Originele ideeën verjaardagsfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Originele ideeën verjaardagsfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 11:26

Hoi iedereen,

20 september word ik 19 en ik wil graag een origineel maar betaalbaar verjaardagsfeest geven. Dit keer wil ik het niet thuis doen, maar ik wil graag iets in de stad doen met een groep vrienden. Ik had in gedachten een leuke workshop, in de richting van kroegentocht/zelf eten bereiden/bier, wijn proeven. In ieder geval dat je in de stad zelf iets doet wat te maken heeft met eten en drinken. Het gaat om de stad Groningen.

Nu heb ik een groep van zo'n 10 mensen in gedachten die ik zou willen uitnodigen. Ik heb gekeken op internet wat er allemaal wordt aangeboden en wat de prijzen daarvan zijn, maar ik vind het allemaal erg duur.. (kroegentocht incl etentje en 1 gratis bier, 40 euro pp). Ik kan begrijpen dat het niet netjes is om iedereen zelf dat bedrag te laten betalen maar het is voor mij ook veel te duur om voor hen te betalen.

In ieder geval moet het een leuke activiteit zijn die je met een groep (in Groningen) kunt doen, wat te maken heeft met iig eten. En een beetje betaalbaar..

Kan iemand mij uit de brand helpen? :P

Appelflapje

Re: Originele ideeën verjaardagsfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:30

ENT > BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:33

Ik denk dat je ten eerste moet peilen of er wel animo is voor zoiets binnen een vriendengroep. Denk dat dat enorm kan verschillen hoor, maar weet ook dat ik mijn maten er geen plezier mee zou doen om met z'n allen zelf eten te maken en dan een kroegentocht doen. Die willen in de goedkoopste kroeg gaan zitten en zo veel mogelijk zuipen, als ik als jarige dan 1 rondje en een portie bitterballen haal dan ben ik al de held van de avond :=

Ik vind 40 euro p.p behoorlijk veel om zelf te dokken, maar of je vrienden het ook zelf willen betalen is een tweede. Dat is denk ik helemaal afhankelijk van wat ik hiervoor zei.

Zou in ieder geval als ik jou was even goed vragen wat zij leuk vinden om te doen en hoe veel ze bereid zijn om in te leggen om er een leuke dag van te maken. Anders zit je straks met een aantal mensen die met chagrijnige hoofden zitten omdat ze hun 40 euro ook ergens anders aan uit hadden geven. Moet zeggen dat ik 40 euro voor een diner met kroegentocht en 1 gratis biertje ook wel erg duur vind.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:40

Ik heb in ieder geval alvast gevraagd of ze op de datum kunnen dat ik het wil organiseren :) De meeste van mijn vrienden willen denk ik wel een drankje, wat ze graag eten geen idee := Sommigen zijn vegetarisch, maar goed, verder maakt het denk ik hun niet zoveel uit wat we gaan doen :)

Had net een tapas workshop gezien voor 20 euro pp, maar vraag me toch af of dat eerlijk is om van ze te vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:46

Wil je per se een workshop? Anders zou je ook gewoon onbeperkt tapas kunnen gaan eten natuurlijk. Die restaurantjes zijn hartstikke gezellig, iedereen lust wel tapas, en dan is het toch wat laagdrempeliger. Kost ook niet bijster veel meer dan 25 euro per persoon en dan ga je gewoon uit eten. Voor de mensen die het gezellig vinden ga je daarna nog even de kroeg in en dan haal jij als jarige 1 rondje, en dan maak je er gewoon een gezellige avond van.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:53

Dat is inderdaad wel een erg goed idee, Emma! Ik zal er eens naar kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:01

In Groningen zal ook wel een La Cubanita zitten. Daar hebben ze altijd wel studentenavonden, en het is doordeweeks altijd goedkoper dan in het weekend. Heb daar regelmatig doordeweeks gezeten voor minder dan 20 euro p.p. Dan kan je het met je drankjes natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar de mensen die wat beter op de centen moeten letten kunnen het ook gewoon houden op 1 wijntje of 1 biertje.

Veel plezier in ieder geval, en laat weten wat je uiteindelijk kiest :D Ik loop er ook elk jaar weer tegenaan en bij mij eindigt het altijd met een paar biertjes bij mij thuis en daarna helemaal klem zuipen in de kroeg. Leuk, maar een keer iets anders lijkt me ook wel wat!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:04

Persoonlijk vind ik het not done dat je aan jouw gasten vraagt of ze zelf jouw verjaardag willen bekostigen.

Misschien is het leuk om een escape room te doen (via Groupon/Social Deal leuke aanbiedingen) en dan borrelen met wat hapjes. Dan kan je aan de kroeg doorgeven tot welk bedrag je wilt gaan en alles daarboven is voor de gasten zelf.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:05

Ik denk dat dat bij studenten wel anders ligt. Ik vraag gewoon of de gasten zelf het eten/drinken willen betalen en dan hoef ik ook geen cadeau. Het gaat dan om het samen iets leuks doen/vieren en niet om de cadeaus zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:05

Ramooontje schreef:
Persoonlijk vind ik het not done dat je aan jouw gasten vraagt of ze zelf jouw verjaardag willen bekostigen.

Misschien is het leuk om een escape room te doen (via Groupon/Social Deal leuke aanbiedingen) en dan borrelen met wat hapjes. Dan kan je aan de kroeg doorgeven tot welk bedrag je wilt gaan en alles daarboven is voor de gasten zelf.

Vind je? Als ik een groepje van 10 van mijn vrienden vraag om gezellig met mij uit eten te gaan voor mijn verjaardag hoeven ze wat mij betreft niet te verwachten dat ik alles voor ze betaal. Hun kadootje aan mij is dan gezellig met mij mee gaan om te vieren dat ik weer een jaar ouder ben. Leuk om mijn vrienden te zien met mijn verjaardag, ik hoef er financieel niet aan ten onder te gaan. Mijn vrienden hebben ook altijd de vrije keuze om niet mee te gaan, en als ze het net even niet redden qua geld kan ik (of iemand anders uit de vriendengroep) altijd even bijspringen zodat het beter te doen is.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:06

Idd ergens bij een tapas of all you can eat resteaurant gaan eten! Ik vind wel dat omdat je zelf de keuze maakt om ergens heenn te gaan, de vaste prijs 'moet' betalen, de overige drankjes die niet bij het arrangement inzitten zou ik hun zelf laten betalen. Daarna gezellig de stad in voor diegene die zin hebben vind ik ook een goede, de mensen met oppas, of whatever, kunnen dan zelf bepalen om naar huis te gaan of niet .

Als je voor zoiets gaat is succes meestal gegarandeerd, bij ons vallen zulk soort dingen altijd goed in de smaak :D