

Tegelijkertijd gaan we North Island doen en een boel vrienden opzoeken en dan een paar dagen South Island.

Heb er waanzinnig zin in.. het is ook wel leuk dat ik wat dingen ga uitzoeken maar dat voornamelijk mijn vriend dingen uitzoekt, aangezien hij geboren en getogen is in Auckland. :)

Bay of Islands, Tauranga/east coast, Abel tasman national park,, Cathedral cove & hot water beach
Waiotapu en wijn proeven!! staat tot nu toe op m'n lijst.. (En Auckland/Wellington/Queenstown of Christchurch).