Met de hond naar een Waddeneiland, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Met de hond naar een Waddeneiland, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:15

Wij willen van de week een dagje met onze hond naar een Waddeneiland, maar welk eiland is nou het mooiste om met een hond heen te gaan?
En is dat vanaf de haven niet heel ver lopen voordat je op het mooie strand bent? Of zijn er ook bussen waar je met de hond in kan?
Alvast bedankt voor de tips! :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:19

Ik vind Ameland fantastisch. Kun je ook van die wagentjes huren voor achter de fiets zodat je met je hond overal kan komen. :D

jansje73

Re: Met de hond naar een Waddeneiland, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:20

Terschelling vind ik een super eiland. Daar kun je fietsen huren en ook een kar voor de hond.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:26

Oh dat klinkt super! Passen daar ook grote honden in? En zijn dat wel dichte wagentjes, ik heb een jonge enthousiaste hond die er zo uit zou springen denk ik :=

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:29

Terschelling!! Maar dat is omdat ik dat het enige leuke eiland vindt Haha. Ben er zelf een maand terug geweest met de hond.

Afbeelding

In die karren passen ook grote honden :j en ze zijn dicht.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:35

Wat een prachtige hond heb je Mossel! Op Terschelling heb ik 8 maand gewoond voor stage, is inderdaad een prachtig eiland. Maar toen was ik nog hondloos en nooit echt in verdiept, en kwam ik nooit verder dan m'n stageplek en de kroegen. Dus misschien is Terschelling wel leuk om eens wat meer van het eiland te zien!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:36

Terschelling op de Boschplaat!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:37

Ameland is mooi, maar als ik een dagje wil ga ik naar Schiermonnikoog.
Daar kan je vanaf de boot meteen prachtig wandelen.

Vanaf de veerhaven loop je zo het dorp in, na een kopje koffie met appelgebak vanuit het dorp linksaf richting strand.
Als je op het strand rechts-om loopt kom je vanzelf bij strand tent De Marlijn, daar is het prima eten en drinken en honden zijn daar altijd welkom! Vanaf De Marlijn is het nog een stukje het eiland op lopen naar de bushalt, die brengt je weer bij de veerboot terug.
Al met al een flinke wandeling en onze Border Collies zijn op de terug weg op de boot altijd lekker moe. En wij ook...
Met kleine hondjes en minder wandelambities zou ik meer van de bus gebruik maken.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:42

Terschelling is inderdaad prachtig maar voor een dagje bijna niet te doen ivm dure boot, plus dat je 2,5 uur op de boot zit, is je dag bijna om. (snelboot mogen volgens mij geen honden op?)

Ik ben laatst een dagje met mijn hond naar Ameland geweest. Voor 6 euro voor mezelf een dagkaart voor de bus gekocht, hond mocht gratis mee (ook gratis op de boot). Heerlijk naar het bos en strand geweest!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:47

Wij zijn vorig jaar naar texel geweest. Erg hond vriendelijk. Mocht overal mee na binnen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:56

Vlieland is ook zeker een aanrader, veel huisjes die je kunt huren waar de hond mee mag. Volgens mij mogen honden ook in in ieder geval één van de hotels. Leuke aan Vlieland vind ik het kleine en dat je alles lopend of op de fiets moet doen, want auto's mogen niet mee naar het eiland :).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:57

Debbie schreef:
Terschelling is inderdaad prachtig maar voor een dagje bijna niet te doen ivm dure boot, plus dat je 2,5 uur op de boot zit, is je dag bijna om. (snelboot mogen volgens mij geen honden op?)

Ik ben laatst een dagje met mijn hond naar Ameland geweest. Voor 6 euro voor mezelf een dagkaart voor de bus gekocht, hond mocht gratis mee (ook gratis op de boot). Heerlijk naar het bos en strand geweest!

Ook op de snelboot van Terschelling mag de hond gewoon mee :)
Ook zijn de dagkaarten voor de bus om Terschelling geloof ik ook een euro of 6 en mag de hond ook gewoon mee.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:01

Texel, absoluut een aanrader, veel bos ook waar je met je hond lekker kan wandelen, de duinen en het strand!! :) Zelf kom ik daar al 20 jaar & de honden zijn altijd mee geweest!!
In de koog staat bijna bij elke restaurantje wel een emmer of bak met water voor de hond
De bus en de boot mag je ook op met je hond.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 30-08-15 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:10

Een beetje bevooroordeeld, zeg ik Schiermonnikoog.
Je kunt hier fantastisch wandelen met je hond. Vanaf de boot loop je zo over de dijk naar het dorp toe, maar ook in de bus zijn honden welkom en bij de boot is het mogelijk fietsen te huren(waaronder ook karren voor de hond).
In de meeste horeca gelegenheden zijn honden welkom. Als je vanuit het dorp naar het strand loopt/fietst over de badweg, kom je aan het einde, vlak voor het strand een mooi restaurant tegen. Het Noderstraun, hier kun je heerlijk zitten(zowel binnen als buiten) en genieten van een kopje koffie. Daarvandaan loop je zo het strand op en kun je eindeloos wandelen met de hond los.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:10

Alle eilanden zijn leuk en hondvriendelijk, maar als je maar voor een dagje ga, zou ik Vlieland en Terschelling overslaan door de lange vaartijd. Texel is vanuit Groningen wat ver lijkt me.
Blijft over Ameland of Schiermonnikoog.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:11

Schier, daar ben jij zo :j

Maar mijn favo eiland is Ameland. Dat vind ik echt het ultieme vakantie gevoel en daar kom je met de boot ook gelijk handig aan. Bij schier moet je nog een stuk om in een dorp te komen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:48

We hebben besloten om morgen naar Schiermonnikoog te gaan, bedankt allemaal! :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:52

Veel plezier!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:59

Veel plezier!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:08

Geniet ervan!
Je zult er geen spijt van krijgen.