Na een tijd te hebben nagedacht en mijn opties te hebben bekeken heb ik mij uitgeschreven voor de hbo studie waar ik deze september aan zou beginnen. In plaats hiervan heb ik mijzelf 6 maanden gegeven om twee extra vakken bij mijn nu behaalde havo diploma te voegen. De reden hiervan is dat dit ervoor zorgt dat wanneer ik volgend jaar aan deze studie begin, ik veel beter voorbereid ben en een grotere kans op succes heb.
Twee maanden geleden heb ik met een vriendinnetje (dreamer @ bokt) 2,5 week met Interrail door Oost-Europa gebackpackt. De smaak van het zelfstandig reizen en de vrijheid dat backpacken met zich mee brengt heb ik nu goed te pakken. Daarom wil ik de tweede 6 maanden van mijn tussenjaar gaan reizen. Naast het doorwerken van de twee extra vakken, ga ik daarbij ook werken om geld te sparen voor mijn reis.
Ik heb nog eigenlijk geen idee wat ik wil gaan doen. Ik heb er altijd van gedroomd om naar Kaapstad te gaan, maar eigenlijk zou ik ook wel heel graag naar Australië of Indonesië/Thailand gaan.
Omdat 6 maanden non stop reizen niet gaat lukken met mijn minimumloon voor een 17 jarige, zal ik ook moeten werken tijdens mijn reis. Ik ben goed bekend met de site workaway.info, waar ik waarschijnlijk ook gebruik van ga maken.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen, tips, wat dan ook!
Ik ben tijdens mijn buitenlandse stage veel mensen tegengekomen die vrijwilligerswerk deden en dan gratis konden verblijven, als een soort ruil. Zij gingen ook van tijd tot tijd weer door naar een andere plaats. Daar is misschien wel een planmatig stukje kunst als het in verschillende landen is, maar op zich vond ik dat zelf wel een gaaf idee.
Dat klinkt als workaway.info, dat is inderdaad werken tegen kost en inwoning. Het is inderdaad wel wat planwerk, maar moet lukken.
Sokje_6
Geplaatst: 07-08-15 21:12
Ik weet van twee meiden dat ze alles zelf hebben geregeld, dus niet via zo'n site. Ik ken de site verder ook niet overigens, maar als je het handig vind, denk ik dat dat inderdaad een goed opstartpunt is!