Nederlandstalige skiles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femkepullens

Nederlandstalige skiles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 19:17

De zomer zit er weer bijna op en voorzichtig maken we weer plannen voor de wintersportvakantie.

Dit jaar zijn we op zoek naar een bestemming waar Nederlandstalige skiles gegeven wordt. Onze kinderen van 3 en 4 willen toch ook echt leren skiën en we willen hun eerste ervaring goed laten zijn.

Wie heeft voor ons de gouden tip?

Maureen95

Re: Nederlandstalige skiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:18

Ik heb in Linga (Portes Du Solei) Skiles gehad van een nederlandstalige vrouw :)
En in Badhofgastein ook Nltalig. Dat is in Oostenrijk

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:19

De meeste grote skiplaatsen hebben tegenwoordig wel Nederlandstalige lesgevers, bijv val thorens en t hele bijbehorende gebied. Hebben jullie zelf voorkeur voor een land? Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:20

De grote toeristische gebieden hebben volgens mij allemaal wel nederlandstalige skileraren/leraressen. Weet alleen niet wat de minimum leeftijd is voor skiles, meestal 4 dacht ik. Misschien ook leuk om de kindjes vast in nederland een paar lesjes te laten volgen. Kun je al bekijken of ze het leuk vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:35

In elke beetje groot wintersportgebied zijn NL skileraren :)

Al is mijn ervaring dat kids het ook snel oppakken met een anderssprekende leraar. In mijn tijd waren er geen NL docenten en heb het toch prima geleerd :j

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 19:50

Vorig jaar zijn we naar Avoriaz geweest. Frankrijk heeft budgettechnisch gezien wel de voorkeur. We horen verschillende ervaringen over anderstalige lessen en dat zien we op deze leeftijd niet zitten.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:37

Ik heb ook altijd in t Duits les gehad als mini (in Zwitserland) en mijn ervaring is ook dat dat prima lukt. T is toch spelenderwijs op die leeftijd en alles wordt voor gedaan.
Dan zou ik val thorens aanraden, daar is sowieso Nederlandse les, groot skigebied maar ook goed te doen voor beginners.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:39

Frankrijk heb ik geen ervaring, maar in Oostenrijk in Kirchberg is echt een hele leuke skischool ook voor kinderen en meer dan genoeg Nederlandstalige skileraren en -leraressen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:40

verootjoo schreef:
In elke beetje groot wintersportgebied zijn NL skileraren :)

Al is mijn ervaring dat kids het ook snel oppakken met een anderssprekende leraar. In mijn tijd waren er geen NL docenten en heb het toch prima geleerd :j

Inderdaad, en de meeste skileraren kennen ook wel wat Nederlandse basiswoordjes die handig zijn bij het skieën :j Ik heb het ook in het Duits geleerd lang geleden, en kan nu prima de berg afkomen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:15

Ik heb voor mijn eerste wintersport al wat lesjes op een borstelbaan gehad. Is natuurlijk niet hetzelfde maar hierdoor heb je wel al een stukje techniek. Ik was toen 7 of 8 jaar..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:30

Kirchberg in Oostenrijk.
Daar krijgen ze Nederlandse leraren mee.
Ideaal en ontzettend makkelijk.

Ze hebben ook een speciaal ingerichte kinderpiste in het dorp.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:36

Fiss/Serfaus/Ladis in Oostenrijk. Gezien het feit dat het kinderen betreft zal je op vakantie gaan in schoolvakanties, dus dan is het zeker dat er skiles in het NL gegeven gaat worden. Ik denk overigens dat het in andere (grote) gebieden ook zo zal zijn.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:44

Kirchberg :j 70% van de leraren is daar Nederlands. Faciliteiten zijn goed voor kinderen en ze geven goed les (al ben ik misschien wat bevooroordeeld :)) ).

Verder kun je bij de meeste skischolen wel aangeven dat je voorkeur hebt voor een Nederlandse leraar. Alleen kan dat vaak alleen bij de privelessen omdat de groepslessen vaak al onderling zijn verdeeld.

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 21:07

Bedanktvoor het meedenken!

Ondertussen slaan we toch een andere weg in. We denken nu aan iedere dag 1,5 a 2 uur privéles. Een Nederlandstalige skileraar wordt dan gegarandeerd en wij kunnen toch naar Frankrijk.