Een singlereis kan erg leuk zijn maar hou er rekening mee dat je voor singlereizen (en ook in je eentje all inclusive) echt de volle prijs betaalt. Vaak betaal je meer dan als je met twee personen gaat, en dan heb ik het niet over een paar euro.
Marrakech is een enorm leuke stad, vriendelijk en goed betaalbaar. Wel zou ik je dan persoonlijk aanraden om in een resort te gaan zitten buiten de stad, waar je eventueel een lekker zwembad hebt om in te vertoeven. Vanuit de wat luxere resorts gaan er busjes naar het centrum, in de wat goedkopere resorts niet maar een taxi kost daar amper wat. Mocht je dat doen zou ik persoonlijk niet 's avonds laat door Marrakech gaan slenteren in je eentje. Een groot gedeelte van de medina (oude stad) is erg toeristisch en goed toegankelijk, ook voor meiden alleen, maar je bent er snel geneigd een zijstraatje in te schieten en die willen nog wel eens wat 'shady' zijn.
Barcelona is ook een enorm leuke stad. Goed openbaar vervoer systeem, genoeg te doen om 5 dagen vol te maken. Zit nog een strand bij ook, en met een heerlijk klimaat in september. Lekker genoeg om aan het strand te liggen maar ook niet te warm om overdag door de stad te lopen.
In beide steden heb ik aanraders voor je qua hotels/hostels, dus mocht je geïnteresseerd zijn laat het dan even weten, dan stuur ik de linkjes door