omdat ik beloofd heb jullie op de hoogte te houden hierom een topic!
Het is wel even flink wennen hoor, wat toen stage was, alles om de lol en dikke schik, is nu opeens veel serieuzer (wat ook heel logisch is)

Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten, en weer van alles meegemaakt!
Zelf heb ik een opleiding paardenhouderij gedaan en alles over en om paarden, maar hier heb ik alles!
Wat ik ook echt heel erg leuk vind om te leren

Zo hebben we afgelopen week de eerste kudde van 70 schapen ontwormd, oornummers geschoten, en geselecteerd

nou, ik wist niet dat die beesten zo sterk waren, wat resulteerde tot modder happen

Nu heb ik van alles weer bijgeleerd en het is nooit teveel, want er werd 2 weken geleden mij een jong duifje in handen gebracht.
Overal gezocht naar een nestje en moeders, helaas nergens te bekennen..
En aangezien wij hier overal poezen hebben lopen moesten we een plekje vinden om hem veilig terug te kunnen brengen of zetten..
Maar de poezen komen overal, dus besloten om hem mee naar huis te nemen

Alles liep super, beestje was kern gezond, probeerde wat te vliegen (wat nog niet helemaal lekker vloog) en dronk en at goed!
Maar helaas werd het hier echt kookpunt, zo ontzettend heet, we hebben van alles gedaan zodat hij het niet te warm kreeg, maar niets hielp helaas

Toen is hij in de nacht helaas overleden

Hier een foto van ons duifje, die bij mij in het t-shirt zat

Naar een paar dagen ben ik naar een dorpje in de buurt geweest, erg leuk dorpje!
Maar we waren de tijd vergeten van de bus, dat resulteerde tot 2u wachten

Nu kwamen wij gisteren een pasgeboren kuiken tegen op het bedrijf!
Super leuk!

Maar we hebben last van vossen, dus zo laten lopen was geen optie.
Maar wat doe je als je de kip niet te pakken krijgt en je hem toch naar binnen wilt halen?
Toen heb ik samen met de eigenaresse er rustig naar toe gelopen, kuikentje kon je zo pakken, dus die heb ik rustig opgepakt en bij mama gehouden, toen heeft de eigenaresse de mama weten te vangen, dus die zitten nu gelukkig samen in een warm nestje binnen, zodat ze veilig zijn voor de vossen

Hier mama en baby

Maar nu is het niet allemaal koek en ei, ik kom er achter dat ik eigenlijk toch heel erg mijn ouders mis!
we hebben veel contact, en het is wel lastig!
Maar ik weet ook dat ik het hier wel heel erg leuk vind, maar er zit wel een afstand van thuis.
Nu probeer ik met kerst een weekje terug te gaan naar Nederland, maar even kijken of er een reis is

Nou dat was mijn update wel weer

Hopelijk genieten jullie net zo mee als ik doe

Groetjes Jolien en de hengsten!