Kamperen wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoefijzers

Kamperen wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:16

Hallo *\o/*

Wie heeft er ervaring met kamperen in een klein bijzettentje in de maand september. Ik had het plan om te gaan kamperen maar zie dat de nachttemperaturen rond de 8 a 11 graden liggen, dit lijkt mij nogal fris.

Wie weet het?

Groetjesssss

Miekelien

Re: Kamperen wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:22

Met goede spullen is dat geen probleem, ik slaap in de winter als het vriest ook nog gewoon wel eens een nachtje in een tent. Zorg wel dat je een goede slaapzak hebt, en liever een matje dan een luchtbed (isoleert beter)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:24

ja doen, termo ondergoed mee, evtw ook een kruik en extra fleece deken en je komt de nacht goed door.
En een isolatie matje onder je slaap mat/lucht bed dan is je bed niet zo koud.
(heb zelfs wel eens een elektrische deken gebruikt maar toen was het - 5)

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:38

Wow wat snel al reacties!

Miekelien, zo zo dat jij zelfs met vorst nog in een tentje slaapt, dat zou ik toch niet doen.

Ik heb het probleem dat ik niet zoveel mee kan nemen, dus extra dekens en kruiken dat gaat hem niet worden. Ik reis nl met openbaar vervoer. Mijn slaapzak is denk ik wel warm genoeg.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:39

Tja, ik kampeer al van jongs af aan veel dus dan ben je niet anders gewend ;)

Een fijne fleecedeken meenemen en een goede dikke pyjama scheelt al veel, dat moet lukken om mee te nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:40

Ik zou me er niet op verkijken.. Ik heb eind juni in een tentje gelegen en toen heb ik echt liggen verkleumen, heb het slechts zelden zo koud gehad.

Er bestaan een soort aluminium matjes voor onder je slaapmatje, dat kan ik je zeker aanraden.. Dan heb je in ieder geval een stuk minder last van de kou van de grond. Extra dekens meenemen kom je niet onderuit denk ik, als je koud in je bed gaat liggen warm je gewoon niet meer op en in een tent is dat al helemaal klote.. Als je geen extra spullen mee kan nemen zou ik het persoonlijk dus afraden om te gaan kamperen

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:41

8 a 11 graden valt nog heel erg mee, neem een lekkere dikke slaapzak mee en eventueel nog wat laagjes kleren (die kan je zo om je slaapzak wikkelen). Overigens kan je in het OV gewoon een grote tas meenemen, geen probleem :)!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:54

Je moet juist zo min mogelijk kleren aandoen in je slaapzak eigenlijk. Klinkt heel raar, maar 't werkt beter. Ook moet je je slaapzak goed opvullen, dus liever te klein dan te groot (en anders kleding/sokken onderin).
Verder leg ik altijd een handdoek over mezelf heen in m'n slaapzak. Heb 't nog nooit koud gehad op die manier (en ook met vorst en een niet al te goede slaapzak :) )

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 21:06

Grappig de een zegt, ja hoor doen en een ander zegt nee het is best koud. Tja ik kan gewoon niet zoveel meenemen want ik wil ook nog rijspullen meenemen. Aan de andere kant als het niet te doen is kan je altijd nog een B en B vinden. Ik vind het wel een lastig dilemma.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:07

Ik heb zelfs vaker in een tentje in hartje winter in NL gekampeerd, met rijp op de slaapzak haha. Goed materiaal is meer dan voldoende!

Koud vind ik niet erg, regen... Dat wel! Alles zo vies klam.

Bij de xenos had ik een fleece slaapzak gekocht, kun je in je slaapzak doen om de isolatie waarde te verhogen. Is goedkoop, klein en wel erg effectief. Kun je altijd nog openritsen en over je heen doen.

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 21:09

Maar kamperen jullie dan ook in een bijzettentje of in een bungalowtent of vouwwagen oid?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:10

Tentje van 1,5*2 :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:13

Goed materiaal en een lichaam dat ermee om kan gaan. :) Als je van jezelf weet dat je wel wat kunt hebben, moet het goed komen, en 11 graden is niet echt comfortabel maar ook niet extreem koud.

Een colafles met warm water gewikkeld in een oude sok doet trouwens wonderen :) Da's een makkelijk vervoerbare en lichte kruik :j

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:13

Ik heb het een aantal jaar geleden ook gedaan met die temperaturen. Was best te doen, had alleen last van kramp in m'n kuiten door de kou, dus ik had s'nachts paardrijdsokken aan. :+
Ik zou idd een lekkere fleece deken meenemen, dat neemt niet veel plek in en is lekker warm als je het toch te koud hebt. Zo'n aluminium matje wat eerder genoemd is, scheelt ook veel tegen de kou. :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:16

Naast alle tips om je warm te houden...neem iets van een groot plastic zeil en touw mee zodat je die aan bomen/je tentje kunt spannen als je buiten zou willen zitten. Dan zit je met regen in ieder geval droog :) Vooral met koken etc. wel erg fijn.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:22

Ik heb enkele jaren geleden hetzelfde gedaan bij gelijkaardige temperaturen, maar ik was toen zo stom om mijn goede slaapzak thuis te laten en een lichtere slaapzak mee te nemen omdat ik bang was dat ik het anders niet kon dragen. Grootste fout ooit, ik heb iedere nacht wakker gelegen van de koude. Mijn tip is dus: neem zeker een goede slaapzak en een goed matje mee!

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 21:42

Dank jullie wel voor alle tips.

Wat ik niet vermeld heb is dat mijn gezondheid niet best is en ik daarbij een hernia heb, dus of het verstandig is..... De wil is er wel maar of het mogelijk is is een tweede.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:55

Lijkt mij niet heel praktisch om met een hernia op de grond te slapen op een matje, of erger... Luchtbed die geen ondersteuning geeft. Opstaan vanaf de grond is ook lastiger dan dat je benen over de rand van het bed kan zwaaien.