Stedentrip, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmkeE

Stedentrip, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 15:57

Hoi iedereen :)!

Zoals de titel al zegt, willen wij graag een stedentrip doen alleen waarheen?
Wij zijn mijn vriend en ik, 20/21 jaar en student haha. Deze gegevens bepalen zeg maar ook het budget.. Dus iets als Londen zit er niet in omdat dat gewoon een ontzettend dure stad is.

Het idee is ontstaan als cadeau aan elkaar voor onze beide verjaardagen (augustus en oktober).
Tot en met oktober kan het niet i.v.m. stage. Dus vanaf 1 november zou het mogelijk zijn, alleen.. mijn vriend doet WO en hij heeft alleen 2 weken met kerst vakantie. Vandaar het idee om het eventueel in de kerstvakantie te doen maar er zullen vast ook momenten zijn dat we een paar dagen geen college hebben (bijv als we allebei op donderdag en vrijdag vrij zijn heb je al een lang weekend).

Dus onze vraag: wat raden jullie aan? Welke stad en wanneer? Juist wel vlak voor kerst (in de kerstvakantie) of juist niet?
Zelf ben ik eens een paar dagen voor kerst in Parijs geweest en dit was wel een ontzettend mooie ervaring met alle lichtjes en sneeuw <3 maar ja, er is natuurlijk niet altijd sneeuw dus is het dan ook nog wel leuk? Zo gingen onze gedachten een beetje. Wat zijn jullie tips en ervaringen :)?

Urbanus

Re: Stedentrip, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:00

Londen kán heel budget zijn. Eten in Chinatown en Bricklane, daar kun je afdingen. Maar Berlijn is ook heel gaaf en veel goedkoper, vond ik zelf stiekem nog leuker dan Londen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:01

Ik zou eens kijken bij sprsme. Hoor er veel goede verhalen over en ze zijn er voor allerlei budgets.
Je gaat dan met een reis ergens heen zonder te weten waarheen. Lijkt me zelf ook leuk.
Je kunt ook bijvoorbeeld kiezen voor een budget reis.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:01

Houd er rekening mee dat kerstvakantie vaak ook een dure periode kan zijn.

Wat is jullie budget concreet?

Heb zelf hele goede ervaringen met München in de winterperiode. Mooie stad en lekker eten/drinken voor een goede prijs. Je kunt ook met de trein makkelijk een dagje op en neer naar de besneeuwde Alpen. Wij proberen ieder jaar terug te gaan. Berlijn is ook echt een aanrader.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:02

Berlijn !!
Of andere steden in Duitsland :'3

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:04

Waarschijnlijk is Boedapest of Praag vrij budgetvriendelijk

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:05

Berlijn inderdaad! Hele hippe stad, historische plekken, dé undergroundclubs van europa, lekker dichtbij en niet al te duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:07

Berlijn is idd heel leuk! Ik weet nog wel een cheap hotelletje voor je. Even op zoeken!

http://www.booking.com/hotel/de/kimacit ... _confemail

Goed hotel met superlocatie, namelijk in een zijstraat van de kurfurstendam :D 5 min lopen van het metrostation, veel restaurantjes in de buurt. Kamer ziet er wat rommelig uit, maar heeft alles wat je nodig hebt :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:09

maai_ke schreef:
Ik zou eens kijken bij sprsme. Hoor er veel goede verhalen over en ze zijn er voor allerlei budgets.
Je gaat dan met een reis ergens heen zonder te weten waarheen. Lijkt me zelf ook leuk.
Je kunt ook bijvoorbeeld kiezen voor een budget reis.

Srprs.me idd! Wil het zelf ook nog een keer doen. Je betaalt voor vlucht + hotel en je kan het zo duur/goedkoop maken als je het zelf wilt.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:13

Ik ben zelf pas weggeweest met srprs.me en dat is inderdaad een aanrader. Ik zou dan wel voor de Broke-optie gaan als je er zeker van wilt zijn dat je in een 'goedkope' stad terecht komt.

Wij hadden nl de Citytrip-variant en gingen naar Basel (Zwitserland). Echt superleuk, maar qua prijsniveau echt wel vergelijkbaar met bv Londen. Geen enkel probleem, maar als je echt op je budget moet letten zou dat minder zijn.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:14

Ik ga binnenkort ook op stedentrip, en heb dus al aardig wat research gedaan. Wat voor ons belangrijk was was goed weer, betaalbaar en veel te zien en te doen. Bij ons kwamen Lissabon en Praag eruit. Bij beide kun je heerlijk op een terrasje zitten en uit eten zonder daar veel voor te betalen (ik lees zo'n 7 euro voor een maaltijd per persoon, in beide steden).

Wij kiezen waarschijnlijk voor Praag, maar Lissabon lijkt me zeker ook super :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:34

LZP -> BEU

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:41

turtlelito schreef:
Ik ben zelf pas weggeweest met srprs.me en dat is inderdaad een aanrader. Ik zou dan wel voor de Broke-optie gaan als je er zeker van wilt zijn dat je in een 'goedkope' stad terecht komt.

Wij hadden nl de Citytrip-variant en gingen naar Basel (Zwitserland). Echt superleuk, maar qua prijsniveau echt wel vergelijkbaar met bv Londen. Geen enkel probleem, maar als je echt op je budget moet letten zou dat minder zijn.

