Terneuzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 20:17

Hai dames,

Mijn vriend en ik hebben net een weekendje naar Terneuzen geboekt voor ons tweetjes, maar we hebben nog geen idee wat daar (in de buurt) te doen is. We willen wel echt in de buurt blijven, naar de kust rijden is oke maar een dagje Gent gaan we niet doen, dan hadden we gewoon een weekendje Gent geboekt :D.
We houden beide van strand (als het een beetje mooi weer is), wandelen, dingen doen en zien. Musea zijn we beide niet van. Paardrijden gaat hem ook niet worden, vriendlief rijd sowieso niet en ik heb daar ook geen zin in. Iemand suggesties?

Arzil

Re: Terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:26

Heel eerlijk? Hier is niet zoveel te doen. :+

Strand moet je voor naar de kust (Cadzand, Nieuwvliet, Breskens) en ben je toch al gauw een halfuur onderweg met de auto. In diezelfde tijd kun je ook naar Gent rijden. :))
Wanneer ga je precies?

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:01

Oei Terneuzen..................daar is bar weinig te doen. Je hebt er wel de skihal, een bioscoop en de zee is op loopafstand maar geen strand enkel slijk en stenen :(

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:11

Ohja de skihal zou ik toch bijna vergeten! :') En een bioscoop is er inderdaad ook! :j Je kunt uiteraard wel leuk wandelen over de scheldekade, daar is nu de beeldenroute. Die duurt tot het eind van de maand.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:14

Nou nou, niet zo negatief! Al moet ik toegeven dat Terneuzen niet de meest bruisende plaats is.
Sluis is erg leuk om naartoe te gaan, we een stukje rijden. Gent is ook goed aan te rijden. Met een tripje door de tunnel ben je zo in Goes, vinden veel mensen ook erg leuk.
Verder het Land van Saeftinge is misschien wat? Veel klei en drek, maar schijnbaar een mooi stuk natuur (ben er zelf nooit geweest, neem kleding mee die vies mag worden en een extra setje droog).
Als je in de richting van Sluis of Breskens wilt rijden, moet je zeker voor een biertje stoppen bij Het Koekoeksnest (in Nieuw-nogiets). Leuke ervaring, ook als je niet van museums houd.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 16:12

Stacey we gaan komend weekend. Cadzand was ik ook al aan het denken om naartoe te rijden, maar ik hoop dat het weer een beetje meezit. Het is dan ook Terneuzen geworden omdat het hotel toch wel een heel stuk goedkoper was dan die direct aan het strand, zeker in deze tijd :')

Sluis heb ik ook al aan gedacht, tip van een klant die bij ons in de winkel komt :) Een stukje rijden vinden we niet erg, hebben we afgelopen winter ook gedaan. Alleen staat Gent nog hoog op mijn lijstje om weer eens naartoe te gaan, dus dat doe ik dan liever apart een keer.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:16

sluis is heel leuk, dicht in de buurt van mij haha. Hebben ze leuke winkels. ik weet alleen niet of er nog avondmarkten zijn..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:12

Als je evt wel naar andere plaatsjes in België wilt rijden zijn Knokke en Brugge ook erg leuk! Knokke is niet ver van Sluis. Je kunt natuurlijk ook de plaatsjes op Zeeuws Vlaanderen bezoeken, al vind ik daar niet echt wat aan. Hulst schijnt wel leuk te zijn, maar ben ik nog nooit geweest. Is een oude vesting en schijnbaar is dat erg leuk daar.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:29

Helaas moet ik je melden dat er aan hulst ook niet veel aan is weinig te doen en veel winkels die sluiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:32

Hmhh :') Niet veel te doen daar hoor haha! In Hulst idem helaas.
Gent is wel te doen vanaf Terneuzen (evenals Antwerpen). Een bezoekje aan Goes/Middelburg/Veere/Domburg ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:35

mirriezz schreef:
Nou nou, niet zo negatief! Al moet ik toegeven dat Terneuzen niet de meest bruisende plaats is.
Sluis is erg leuk om naartoe te gaan, we een stukje rijden. Gent is ook goed aan te rijden. Met een tripje door de tunnel ben je zo in Goes, vinden veel mensen ook erg leuk.
Verder het Land van Saeftinge is misschien wat? Veel klei en drek, maar schijnbaar een mooi stuk natuur (ben er zelf nooit geweest, neem kleding mee die vies mag worden en een extra setje droog).
Als je in de richting van Sluis of Breskens wilt rijden, moet je zeker voor een biertje stoppen bij Het Koekoeksnest (in Nieuw-nogiets). Leuke ervaring, ook als je niet van museums houd.

Saefthinge is op zich wel leuk inderdaad. Maar trek kleren aan die erna gelijk weg mogen :') Het is echt smerig op sommige stukken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:34

We gaan eens kijken hoe het weer wordt en dan wordt het óf het strand (cadzand denk ik) óf Knokke/Brugge/Sluis. Nog nader te beslissen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:43

Leuk! Veel plezier.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:11

Ik dacht dat je niet wilde rijden met de auto, maar dat is dus naar Gent omdat je dat nog in een weekendje wilt doen. Dan is er genoeg te beleven in de omgeving hoor! Knokke is ook erg leuk (vergeet vooral je portemonnee niet :+ ). Sluis is ook erg gezellig en Brugge is een prachtige stad!
Dat koekoeksnest waar mirriez het over heeft is inderdaad ook erg leuk om eens langs te rijden/koffie te drinken.
Veel plezier en ze geven goed weer af van het weekend! Behalve de zondag dan, maar dan kun je altijd nog gaan indoor skieen. :))