Marokko in september

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Marokko in september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 16:16

Sinds mijn 21 probeer ik telkens in het buitenland te zijn voor mijn verjaardag. Ik ben al naar Oslo, Mallorca, Londen en Parijs gegaan en dit jaar ga ik naar Marokko! Ik blijf er drie weken en wil het gebied Marrakesh-Agadir bezoeken. Aangezien ik niet graag alleen reis (dan verveel ik mij nogal snel), probeer ik logeeradresjes te vinden. Momenteel kan ik al bij iemand terecht in Marrakesh en via Workaway heb ik iets gevonden in Imintanout. Agadir wil ik ook zeker bezoeken dus dat probeer ik via couchsurfing te regelen.
Aangezien ik drie weken heb, kan ik zeker nog plaatsen bezoeken. Niet te ver weg want ik wil niet al te veel tijd verspillen aan onderweg zijn. Wie is hier al geweest en heeft tips voor mij? En wat moet ik in het algemeen zeker doen, eten, zien, horen,... wanneer ik in Marokko ben?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:16

vlieg je van en naar marrakesh?

Essaouira is een mooi stadje om te bezoeken aan het strand.

Agadir is super mooi, chill en de mensen daar zijn ontzettend vriendelijk. Taghazout is een klein vissersdorpje op een half uurtje rijden van agadir. Imouzzer is een plaats in de bergen van agadir, daar ligt ook paradise valley (zeker de moeite waard!)

Casablanca ligt op zo'n 3 uur rijden van marrakesh, net zoals agadir (alleen de andere kant op).

De ourika watervallen liggen op een uurtje rijden vanaf marrakesh, onderweg kom je ook mooie plaatsjes tegen (en die bekende bruggen van houten stokken -O- ). Aan de voet van de berg liggen ook leuke restaurantjes. De temperatuur daar is ook een stuk aangenamer (zelfs koel) dan in marrakesh zelf. Ik ga zelf ook in september naar marrakesh en agadir, en ben meerdere malen rond die tijd ook daar geweest. Het kan daar in de stad nog rond de 40 graden zijn.

Een overnachting in de sahara schijnt ook echt te gek te zijn. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar het schijnt prachtig te zijn. Vanuit agadir is dat dichterbij.

Tja en als paardenliefhebber... In El Jadida is in september of oktober altijd een groot paardenevenement, georganiseerd door de koning van marokko. Maar de datum zou je even op moeten zoeken.. Ben er zelf nooit geweest, maar heb het wel ooit nog eens op de planning staan.

Reistijd heb je in Marokko wel, maar de meeste plaatsen liggen op zo'n 2/3 uur afstand, zoals marrakesh - agadir en marrakesh - casablanca.

Marrakesh zelf is trouwens ook heel leuk hoor. Het bekende plein, Djemma el fna, daar kun je je wel een aantal uren vermaken. Tagine eten in Le comptoir Darna, het restaurant met buikdanseressen en marokkaanse muziek is ook ontzettend leuk (wel op tijd reserveren). Je kan wat paleizen en een koranschool bezoeken, en de tuinen van Yves Saint Laurent.

Op stap gaan is ook super leuk, en aan een zwembad loungen of shisha roken.. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Eten, Tagine; kip citroen en rundvlees met pruimen <3 <3 Msemen en couscous uiteraard. Ik ken heel veel restaurants en weet ze zo te vinden, maar helaas weet ik de namen niet -O-

Veel plezier in ieder geval, marokko is prachtig.

Anoniem

Re: Marokko in september

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:31

Ik heb in Marrakesh een kookworkshop gedaan. Heel erg leuke kennismaking met de stad en het eten. Onder leiding van Gemma (Nederlandstalig) ga je boodschappen doen in de souk en verteld ze je over allerlei gebruiken en de stad. Daarna ga je koken wat door marokkaanse vrouwen begeleid wordt. Gave ervaring! Je moet wel van te voren reserveren. http://www.soukcuisine.com/

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:34

Ohh dat is leuk!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 00:09

Wow bedankt voor alle info en tips snoetie :D
Ik heb nu al zin in de tagines!

Die kookworkshop klinkt ook leuk, ik ga de site zeker eens bekijken.