Ik las op een ander forum dat je op een Broke-trip niet meer je eigen kamer in een hostel hebt maar op een zaal geplaatst kan worden.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:45

Ik kan Praag en Boedapest enorm aanraden! Allebei behoorlijk budgetvriendelijk, volgens mij Praag nog net ietsje meer dan Boedapest. Praag vond ik gezelliger, het voelde wat knusser aan. Maar in Boedapest vond ik de bezienswaardigheden weer indrukwekkender.

Ik ben in beide steden geweest toen het hartje zomer was, dus heb geen idee of het ook leuk is in de winterperiode.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 16:59

Wat super veel reacties al zo snel, heel erg bedankt iedereen :)!!
Ik zie Berlijn veel langs komen en dat was mij eigenlijk ook al veel aangeraden. Ik voel daar niet zo voor maar heb eigenlijk geen idee waarom :') Dus eigenlijk ben ik gewoon aan het zeuren haha. Zal mij eens verder verdiepen in Berlijn :)!

Praag, Boedapest, München en Lissabon zal ik ook nog eens naar kijken :)!

En Srprs.me is dus een site waar je kunt invullen hoeveel budget en wanneer en dan weet je nier waarheen? Zal daar eens kijken :)!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:03

Even qua budget; ik ben anderhalf jaar geleden voor 480,- (totaal!!) naar Londen geweest voor drie dagen, half jaar geleden voor 520,- (totaal) naar Rome geweest voor 5 dagen.

En dan ben ik niet zuinig geweest :') . Shoppen, uitgebreid lunchen, Musical jn Londen :=

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 17:05

O ja, ons precieze budget hebben we nog niet echt vast gesteld. Maar eigenlijk gaan we gewoon kijken hoe duur alles is en dan kiezen we uit de goedkopere opties. Meestal stellen we pas 2 weken van te voren ons precieze budget vast :').

En soms bespreken we geen budget en doen gewoon alles goedkoop en dan komt het tot nu toe ook goed. Ik weet het, niet de manier :$

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:07

Martine_R schreef:
Ik ga binnenkort ook op stedentrip, en heb dus al aardig wat research gedaan. Wat voor ons belangrijk was was goed weer, betaalbaar en veel te zien en te doen. Bij ons kwamen Lissabon en Praag eruit. Bij beide kun je heerlijk op een terrasje zitten en uit eten zonder daar veel voor te betalen (ik lees zo'n 7 euro voor een maaltijd per persoon, in beide steden).

Wij kiezen waarschijnlijk voor Praag, maar Lissabon lijkt me zeker ook super :)

Exactly. Dat waren ook onze eisen, alleen kozen wij voor Lissabon. Hele fijne stad, super goed OV, alles lekker goedkoop. Alleen maar lof :D Wij zaten in hotel Borges Chiado, heel goedkoop als je ziet wat voor superkamer we hadden. Ontbijt was daarentegen niet geweldig.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 17:08

Celiien, sorry 480 hebben we niet haha. Wij dachten eerder aan 200-300 p.p. Maar 3 dagen zouden voor ons ook al goed zijn :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:09

Ik ben van de zomer in Riga (Letland) geweest en dat was ook heel erg leuk :D Het is ook goedkoop om te zijn, en wij konden er voor 30 euro pp heenvliegen :j
(even voor het idee, de gehele vakantie, 10 dagen incl vlucht, huisje, huurauto, regelmatig uit eten en uitstapjes, kwam op rond de 550 euro PP Dus 3 a 5 dagen voor 250 euro moet makkelijk lukken)

Maar Berlijn is ook zéker een aanrader!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:46

Ik had van tevoren datzelfde gevoel over Berlijn AmkeE, maar ook dat vond ik een heeeele gave stad en wil er zeker nog eens naar terug! Berlijn was voor ons wel wat duurder dan Praag/Boedapest, maar je kunt het ook zo duur maken als je zelf wilt. Zo zijn we ook een paar keer uit eten geweest in een 'achterafwijkje' en dat scheelt bijvoorbeeld weer geld met midden in het centrum.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:48

Sofia :):)

Ik woon hier sinds twee weken en ben helemaal verliefd :D Heb de winters nog niet meegemaakt, maar goedkoop is het hier in ieder geval.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:43

Ik zie dat je (deels) in Groningen woont, vanuit Eelde kan je vliegen naar Gdansk in Polen, schijnt super goedkoop te zijn en heel leuk. (Als je nu boekt voor november zijn tickets 10 euro enkele reis) Zelf ben ik er nooit geweest, maar ik had ook een beetje rond zitten kijken voor een tripje in het najaar. Geen idee dus of Gdansk in de winter leuk is oid.

Hier is iig een 3 op reis linkje: http://3opreis.bnn.nl/bestemming/195/gdansk en van het vliegveld: http://www.groningenairport.nl/voor-rei ... gen/gdansk

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:49

Ik ga nu in de zomer naar Stockholm! Met Ryanair vliegen we 20 euro pp heen en 35 euro pp terug. Nadeel is dat Zweden qua eten en drinken duur is.. Maar je maakt het zo duur als je zelf wilt natuurlijk

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:03

Erg gaaf en vooral ook erg goedkoop (vooral verblijf en eten/drinken) is Krakau in Polen. Echt een aanrader!