ik ga naar een festival en ik neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

ik ga naar een festival en ik neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:02

hoi mensen!!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar pukkelpop en blijf daar ook kamperen. Ik werk daar en de eerste shift is dinsdag en de laatste zondag (dus ik dien al deze tijd aanwezig te zijn). Nu heb ik al een tent, een slaapzak en een luchtmatras (of neem ik beter een joga-matje om op te slapen?). Maar wat neem je nu nog mee en in wat voor tas stop je dat? Neem je een pyjama mee, of slaap je gewoon in de kleren waarmee je al de hele dag rondhuppeld?
Kleding en ondergoed en tandenborstel had ik zelf al bedacht. Ook wat flessen water en kleinere snacks lijken me handig. Maar wat nu nog mee?

Ook gebruiken veel van mijn vrinden grote trekker rugzakken, maar dat heb ik niet (en vind ik te duur). Dus ik dacht eraan al mijn spullen in zo'n schouder reistas te stoppen, is dit handig? (zoiets: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1635 ... -Bag-b.jpg )

dus leef jullie uit festival gaande bokkers en help een festivalamateur :D
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 24-07-15 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:07

Naar lowlands neem ik 1 grote tas mee met wieltjes waar alles (!!!) in kan. Veel beter dan het gezeik van nog losse dingetjes. Maargoed wij blijven ook 5 dagen en zijn met veel mensen en een grote tent e.d.

Beste tip die ik ooit hebt gekregen: Alles in vuilniszakken meenemen! (edit: je kleding in vuilniszakken in je tas :') )

Zoe_97

Re: ik ga naar een festival en ik neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:09

waarom i vuilniszakken? :D
ik heb een driepersoonstent die goed waterdicht is trouwens en we slapen hierin met 2, dus genoeg ruimte voor spullen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:13

Een backpack is wel echt heel handig omdat je vaak niet je auto kan parkeren naast de camping. Slepen met een tas, je tent, je luchtbed, pomp en alles is dan drama. Ik weet niet hoe dat is geregeld voor personeel maar als bezoeker moet je bij pukkelpop soms ook echt lang wachten.

Ik neem mee: backpack, tent, luchtbed, hoeslaken (luchtbed kan heel koud zijn), slaapzak, kussen, handdoeken 2 stuks, campinggasstelletje met pannetjes, theezakjes (niks lekkerder dan 's morgens even thee zetten), zeep, kleding, toiletspullen, kartonnen bekertjes, noodles, bolletjes waarmee je kan ontbijten. Verder nemen wij ook altijd zo'n klein stoeltje en een tafeltje mee, en spelletjes zoals een stel kaarten. Een campinglampje en een zaklamp, toiletpapier etc. zijn ook heel handig.

Nu ben ik wel doorgewinterd festivaller en zijn mensen vaak jaloers bij het zien van mijn uitrusting. *gaat foto zoeken* Ik logeer altijd heel luxe op festivals. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:16

dankje voor de tips :D drank en boterhammen zijn voor medewerkers voorzien, dus een gasstelletje etc heb ik gelukkig niet nodig. Ook krijgen we bonnetjes en op de dagen dat we werken ene warme maaltijd, dus dat komt zeker goed :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:17

Goede zonnebrand, opfrisdoekjes, hoedje, deet, en poncho mis ik nog in t lijstje hierboven

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:18

Babydoekjes, zonnebrand en regenponcho zijn wat mij betreft DE essentials :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:19

zonnebrand en opfrisdoekjes zijn ene goede! een pocho heb ik niet maar ene grote warme trui en een regenjas zullen ook wel voldoen?

wat is deed? :o

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:19

Absoluut iets waarmee je je spullen langere afstanden kunt dragen/rollen...
en onmisbaar vind ik partytent (schaduw en droge plek) en klapstoeltje (je wil zó graag ook even kunnen zitten ipv in het gras liggen..)
Maar iedereen is anders, veel plezier!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:19

Ohja babydoekjes zijn een must ja! Wij hebben ook altijd zo'n opvouwbare jerrykan (waterzak) mee, dan hoef je niet voor elke keer tandenpoetsen of handen wassen naar de watervoorziening te lopen. :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:25

Ik zou zeker geen yoga-matje mee nemen om op te slapen. Dat kan echt niet comfortabel zijn en je ligt er wel een paar dagen op. Verder kan het snachts echt flink afkoelen dus ik neem een reddingsdeken mee die je lichaamswarmte reflecteert.
Wat nog meer meenemen: powerbank om je telefoon mee op te laden, oordopjes voor snachts, ik heb ook altijd een slaapmaskertje mee, ik heb altijd een slaapshirt en een joggingbroek, bikini, handoeken, 2 paar schoenen (voor als er een paar nat wordt). Oke ik vergeet echt de helft nu maar het is iets :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:28

Van dat alcoholspul om je handen op te frissen, en zo'n handig zakje van de hema die aan je bh kan waarin je je mobiel kan doen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:28

Zoe_97 schreef:
waarom i vuilniszakken? :D

Dan blijven je spullen droog (en schoon) bij regen en verder kan een vuilniszak overal handig voor zijn.

Deet is anti-insecten/-muggenmiddel, zo voorkom je dat je lekgestoken wordt 's avonds of 's nachts.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:55

Plastic bekertjes! Vuilniszakken, babydoekjes inderdaad! Toiletpapier en extra sokken (altijd meer dan je denkt nodig te hebben). Iets wat lekker is om in te slapen. Ducktape! Voor als er iets gemaakt moet worden. Ideaal.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:02

Een extra paar schoenen voor als je andere paar natgeregend is. Slippers voor onder de douche of als t mooi weer is op de camping.
Een kussen neem ik ook altijd mee, desnoods zo'n klein reiskussentje.
Pyjama, schone kleren (laagjes!), toilettas, reinigingsdoekjes, handdoek. Wegwerpponcho's (bokker/action oid), vuilniszakken, campingstoeltje want geloof me, je wil niet 5 dagen op de grond zitten.
Wij nemen ook altijd een plaid mee, erg handig om op het terrein op te gaan zitten.