Charme, expressie en theater camping in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Charme, expressie en theater camping in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:04

Ik gooi m er nog maar eens in. Wie is er bekend met Charme? Ik ga onverwachts zaterdag heen, het wordt mijn 3 keer. Ik heb er zo ongelooflijk veel zin in, het is zo bijzonder!!!

Wat is Charme:
Citaat:
De week-eenheden bij Charme heten totaalweken, omdat er een groot scala aan expressie en theater activiteiten wordt aangeboden. Gedurende 6 zomervakantieweken. Een kampeervakantie waarin elke dag programma's met theater, dans, beweging, muziek (veel zang!) en beeldende kunst. Vaak ook video, digitale media of schrijven. We werken met week-eenheden van 7 dagen (zaterdag aankomst, zaterdag vertrek). Je schrijft je vooraf in voor één of meer weken. Voor een volwassene ziet een totaalweek er anders uit dan voor de jeugd en de jongeren: als volwassene kies je elke dag en als kind of jongere ben je in een groep ingedeeld.

Voor (zelfstandige) jongeren van 16 - 20 jaar zijn er 4 aparte weken: CHOC. Dit seizoen wordt voor het eerst gestart met een kampweek (1-8 aug.) voor 16/17-jarigen onder de naam CLAN. De CHOC-leeftijd is in die week van 18 t/m 22.

Tijdens de middenweken zijn soms meerdaagse projecten, waarbij je achter de droom van een medewerker aan kunt gaan.

Als volwassene kies je elke dag of je meedoet aan een programma. Niets is verplicht, dus je kunt ook koffiedrinken in het café, fietsen, lezen, luieren….. Als je wel meedoet maak je een keuze uit de aangeboden activiteiten die elke dag weer anders zijn.

De workshop-tijden zijn voor iedereen hetzelfde: van half 11 tot half 1, van 2 tot 4 en soms een avondprogramma, aansluitend aan het avondtheater van 19.30 uur.

Je werkt soms hard en er wordt echt iets van je gevraagd; toch staat alles in het teken van vakantie, ontspanning en lichtheid, ook al wordt er soms met zware thema's gewerkt. Alle programma's worden ter plekke bedacht en de avond van te voren bekend gemaakt.
Er is een grote mate van vrijheid, flexibiliteit en humor. Je maakt steeds weer nieuwe dingen mee - gewoon als ontspanning of om je grenzen te verkennen. Of om weer nieuwe ideeën op te doen voor in je werk. Ook ontmoet je op een vanzelfsprekende manier andere mensen waar je (door de activiteiten!) razendsnel contact mee maakt..
Zaterdagavond is de start met kennismakingen, zondag is de eerste werkdag. Op woensdag zijn er alleen 's ochtends activiteiten.
En vrijdag wordt elke week sfeervol afgesloten.

http://www.charme.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:20

Ik schop m weer eens omhoog. Dit jaar ga ik weer, niemand op bokt die het kent? Lijkt me wel toch!!??!?

Anoniem

Re: Charme, expressie en theater camping in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:41

Mijn eigen ervaring over Charme:

Charme is een Nederlandse camping in Frankrijk, waar je de hele week allerlei workshops kunt volgen in theater, dans, muziek/zang, beeldende kunst, film/fotografie, schrijven/dichten, bewegen, houtbewerking. Elke dag is er een ander thema per workshop, en vrijwel altijd voor eider wat wils. Je bent niet verplicht om mee te doen, je mag ook lekker een dagje/dagen/de hele week je eigen ding doen. Het is heel laagdrempelig, als jij zingen leuk vind maar je bent zo vals als een kraai? Maakt niet uit, als je maar mee doet. Sommige workshops doen in de middag of avond een voorstelling, ander workshops zijn belevingsworkshops.
Het is ontzettend leuk, de sfeer is er relaxed, iedereen komt daar voor hetzelfde, al is de beleving voor iedereen natuurlijk weer anders. Het terrein is prachtig, het is een oude steengroeve/landgoed, met veel mooie plekjes, gekke hoekjes en wandelpaden. De workshops zijn in de natuur, maar als het regent zijn er tenten.
Het is eigenlijk niet goed uit te leggen hoe het daar is, misschien kies je er normaal niet voor, maar bijna iedereen die er komt is verslaafd. Zelfs mijn vriend, die echt heeeeeeelemaal niks heeft met creativiteit vind het helemaal geweldig. Het is ook niet zweverig of iets, het is allemaal heel down to earth. Verder is het altijd gezellig bij de Bar e is de sfeer onderling vaak ook gezllig. Ik heb bijzondere gesprekken mogen voeren met bijzondere, maar ook hele gewone mensen zoals jij en ik. Afgelopen jaar ben ik getrouwd voor 1 dag met iemand die ik kende van 2 jaar terug, ook een hele leuke ervaring haha!

Al met al is het gewoon erg bijzonder, ik kan het niet uitleggen, dat moet je ervaren. Maar ik kan je haast garanderen, dat als je er een beetje voor open staat, je een geweldige week gaat beleven. Ook omdat het je kan verrijken, je leert dingen over jezelf, komt jezelf soms keihard tegen, maar je ontdekt ook geheid dingen die je niet wist van jezelf. Het is soms ook een emotionele rollercoaster, en dat maakt denk ik de ervaring zo bijzonder.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:12

Klinkt heel leuk en bijzonder, ga er zeker serieus naar kijken.
Ik geloof dat je in Nederland ook zo'n soort camping achtig iets hebt, ook hele leuke verhalen over gehoord. Maar Frankrijk is wel een heerlijk land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:44

Klopt, zit in Drenthe. Is idd vergelijkbaar, maar idd Frankrijk is zo leuk. Il ben iig dol op Frankrijk, iedere ochtend croissants en stokbrood, jummie!

Het is echt een aanrader. Als je nog vragen heb, stel ze gerust!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:37

Wat ik op de website ziet is het alleen voor jongeren, of is er ook een 25 / 30 + week? Lijkt me wel erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:54

Nee hoor, het is ook voor volwassenen. Vanaf 22 jaar is de volwassenen. De gemiddelde leeftijd van de deelnemers ligt rond de 38 jaar denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:52

Zijn er nog mensen die gaan? Of ben ik serieus de enige bokker? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:20

Mocht iemand het nog interessant vinden, hier een link van onze week afgelopen keer door mij beschreven :) [BEU] Een fantastische week

Er moet toch ergens een bokker zijn die ook is geweest? :P