Naar Amerika in gastgezin!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Googel

Naar Amerika in gastgezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 21:30

Hallo allemaal,

Toen ik en me man thuis kwamen van het werk, had onze dochter de tafel gezellig gedekt met koffie/thee en allerlei zoetigheden. We namen plaats. Ze wilde graag iets met ons bespreken. Ze kwam met het idee om in de zomervakantie van 2016, 2 weken naar Amerika te gaan. Dit overviel ons even. Een 16 jarige naar Amerika???

Ze wil graag twee weken in een gastgezin verblijven. En mits dat gezin het ook wilt enkele mooie plekjes van Amerika ontdekken.

Nu is de vraag: hoe pak je zo iets aan?
In eerste instantie mag ze van ons gaan als alles goed geregeld is, anders niet.

Hebben jullie tips, misschien wel ervaring hoe we dit kunnen aanpakken.

Alvast bedankt!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:47

Er zijn organisaties die dit soort dingen regelen, maar ik weet niet of dat ook zo gemakkelijk gaat voor twee weken vakantie. Meestal is er dan namelijk sprake van een jaar high school, waarbij een leerling een heel (school)jaar bij het gezin verblijft en ook gewoon naar school gaat. Wat misschien wel een mogelijkheid is, is om het te koppelen aan een taalcursus. Taalscholen bieden vaak ook de mogelijkheid aan cursisten om in een gastgezin te verblijven; eventuele excursies, culturele activiteiten e.d. worden doorgaans door de taalschool georganiseerd, maar je draait als cursist in principe ook gewoon mee met het gezinsleven van het gezin waarin je verblijft.

__Elizabeth

Re: Naar Amerika in gastgezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:54

Ik ben toen ik 17 was in mijn eentje verhuisd naar Canada. Ik begrijp dat het heel wat is voor julie als ouders maar je leert er zoveel van! ik zou juist zeggen dat ze wat langer moet gaan! Twee weken is echt niets om van te leren/ander land te ontdekken.

Een jaar high school zou een idee kunnen zijn. Tenminste ik neem aan dat dit schooljaar haar laatste jaar is? Maar dat is wel een heel jaar natuurlijk maar wel een geweldige ervaring!