Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arno8 schreef:Mijn wijze vriendin zegt nu dat het het beste is om contact op te nemen met het consulaat en de situatie voor te leggen. Een andere optie is nee invullen en als je wordt veroordeeld de wijziging doorgeven.
Overigens denkt ze dat het niet veel uitmaakt. Het is niet staatsgevaarlijk waar je van wordt beschuldigd.
Melanie_92 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Het is inderdaad heel lastig allemaal.. zit er ook dagelijks van in de stress haha.
Op de officiele site staat: 'You have no criminal convictions for witch you have been sentenced for a total combined period of 12 months or more, whether or not the sentences were served'.
Wat ik hieruit begrijp is dat het gaat om een celstraf of proeftijd? Dat ga ik sowieso niet krijgen. Maarja, tijdens het visum aanvragen stellen ze de vraag: 'Do you have any criminal convictions?'
Ik vind het heel lastig. Ik kan inderdaad de ambassade een mailtje sturen maar vind het lastig om dit verhaal in het engels uit te leggen. Een andere optie is misschien toch wachten tot ik de zitting heb gehad en dan het visum pas aanvragen (als de zitting eind november zou zijn heb ik nog 2 maanden om het visum te regelen, dat zou toch moeten lukken??). Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat ik wel gewoon een visum krijg, ik bedoel het is geen zware overtreding die ik heb gepleegd.
Melanie_92 schreef:Zoals het beschreven staat is het idd niet op mij van toepassing. Maar de vraag 'Do you have any criminal convictions?' dan weer eigenlijk wel, of nu nog niet omdat ik er alleen van word verdacht?