Parkeeropties in de buurt van Schiphol.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Parkeeropties in de buurt van Schiphol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 23:32

Woensdagavond om 9 uur vlieg ik voor 5 dagen naar Zwitserland. Ik moet werken tot 5 uur en kan vanaf mijn werk in 1,5 uur naar Schiphol rijden. Ik vind de tarieven om op Schiphol te parkeren echt bizar duur, dus ben wat aan het rondkijken naar andere opties. Ik kom vanaf de afsluitdijk. Ik zou in Hoorn kunnen parkeren bij de Leen Bakker enzo en dan naar het station kunnen lopen en de trein kunnen pakken, maar dit wordt wel erg krap. Helemaal met de trein gaan durf ik niet aan i.v.m. vertragingen, heb dan maar 1.5 uur speling. Wie o wie heeft een goede tip om goedkoop of gratis te parkeren? Een p+r is geen optie, omdat ik langer dan 96 uur moet parkeren.

Celiien

Re: Parkeeropties in de buurt van Schiphol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:35

En als je hem idd in Hoorn parkeert, en een taxi pakt vanaf daar naar Schiphol? Of wordt t dan alsnog prijzig?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:39

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:47

Heb je dan geen vrienden en of familie die je even wilt wegbrengen met jouw auto, kost hun geen brandstof en je bent verzekerd van een parkeerplaats bij hun thuis...............

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:50

Autohotel?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:55

Wij maakten twee maal gebruik van happyparking.nl
De auto stond bewaakt geparkeerd en we werden netjes en op tijd van de parking naar schiphol en vise versa gebracht.
Goede ervaringen mee.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:57

LZP > BEU

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 00:00

Ragdollcat, vanaf waar ik woon is dat een aardig stukje rijden 'even' naar Schiphol en mijn ouders werken rond dat tijdstip nog + broertje woont niet meer thuis. Ik zou de auto bij mijn oom in Amstelveen kunnen zetten, hij wil me ook wel wegbrengen, alleen ben wat huiverig voor de spits rond dat tijdstip. Blijf daarom liever wat 'boven' Schiphol qua parkeren en dan nog klein stukje met ov.
Bedankt voor de opties so far! Ik trek de tips morgen even na :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:01

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:06

Parkeren in Hoofddorp een idee?

Bv. Bij het historisch museum en het bowlingcentrum (claus) aan de N201 in het haarlemmermeerbos zit een groot parkeerterrein. op N201 zit ook een bushalte met een rechtstreekse busverbinding naar schiphol. Kleine 20 minuten.
(Het is gratis parkeren, maar wel heeel verlaten!)

Of vanaf station Weesp met de trein. Ook gratis parkeren bij het station of in de woonwijk eromheen en in 25 minuten op schiphol.

Zaandam is ook een optie. Bij station kogersveld was er ook altijd gratis parkeren. Vandaar is het ook 20 minuten naar schiphol.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:11

Amstelveen prima verbinding met bus 300. Gaat vanaf zes uur elke 7 minuten.
Vanaf busstation .
Ook s nachts rijdt hij,wel extra nachttarief /
No problemo n je auto staat beter bij je oom dan op een parkeerplaats lijkt me.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:22

Zomaar een parkeertplaats kan link zijn. Kom je terug van vakantie is je auto weg, ruiten ingeslagen, wielen eronder weg gejat.
Kun je beter kiezen voor een parkeerplaats bij schiphol in de buurt met bewaking die je naar schiphol brengen en weer halen. Zit genoeg rondom schiphol dat concureert qua prijzen. Je auto staat veilig dus dat is een zorg minder! :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:41

Houd je er ook een beetje rekening mee dat om 5 uur de hele randstad klaar is met werken en graag naar huis wil, en een groot deel over de A4 moet?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:08

Je moet twee uur voor de vlucht inchecken. Dus 19:00 uur aanwezig zijn bij de balie.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:10

Je kunt hoogstwaarschijnlijk ook online inchecken :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 10:39

Ik kan online inchecken en reis met enkel handbagage. Pak deze vlucht heel vaak en ben altijd pas max een uur van te voren op de luchthaven haha.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:53

Wat voor auto heb je? Want dat speelt ook wel mee in de overweging of je hem ergens onbewaakt 5 dagen neer wil zetten in een afgelegen parkeerplaats. Ik ken wel wat parkeerplekken maar daar zou ik niet met een dure auto gaan staan.

Overigens zou ik, als je krap in je tijd zit, sowieso kiezen voor gemak en zekerheid en lekker ergens op Schiphol parkeren en betalen. De kans dat je je vlucht mist door treinen etc. is met jou tijdsbestek vrij groot. Met welke airline vlieg je? Sommige zijn namelijk nogal makkelijk om passagiers een half uur voor vertrek van de vlucht af te halen. Ook al vlieg je zonder baggage en ben je thuis ingecheckt.

Dan beter 60 euro voor het parkeren betalen dan een overnachting moeten regelen en een nieuw ticket moeten kopen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:58

uurtje verlof extra opnemen, en dan op je gemak naar de trein?

zou het behoorlijk zonde vinden om parkeren te betalen, als je het gewoon met de trein afkunt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:03

elenaMM77 schreef:

zou het behoorlijk zonde vinden om parkeren te betalen, als je het gewoon met de trein afkunt.

Retourtje Leeuwarden - Schiphol is ook al gauw rond de 50,-. Parkeren kun je hier in de omgeving ook wel voor (minder dan) een 10tje per dag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:04

Geen familie of vrienden die dichtbij Schiphol wonen?

