Agility in Engeland, door naar Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Agility in Engeland, door naar Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:10

Ieder jaar word er in Engeland een Agility wedstrijd voor honden georganiseerd die zich een week lang afspeelt in Ipswich. Al we ons daar een week geamuseerd hebben, geld hebben opgehaald voor het goede doel en 14 rondjes agility hebben gelopen, willen we door naar Ierland om daar nog een week of 1,5 rond te trekken, te wandelen en te genieten.

Nu zijn we aan het denken hoe we dit handig gaan aanpakken en zijn we opzoek naar tips. We hebben dus drie honden bij ons, waar moeten we allemaal rekening mee houden? En wat is handig, alles van te voren uitpluizen qua slaapplaatsen of gewoon in Ierland ergens aanlopen en hopen dat we terecht kunnen met drie honden?

En dan de grote vraag, camper, tent, hotels of B&B?

Bokkers met tips?

mbkaatje

Re: Agility in Engeland, door naar Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:30

Geen idee hoe welkom honden zijn in Ierland. Misschien dat hotels en b&b's wat moeilijk wordt. Ik zou het niet aandurven om op de bonnefooi Ierland in te trekken.
Ik zou eens kijken naar een vakantiehuisje. En voor Ierland is anderhalve week niet zo heel veel. Je zou bijvoorbeeld twee x een huisje kunnen huren op verschillende plekken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 11:40

Het wordt sowieso een camper, we hebben een hele goede site gevonden, en op heel veel plaatsen mogen we vrij kamperen en er is een lijst waarin 'kamperen bij de boer', gratis is.

Vakantiehuisje was sowieso geen optie geweest, rondtrekken is de bedoeling.

1,5 week is voor ons ook zat genoeg, heb thuis ook paarden en katten, die 3 weken alleen laten vind ik meer dan genoeg. Ik kan niet nog meer verlangen van de mensen die op dat moment voor mijn dieren zorgen. We twijfelen nu alleen nog of we de oversteek naar Ierland maken of niet. Want op die oversteek mag je niet bij de honden op de boot en dat is echt een no go.

UK moeten de honden voorzien zijn van Rabiës en 1 tot 5 dagen voor de dag van vertrek moet de hond bij de dierenarts behandelt zijn tegen teken en wormen en afgestempeld zijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:19

Oke

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:25

Als de oversteek ook moeilijk, zou ik inderdaad helemaal niet naar Ierland gaan. Ik weet niet waar je moet zijn in Engeland, maar daar heb ik je ook prachtige streken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 21:08

We moeten naar Ipswich, we hebben besloten om vanuit NL toch maar Duinkerke te rijden en daar de boot naar Dover te hebben. Qua kilometers is het een stuk verder, maar qua reistijd op de boot scheelt het enorm. Dan zitten we maar 2 uur op de boot ipv 7.