Keulen/Köln - Alleen er op uit. Tips en trics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Keulen/Köln - Alleen er op uit. Tips en trics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:47

Ik wil deze week/volgende week er twee dagen (of meer) naar Keulen. Helemaal alleen :D Ik ga met de auto en heb nu al enkele goedkope hostels gevonden. Ik weet dat parkeren een ellende wordt en je moet een ticketpas hebben voor je auto om de stad in te gaan.

Op mijn toe-doe list staat nu uiteraard de Dom, het Romeins-Germaans museum (beide loopafstand van elkaar), de KölnerZoo (is maar 17,50 :wow: ), de Belgische wijk die aan de westkant van de dom ligt en Farina-Haus, maar een tour is alleen op reservering en ik durf niet te zeggen hoe laat ik binnentreed. Daarnaast is er nog een Chocolade-museum, maar dat ligt ten zuiden van de Duitse brug. Opzich ook wel te doen met het lopen.

Wie heeft er nog meer tips en trics? Waar kan ik OV-kaarten verkrijgen? Is dat handig? En waar kan ik beter mijn auto neerzetten?

Wb overnachten: ik ga voor hostels. Heb niets te verliezen en dood gaan we allemaal :')

eenitraM

Re: Keulen/Köln - Alleen er op uit. Tips en trics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 19:14

Ik ga volgende week maandag voor 3 dagen weg. Hostel is al geboekt. :D

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 01:57

Ik ben niet zo heel bekend in Keulen, maar op een paar van je vragen kan ik wel antwoord geven. Je auto zou ik lekker ergens aan de rand van de stad achterlaten, kost je een stuk minder dan in het centrum. OV kaartje lijkt me zeker handig, die kan je gewoon bij de automaten op elk S-bahn/U-bahn station kopen. Meestal kan je kiezen voor bijvoorbeeld een tagesticket/ 3-Tage Ticket/Wochenticket, afhankelijk van hoe lang je blijft. De kosten haal je eruit vanaf drie (enkele) reizen per dag, dus als je veel wilt zien is het het geld makkelijk waard.

En wat betreft het hostel, als je er eentje kiest met goede recensies is het meestal alleen maar gezellig :) . Veel plezier!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:35

Als je dan toch naar de KölnerZoo gaat, dan kan ik je aanraden om ook heel even de Botanische Garten/Flora in te lopen.. PRACHTIG!

Ik was vorige week in Keulen en zat in een hostel (Welk hostel heb je uiteindelijk geboekt?).
Wij hadden een 2-daagse ticket voor onbeperkt reizen, geen idee wat het kostte, het was al voor ons geregeld. We waren met een groot gezelschap.

Wat ook erg gaaf is, dat hadden wij dolgraag willen doen, maar helaas niet van gekomen. (iemand anders uit onze groep had dit wel gedaan).
Je kunt met een kabelbaan over het centrum van Keulen.
Het kost 4,50 voor alleen heen-reis.. Maar retourtje kost iets van 6,50 geloof.
Het was volgens haar echt de moeite waard, zeker bij heldere dag.

Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 19:54

Bedankt voor je reactie :D Ik heb idd gelezen over de kabelbaan. Staat op mijn to-do-list. Botanische Garten/Flora heb ik meteen gegoogled. Ik zet hem er bij!

Ik heb het hostel bij het station vvia hostelbookers.com. Kostte mij 36 euro voor 2 nachten en het enige wat ik echt wil doen is douchen elke dag :=

Wb parkeren en de vrij-reizen kaart ben ik nog niet echt opgeschoten. Ik twijfel of ik toch de auto in de parkeergarage neerzet bij het station of op een P+R plaats...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:07

Oehhh eten bij "Beiroet"
Restaurantje ligt in een klein zijstraatke vlakbij het water, vlakbij het houtsnij winkeltje.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:10

Hannanas schreef:
Oehhh eten bij "Beiroet"
Restaurantje ligt in een klein zijstraatke vlakbij het water, vlakbij het houtsnij winkeltje.

Ik ga hem onthouden. :j Maar ik eet wel alleen. Heel gezellig :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:12

Bij ons hostel kon je gewoon gratis parkeren. Misschien sowieso ff uitzoeken (als je dat niet al gedaan hebt) of het bij jouw hostel ook het geval is?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:19

Fem schreef:
Bij ons hostel kon je gewoon gratis parkeren. Misschien sowieso ff uitzoeken (als je dat niet al gedaan hebt) of het bij jouw hostel ook het geval is?

Dat heb ik niet kunnen vinden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:44

Ik ben terug. Wat heb ik genoten!!

Auto heb ik bij de P+R neergezet naast de Zoo. Zoo en Garten bezocht. S/bahn genomen naar station. Het hostel lag achter het station. Heb alleen ene blonde actie gehad en verkeerde data geboekt :') Beginnersfoutje. Chocolademuseum en geshopt. Lekker gegeten en gisteren naar de bios gegaan. Alleen := Dat was eigenlijk best wel leuk. Ik kan goedd Duits dus snapte de film redelijk. En de terugweg met 165 op de teller teruggereden zodat ik het EK Aachen kan zien. Het is helemaal niet eng geweest. Ook niet raar en ik heb me heerlijk vermaakt.

Volgende keer ga ik naar Munchen!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:55

En, kon je ze verstaan? Dat Kölner accent/dialect kan ik echt helemaal niks van maken :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:09

Jazeker! Kreeg van een lokale ober en een echtpaar te horen dat mijn Duits goed was O:)

Alleen mooi verhaal: Kom er nu achter dat ik vergeten ben om uit te checken. Dikke stress haha!

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:33

Vergeten om uit te checken, oeps! Maar fijn dat je het zo leuk gehad hebt :D .

Als je nog tips wilt voor München geef je maar een gil, da´s namelijk mijn stad :) .

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:38

prulletje schreef:
Vergeten om uit te checken, oeps! Maar fijn dat je het zo leuk gehad hebt :D .

Als je nog tips wilt voor München geef je maar een gil, da´s namelijk mijn stad :) .

Echtwaar? Oke oke! Ga ik onthouden! Dankjewel :D