1. Allereerst: Krk zelf. Krk is een eiland in Kroatie, vlak bij Rijeka en op Krk heb je ook het stadje Krk. Daar zaten wij direct naast op Camping Jezevac. De camping is overigens een aanrader. Super mooie stacaravans en de breed uitgestrekte camping ligt direct aan zee.
Dit is Krk van een afstandje. Met kenmerkend de toren van de kathedraal van Krk.

2.

3. Een panorama van het uitkijkpunt waar je heen kan via een oude toren. Links zie je een stukje oude stadsmuur van Krk.

4. De toren van wat dichterbij
klik
5. Een schattig en typerend straatje in Krk

6. Krk met op de voorgrond een stukje haven.

Als uitstapje zijn we nog naar het havenstadje Vbrnik, ik moet zeggen dat we er iets meer van verwacht hadden, maar heb er toch wat leuke plaatjes aan over gehouden. Ook een erg schattig stadje

7. Eén van de vele wijnwinkeltjes. Vbrnik staat bekend om zijn vele eigen wijngaarden, een heel mooi gezicht overigens al die wijngaarden (het deed me denken aan de Champagne-streek) maar heb er helaas geen foto van kunnen maken).

8.

9. Leuk tafereeltje. Dit soort gezellige en mooie oplossingen kunnen wij Nederlanders soms nog wat van leren

klik
10.

11. Vbrnik bij zonsondergang

Verder nog wat plaatjes van het rotsstrand van de camping zelf, ik ben er dol op

12.

13. Een dreigende lucht zorgde voor prachtige kleuren in het water. Die nacht ging het overigens voor het eerst flink onweren sinds wij er waren.

14. Panorama met links het strandje waar wij meestal vertoefden.

15. Uitzicht vanaf restaurant Karaka, vlak naast de camping.

16. Ook voor het eerst geëxperimenteerd met water + lange sluitertijden. Erg leuk en ben blij met het resultaat! Ook hiervoor is de Kroatische kust zeer geschikt

17.

18.

Al met al een zeer geslaagde vakantie. Elke avond uiteten, dat kan daar omdat het zo goedkoop is. Omgerekend ben je gemiddeld voor 15 euro per avond wel klaar. Kan goedkoper, kan duurder... Is maar net wat je zelf eet. De Plitvice meren zijn geloof ik zo'n 2 of 3 uur rijden vanaf Krk, dus dat is redelijk goed te doen. Aan te raden uitstapje! Wij waren al eens eerder geweest dus zijn er nu niet weer heen gegaan. Wij hebben de auto alleen nodig gehad voor de boodschappen en het uitstapje naar Vbrnik. Het centrum van Krk was denk ik nog geen 10 minuten lopen. Het strand en de bakker misschien 1 minuut...

Heb je zin in een vakantie met mooi weer, prachtige (maar misschien wat onhandige) stranden, lekker eten, goed te rijden met de auto (er is ook een vliegveld overigens) en verder geen noodzaak om overal heen te rijden omdat alles op loopafstand is? Dan is Krk en Camping Jezevac wat voor jou!