Omgeving Geldermalsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Omgeving Geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 13:54

Ik hoop dat de bokkers ons kunnen helpen.
De eerste week van september hebben mijn man en ik een leuk vakantiehuisje gehuurd in Geldermalsen . Wij hebben net een zoontje van nu 10 weken en gaan daarmee weg.

Wat is er op fietsafstand( tot zo'n 20 km weg, dat heen en terug op ong. 40 km afstand zit) te doen in die omgeving? Leuke plekjes om te bezoeken? Zaltbommel? Leuke theetuinen? Landwinkels? Fietsroutes? Leuke restaurantjes waar je met baby welkom bent? Leuk zwembad?

Wie heeft leuke tips voor ons?

Baby gaat mee in de fietskar en vind dat erg fijn om in te zitten( zitten is het niet echt hij ligt lekker comfortabel in een hangmat :z )

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:51

Je hebt in Beesd landgoed Marienwaerdt, daar kun je heerlijk wandelen, fietsen en eten.
http://www.marienwaerdt.nl

Verder zou je naar het stadje Buren kunnen fietsen, ook heel erg sfeervol! (met een van de beste pannenkoekenrestaurants)

Vanaf Geldermalsen kun je prima een eind langs de Linge fietsen, maar de andere kant op richting de dijk langs de Waal is ook erg mooi :)

Je hebt een bos in Neerijnen met een soort slot en het kasteel van Waardenburg. Daar kun je niet in, maar is wel leuk om te zien, en de paden zijn goed onderhouden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:57

Zaltbommel is een leuk stadje. Op de markt zit een lunchroom gerund door verstandelijk beperkte mensen, erg leuk en goed.
Tot in september liggen er in de gracht ook kunstwerken.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:11

Om te zwemmen zou je naar Gorinchem kunnen heel leuk zwembad maar Geldermalsen zelf heeft ook een zwembad ( wedstrijdbad ). Om te fietsen Is neerijnen heel mooi. Het Is ook leuk om de uiterwaarden in te gaan en naar de waal te lopen. Ik weet niet of je nog wilt paardrijden in de buurt anders raad ik manege de paardesprong aan. Ik rijd er zelf al jaren met plezier.

melanietje14

Re: Omgeving Geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:15

Volgens mij heb je in Waardenburg een theetuin dat Is dan ongeveer 30 min fietsen vanaf Geldermalsen. Landwinkel zit volgens mij in herwijnen maar dat zou je na moeten Googlen. Ik vind zelf dat je heerlijk kunt fietsen hier in de buurt.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:18

Je kunt ook naar Culemborg fietsen. Wel een aardig centrum met leuke restaurantjes en je kunt nog langs de Lek gaan wandelen of zwemmen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:52

Iedereen bedankt voor de tips!! Hier kunnen we wel wat mee!
Melanietje14 , zit er in Geldermalsen bij het Wedstrijdbad ook een bad waar je met een baby terecht kunt? Of is Gorinchem dan leuker?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:34

In Tricht zit een leuke Theetuin: http://www.theetuinteafortwo.nl/

In Rhenoy zit een erg leuk terras aan de Linge en op de linge fietsroute! http://lingelounge.nl/ (werk hier af en toe haha, maar de sfeer is altijd super en van veel mensen krijgen we te horen dat dit toch wel één van de mooiste plekjes is waar ze hebben gezeten op het terras hier in de omgeving!)

Buren is inderdaad ook leuk om even te bekijken, mooie oude stadsmuur en knusse straatjes!
Vind persoonlijk de kannenkoeken in Marienweardt lekkerder dan in Buren..

In Tricht heb je De Hoenderik, aan de Lingedijk (lingefietsroute) http://www.dehoenderik-tricht.nl/en/ Is ook leuk om op de fietsroute even wat te drinken en daar zit ook een leuke landgoedwinkel bij.

Zwembad in Geldermalsen zit wel een kinderbad bij, maar zou persoonlijk eerder voor een ander bad gaan. Tiel of Culemborg is dan een optie die ook in de buurt zitten, maar Gorichem is inderdaad nog even wat groter en uitgebreider.

Mag ik vragen waar je een huisje gehuurd hebt?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:44

Culemborg heeft op het moment geen zwembad ;)

Buren is inderdaad erg leuk! Je zou eventueel ook over kunnen steken (met de pont) naar wijk bij Duurstede of zelfs Doorn, kun je prachtig fietsen. Culemborg heeft een leuke kinderboerderij en er zit geloof ik ergens richting Asch ook nog een soort van mini-dierentuin.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:48

Je kan naar Mariënwaerdt gaan! Je kan er heerlijk fietsen en wandelen. Er is ook een "bos" waar je kan wandelen. Daarnaast kan je uiteraard nog heerlijk een pannekoek komen eten bij het pannekoeken restaurant :D

Daarnaast heb je nog de linge fietsroute of e.d.

Je kan een bootje huren voor op de linge. Of eventueel het uilenpark de Paay bezoeken. Weet alleen niet of dat erg leuk is haha.
Zie nog dat er een kinderboerderij in Zaltbommel zit.
Heel veel plezier op vakantie!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:18

De kinderboerderij is Zaltbommel is beperkt en nog beperkter open. Als hij open is, is het op zich wel gezellig (volgens mijn kinderen).

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:25

Er zijn hele leuke omliggende dorpjes voor een fietstocht! Beesd, Enspijk, Leerdam etc.

Buren is een aanrader, klein stadje voor een mooie wandeling, leuke restaurantjes en winkeltjes. Ook op zondag erg druk! Verder hebben Geldermalsen, Tiel en Culemborg een centrum met winkels. Je zoontje is natuurlijk nog te klein om echt dingen te doen, maar in het landelijke gebied zie je vast genoeg dieren. De kinderboerderij van Culemborg vond ik vroeger altijd geweldig :D!

En je kunt altijd nog naar de diverse zwemplassen gaan in de regio (Rotonde in Enspijk, de Meent in Beusichem, Lek in Culemborg etc).

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 23:06

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 23:11

Roos: de Paay is erg leuk als je niet een hele dag weg wilt zijn naar een dierenpark, ben er een paar jaar geleden met mn nichtjes geweest? Het was vooral erg leuk dat je zo dicht bij de dieren kan komen en ook niet onbelangrijk: het is zeer betaalbaar( zeker in vergelijking met een groot dierenpark als je toch geen gebruik van t hele park maakt/ voor eventjes gaat)