September 2015, tips en reisideeën gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

September 2015, tips en reisideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 21:44

Ok, het is al augustus en het wordt toch eens tijd om wat te gaan plannen voor mijn vakantie. Alleen er is zoveel leuks maar ik kan niet zo goed kiezen. Wordt ook de eerste keer dat ik helemaal alleen op pad ga. Heb er wel veel zin in maar wat zal ik gaan doen?

Ene moment lijkt mij een citytrip erg leuk (zou dan naar Wenen of stockholm willen) maar mee met een singlereis of all inclusive is natuurlijk ook wel handig en leuk.

Kortom wat vind jij een mooie locatie binnen Europa om in september op vakantie te gaan. Ik wil 5 tot 14 dagen weg. Tips voor hotel/hostels zijn ook meer dan welkom. Al geeft tripadvisor ook een goed beeld.

Anoniem

Re: September 2015, tips en reisideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:48

Een singlereis kan erg leuk zijn maar hou er rekening mee dat je voor singlereizen (en ook in je eentje all inclusive) echt de volle prijs betaalt. Vaak betaal je meer dan als je met twee personen gaat, en dan heb ik het niet over een paar euro.

Marrakech is een enorm leuke stad, vriendelijk en goed betaalbaar. Wel zou ik je dan persoonlijk aanraden om in een resort te gaan zitten buiten de stad, waar je eventueel een lekker zwembad hebt om in te vertoeven. Vanuit de wat luxere resorts gaan er busjes naar het centrum, in de wat goedkopere resorts niet maar een taxi kost daar amper wat. Mocht je dat doen zou ik persoonlijk niet 's avonds laat door Marrakech gaan slenteren in je eentje. Een groot gedeelte van de medina (oude stad) is erg toeristisch en goed toegankelijk, ook voor meiden alleen, maar je bent er snel geneigd een zijstraatje in te schieten en die willen nog wel eens wat 'shady' zijn.

Barcelona is ook een enorm leuke stad. Goed openbaar vervoer systeem, genoeg te doen om 5 dagen vol te maken. Zit nog een strand bij ook, en met een heerlijk klimaat in september. Lekker genoeg om aan het strand te liggen maar ook niet te warm om overdag door de stad te lopen.

In beide steden heb ik aanraders voor je qua hotels/hostels, dus mocht je geïnteresseerd zijn laat het dan even weten, dan stuur ik de linkjes door :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:17

Ga je alleen ts?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 17:25

Oeh Barcelona daar heb ik niet eens aan gedacht dat een citytrip gecombineerd kan worden met strand.
marrakech lijkt mij wel leuk maar niet om alleen heen te gaan.

Ja, ik ga alleen op vakantie.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:31

Daarom vroeg ik het oom. Ik zou nl ook niet allee naar Marakech gaan.

Dublin is ook een prima stas om alleen heen te gaan.