Vliegangst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Vliegangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:45

Hallo bokkers,

Over 3 weken is het zover en vliegen wij naar Aruba... Dit is ong 9,5 uur vliegen en het langste wat ik ooit heb gevlogen...

Nu ben ik niet zozeer bang voor het vliegen meer voor het zolang niet uit het vliegtuig kunnen.. Stel ik krijg een hartaanval of noem maar op..
Ik weet dta mijn angst ontealistischis maar de angst zit er toch. Bij het idee alleen al om in te stappen krijg ik het benauwd en hartkloppingen :') ik zoek toch positieve tips en ervarigen.
Misschien iemand die ook vliegangst heeft en de vlucht goed heeft doorstaan

We vliegen trouwens met de nieuwe dreamliner van arkefly :)

Wie o wie geeft mij goede moed!

srsW

Re: Vliegangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:56

Afgelopen 4 maanden 4x naar Tokio gevlogen, een vlucht van ongeveer 11 uur.
Ben zelf niet bang om te vliegen of zoals jij beschrijft bang voor de ruimte die je in die tijd niet kunt verlaten maar om mijn tijd een beetje om te krijgen neem ik altijd puzzelboekjes mee, kijk ik filmpjes, luister ik muziek en probeer ik wat weg te doezelen en kreeg ik twee keer een maaltijd waardoor je ook wat bezig bent.
Weet niet hoe het naar Aruba is maar ze zorgden bij mijn vluchten ook voor een soort van avond/nacht schema dat is wat fijner om dan even je ogen te sluiten of wellicht wat te slapen.
Neem wel een vliegkussen mee!! Ligt een stuk prettiger en is fijner voor je nek want van het lange zitten word je wel wat stijf!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:59

Op de heenvlucht vliegen we overdag en terug 's nachts. Ik heb idd al zo'n nekkussen voor hopenlijk wat te kunnen slapen.. Er zitten ook tv'tjes in de stoelen voor ons dus dat scheelt..

Ik ga wel ook maar naar HA voor iets kalmerends, word nu al helemaal gek :')

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:14

Ik vloog ook overdag, op de terug weg, maar de raampjes werden dan geblindeerd.
Gewoon de dag van te voren niet zoveel slapen zodat je heel erg moe bent, kalmeringstabletje erbij en knorren maar :Z hahahaha
Probeer het los te laten! Komt echt allemaal goed!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:33

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:57

Paar dagen geleden voor het eerst gevolgen.
Vond het zo vet!
Morgen vlieg ik weer terug, heb er nu al zin in.
Denk wel dat je te veel moet nadenken over wat er gebeuren kan.
De dingen die je noemt kunnen ook in een auto gebeuren.

Enige wat aan mijn voorbereiding niet echt slim was.
Had de dag voor ik ging de documentaire van de nabestaanden van de MH17 gekeken.
Niet echt opbeurend....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:02

Ik herken jou gevoel heel erg. Over een week vlieg ik naar Turkije (maar 3 uur geloof ik) maar ik zie er nu al ontzettend tegenop. Zodra ik de slurf in loop kan ik al helemaal in paniek raken. Het vliegen vind ik niet eng, maar het feit dat ik niet weg kan maakt me helemaal gek. In een auto voel ik me 1000000x prettiger, helaas wil de rest van het gezin met het vliegtuig op vakantie.

Zodra ik zit doe ik mijn oortjes in en na het opstijgen probeer ik dan te gaan slapen. Als we gaan landen merk ik het vanzelf aan mijn oren en pas als ik geland ben kan ik weer rustig ademhalen.

Wat mij overigens heel erg gerustgesteld heeft, is het zitten bij de nooduitgang. Ik weet niet of jou dit kan helpen en of het nog te regelen valt? Mijn ouders reserveren in ieder geval de stoelen bij de nooduitgang. Dan heb ik het gevoel dat - mocht er iets zijn - ik snel weg kan. (Niet dat het zin heeft O:) )

Kalmerende tabletten ben ik van plan dit jaar ook te regelen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:15