Tips reis vanuit Salou naar Barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Tips reis vanuit Salou naar Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:28

Wij vertrekken van de week naar Salou en willen graag een dagje naar Barcelona.

Ik had van kennissen gehoord dat je voor een paar euro per persoon met de trein van Salou naar Barcelona kunt reizen.
Ik kan het op internet echter niet zo goed vinden.

Wie heeft er tips? Of tips om met de auto te gaan? We gaan namelijk met de auto naar Salou en wil best een stuk richting Barcelona rijden maar ik zie het niet echt zitten om dicht bij Barcelona zelf nog te rijden.
Voorkeur gaat dus uit naar de trein van Salou naar Barcelona, vinden de kids ook leuk om met de trein te gaan namelijk.

Grit

Re: Tips reis vanuit Salou naar Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:34

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:35

Als je in Salou naar een Plana kantoortje gaan, (autobussen plana) die verkopen retour tickets naar Barcelona en ook dagtrìps met excursie.
Je kunt ook met de trein, retourtje kost ongeveer 15 euro, maar de laatste trein gaat om 21.30 ongeveer terug en daarna gaan er geen treinen meer, dus dan moet je wel oppassen.

Met de auto moet je rekening houden met de tolweg en het is hoogseizoen dus erg druk op de weg. tolweg heen en terug ongeveer 25 euro.

Voor trein even op Renfe.es kijken

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:38

Ik ben inmiddels op de site van Renfe terecht gekomen en daar staat inderdaad een enkeltje voor 8,80 dus dat is dan idd ong. 15 euro retour.

Ik begreep dat je dan echt midden in het centrum van Barcelona uitkomt? Ons hotel ligt vlakbij het station in Salou, dus dat is super handig.

Plana bus zal ik inderdaad ook eens naar kijken. Ik weet dat we vroeger toen ik klein was eens met de bus van Salou naar Tarragona waren gegaan maar dat mn ouders daar in Tarragona niet meer wisten met welke bus we terug moesten haha, blijft toch altijd even spannend zo voor het eerst OV in het buitenland haha.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:39

Hhahaha, in welk hotel zit je?

Ja, je kan uitstappen op station Sants of Paseo de Gracia, alletwee in het centrum. :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:46

We zitten in Vil la Romana :D
Ben ik vroeger met mn moeder ook al een aantal keer geweest en nu met mn vriend en zn kids weer gezellig terug.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:47

hahaha, Ik dacht even dat je in het hotel zou komen waar ik werk, wij zitten namelijk ook vlakbij het station :D Had heel toevallig geweest. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:26

Wij zijn naar hartje Barcelona gereden :D Is op zich niet zo heel lastig rijden daar. Ja je hebt één richtingsverkeer, maar ik vond dat alles meevallen. We hebben vlakbij die bekende kerk kunnen parkeren en elders in een ondergrondse en vandaar uit richting die bekende winkelstraat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:39

Dat ik in Salou was zijn we met de bus naar Barcelona gegaan, zo'n georganiseerde dagtocht.