Ik ben naar Rovaniemi geweest. Echt de gaafste vakantie uit mijn hele leven!
De grootste aanrader die ik heb is boeken via Voigt Travel. Alles was echt waanzinnig goed geregeld!
Daarnaast moet je gewoon een sneeuwscootertocht doen en dan kan ik je aanraden een single te boeken, dan krijg je beide een eigen sneeuwscooter. Dat je kunt paardrijden is fijn tijdens het scooterrijden, want waarschijnlijk ga je dan al automatisch in de verlichte zit de bobbeltjes over

.
Santavillage is inderdaad erg toeristisch, maar imo ook een must see!
Ik zou wel goed kijken naar de rendierenritjes. Die van ons ging alleen in stap. Wel super mooie omgeving, maar een stukje meer actie vond ik wel leuk.
Wij zijn volgens mij wel bij een grote huskyfarm geweest en wij mochten echt heel lang knuffelen met de honden.
Het noorderlicht hebben wij wel gezien, omdat wij een pieper kregen van ons hotel. Dus we lagen net in bed toen de pieper afging. Snel aangekleed en naar buiten gerend en een hele tijd van het noorderlicht mogen genieten.
De avond ervoor hebben we een nachttocht op sneeuwschoenen gemaakt. Erg mooi, maar geen licht gezien.
Last but not least, mijn ultieme droom.... Slapen in een ijs/sneeuwhotel. Het kost wat, maar ik vond het iedere cent waard. Mijn man heeft me hier ten huwelijk gevraagd!
Al met al een waanzinnige ervaring! De mensen zijn echt super vriendelijk en heerlijk stipt. Daarnaast merk je dat het eten overal van veel betere kwaliteit is dan wij gewend zijn. Zelfs een snackkraam op straat verkoopt kwalitatief beter eten dan menig restaurant in Nederland.