Ik mag niet autorijden ivm operatie.
Anders had je de auto bij ons in Nieuw-Vennep kunnen parkeren en had ik je gebracht en gehaald.

Heb wel een kennis in Hoofddorp die tegen betaling mensen naar Schiphol brengt en ophaalt.
Auto staat dan voor haar deur.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:08

_Nelleke_ schreef:
elenaMM77 schreef:

Retourtje Leeuwarden - Schiphol is ook al gauw rond de 50,-. Parkeren kun je hier in de omgeving ook wel voor (minder dan) een 10tje per dag.

zijn toch zat goedkope kaartenacties? blokkeractie loopt momenteel?
ok, moet je dus 1.5 uurtje eerder vrij nemen, zodat je voor de spits in de trein zit (een gestarte reis voor de spits mag namelijk worden afgemaakt).

overigens miste ik het 'leeuwarden aspect'.. want dat doe je echt niet in 1.5 uur in de spits.

las bovenaan ergens afsluitdijk>amsterdam (dat is dan noord holland, want er gaat geen trein over de afsluitdijk).

ik zou persoonlijk namelijk mijn auto niet 5 dagen onbeheerd op een onbewaakt parkeerterrein achterlaten, daarentegen heb ik genoeg mogelijkheden om 'veilig' mijn auto te stallen in die omgeving.. dus echt helemaal eerlijk kijk ik niet.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:17

Is de trein en evt bus geen handig idee voor je?
Zelf komen wij uit Zeeland dus ivm geen treinen 's nachts en zo hebben wij de laatste keer op vakantie de auto bij een parkeerbedrijf gezet. Was ergens buitenaf. Je rijd er naartoe (wel reserveren van te voren natuurlijk) en zet je auto daar neer. Zij brengen je naar schiphol en halen je bij terugkomst ook weer op. De auto zetten zij op hun beveiligde parkeerplaats achter slot en grendel weg.
Ik vond het ideaal. Was goedkoper dan parkeren op Schiphol.
Het stikt van die bedrijven in de buurt van Schiphol. Ik zal even opzoeken welke wij toen vorig jaar hebben gekozen.

Edit: wij hebben vorig jaar voor Easypark2fly gekozen. Was dik in orde.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:26

Cioccolato schreef:
Zomaar een parkeertplaats kan link zijn. Kom je terug van vakantie is je auto weg, ruiten ingeslagen, wielen eronder weg gejat.
Kun je beter kiezen voor een parkeerplaats bij schiphol in de buurt met bewaking die je naar schiphol brengen en weer halen. Zit genoeg rondom schiphol dat concureert qua prijzen. Je auto staat veilig dus dat is een zorg minder! :)

Dat kan ik mij goed voorstellen, anders hebben de bewoners geen beschikking meer over de parkeerplaatsen bij hun eigen woningen met als dank dat er iemand er hun auto's wekenlang er parkeren die er niet thuishoren en ondertussen met vakantie zijn. En bij ons bij de winkelcentrum zijn er overal blauwe zone parkeerplaatsen ingevoerd en er wordt er heel streng op gecontroleerd, in het verleden werden er heel veel auto's geparkeerd die dan wekenlang niet van hun plekken kwamen....het liep uit de spuigaten..........er zijn heus veel meer mensen die dat doen en op het idee kwamen om zo goedkoop, het liefst gratis hun auto ergens kwijt te kunnen.

Wij hebben het ook in de omgeving meegemaakt, nou die auto's werden dan altijd door iemand (nog steeds weet niemand wie het is) altijd onklaar gemaakt en of zelfs gesloopt.......nou nooit meer last van gehad, het werkt dus wel en laten de mensen het wel uit hun hoofden.............haha.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 21-08-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:29

Ragdollcat schreef:
Cioccolato schreef:

Dat kan ik mij goed voorstellen, anders hebben de bewoners geen beschikking meer over de parkeerplaatsen bij hun eigen woningen met als dank dat er iemand er hun auto's wekenlang er parkeren die er niet thuishoren en ondertussen met vakantie zijn. En bij ons bij de winkelcentrum zijn er overal blauwe zone parkeerplaatsen en er wordt er heel streng op gecontroleerd, in het verleden werden er heel veel auto's geparkeerd die dan wekenlang niet van hun plekken kwamen....het liep uit de spuigaten...........

Wij hebben het ook in de omgeving meegemaakt, nou die auto's werden dan door iemand altijd onklaar gemaakt en of zelfs gesloopt en het zijn altijd de auto's die niet van de bewoners zijn.......nou nooit meer last van gehad.

Begrijpelijk dat het frustrerend is maar wel ontzettend kinderachtig. En omdat er zulke mensen bestaan, je auto lekker onder bewaking zetten.

Er zullen denk ik veelal maatregelen getroffen zijn tegen het zomaar gratis parkeren ergens in een woonwijk, denk aan zoveel uur max parkeren of iets in die trant. Beter dan mensen die voor eigen rechter gaan spelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:32

Het liep uit de spuigaten en dan gaan de mensen het zelf oplossen..............en ik geef ze geen ongelijk, want waar moeten ze anders hun eigen auto gaan neerzetten? die zijn helaas ook schaars en berekend op aantal huizen en niet op aantal winkeliers bij de winkels.

Er werd zelfs ooit 1 auto in de brand gestoken door de tieners snachts, het gras op geduwd/gesleept met zijn allen en dan hup in de fik.

Politie kwam en zorgde ervoor dat het weg werd gehaald en dat is het.............
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 21-08-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt