Blaastest in je auto in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Blaastest in je auto in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:38

Sinds 1 juni 2012 is het in Frankrijk verplicht om twee blaastesten in je auto te hebben. Nou ontgaat mij het nut daarvan volledig, maar goed.. ze verplichten het en gezien de kosten (max 5 euro) is het ook weer niet het grootste probleem.

Al een aantal keer in Frankrijk rondgetufd zonder te weten := maar is hier iemand al wel eens aangehouden oa. met het verzoek om deze testjes te tonen?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:40

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:42

Ik heb ze nog in de auto liggen van vorig jaar.
Niet aangehouden, niet gebruikt :+.

Bij de ANWB gekocht, dingen kostte ook geen drol.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:43

wij wonen tegen de franse grens,gaan bijna dagelijks met de auto door frankrijk dus,hebben er ook geen,al 2 keer tegengehouden door de politie en vroegen er ook niet naar.

geen idee hoe het zit verder in frankrijk,want ik ben zeker,als ze bv eens toeristen willen 'pakken',ze door dit te gaan controleren,een boel boetes kunnen uitschrijven.

(het 'nut' ervan is zelf te blazen voor je gaat rijden als je twijfelt en zo weten of je mag of niet mag rijden wettelijk gezien)

edit,volgens mij is die regel nog altijd van kracht hoor,hier in de grenswinkels vind je die dingen nog steeds te koop.(maar zo moet je bv ook een kids-pas hebben ofzo als je 'in het buitenland' bent,das ook zoiets,als we de straat uitwandelen,zijn we 'in het buitenland',ook dat hebben wij echt nooit mee.

palousa_boy

Re: Blaastest in je auto in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:06

En de politie hier heeft ook gewoon een blaas apparaat dus als je word aangehouden mag je gewoon bij hun blazen.
Er is bij mij ook nog nooit naar gevraagd, alleen papieren en eventueel een blaastest doen als ze daarvoor staan te controleren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:29

Ine23 schreef:
Naar mijn weten is deze maatregel alweer afgeschaft, het staat ook nergens meer aangegeven in Frankrijk dat dit verplicht is. Ik zoek even verder...
Edit: Het is nog verplicht maar wordt niet meer beboet :) https://www.promovendum.nl/blog/alcohol ... -auto-niet

Ik heb niet anders gehoord van de week op tv :') Maar boetes krijg je dus niet meer :))
tengeltje11 schreef:
(het 'nut' ervan is zelf te blazen voor je gaat rijden als je twijfelt en zo weten of je mag of niet mag rijden wettelijk gezien)

hmm..oké. ik pleit eigenlijk voor een nul grens. Is er geen twijfel ook :D