BB of appartement in Algarve Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

BB of appartement in Algarve Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 21:43

In het najaar wil ik met man en dan 1-jarig dochtertje een week naar Portugal (Algarve).

Welke BB/ appartement o.i.d. is een aanrader?

En welke bezienswaardigheden zijn leuk met een kleintje?

Zelf heb ik al wel wat gegoogled, maar ben ook erg benieuwd naar tips van bokkers. :)

milatje

Re: BB of appartement in Algarve Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:01

Een aantal jaar geleden heb ik in een appartement van Cerro Mar Arlantic gezeten. Prachtige appartementen, vlakbij het centrum maar net ver genoeg van de herrie af. Een bijkomend voordeel is dat je fatsoenlijk kunt koken in de appartementen en dat er op een kleine loopafstand een grote Lidl zit!
Nadeel is wel dat als je naar het centrum gaat je een trap af moet van zo'n 70 treden. An sich prima te doen maar kan mij zo voorstellen dat het niet geheel praktisch is met een kleine..

Qua bezienswaardigheden: ik zou zeggen huur absoluut een auto. Je bent dan zoveel onafhankelijker. Ik vond vrijwel alle steden in de Algarve prachtig.
Mocht je een auto gaan huren, mijd de snelweg dan. Daar moet je namelijk tol voor betalen. Uit m'n hoofd is dat de a22.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 17:41

Bedankt voor je reactie!

Een auto huren leek ons ook al een goed idee. Zeker i.v.m. de kleine.

Ik wist niet dat daar tolwegen zijn. Goed om te weten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:35

Yup, en de tolwegen zijn nog duur ook!

Voor een kind van 1 zal het niet zoveel uitmaken wat je doet qua bezienswaardigheden, die krijgt er niet zoveel van mee. Zoek wat leuke baaitjes en ga lekker met je kind op het strand keutelen.