Tips gevraagd: Vis fileren in Curaçao?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessJS

Tips gevraagd: Vis fileren in Curaçao?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 20:24

Hola!

Van half september tot half oktober zit ik heerlijk in Curaçao. Er staan al vele to do's op mijn lijst, maar er is nog één ding wat ik graag wil leren: Vis fileren!

Op zo'n prachtig eiland wil ik heerlijke verse vis bereiden, maar ben geen fan van graatjes. Het lijkt mij een geweldige ervaring om op Curaçao te leren vis fileren. Helaas word ik van Google niet wijzer, dus vraag ik om hulp van mijn mede-bokkers!

Weet iemand een plek op Curaçao waar ik het kan leren?! Misschien een leuke cursus of chef die een lesje wilt geven? ;-)

Alvast bedankt!

x Tess

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:04

Je zou eens bij kok Koen van deze B&B kunnen proberen: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... racao.html

Hij heeft als kok gewerkt in een aantal zeer goede Nederlandse restaurants. Hij kan je ongetwijfeld helpen. Als je meer informatie wil of contactgegevens nodig hebt kan ik je vast helpen :)

sauffi

Re: Tips gevraagd: Vis fileren in Curaçao?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:20

Het is inderdaad erg handig als je vis gaat eten en die zelf kan fileren :D
Krijg ook wel is vragen hoe ik dat doe en of ik het voor kan doen of wil helpen :)
Ik weet zo niet waar je dat zou kunnen leren.
Maar Mocht je niks kunnen vinden wil ik je ook nog wel een uitgebreide uitleg sturen :j

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:23

Ik zou het ook niet weten, maar je raakt zo makkelijk met mensen aan de praat, zou het een proberen bij een lokale visser op een piertje. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:26

Je ziet er genoeg vissers die behulpzaam zijn. Wij hadden op bonaire inktvissen gevangen en inktvisringen gemaakt. Jammer dat ik zelf niet van vis hou :P

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:47

LZP > BEU

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:54

Ik heb het geleerd op een vissersboot in Noorwegen. Vistripje boeken en aan boord je eigen gevangen vis fileren