Iemand Terschelling-tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Iemand Terschelling-tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:41

Over een klein maandje ga ik met m'n vriend een paar dagen naar Terschelling. Ik ga d'r zwemmen in de zee met paarden bij puur-terschelling, echt super leuk en heb er onwijs veel zin in! :D

Maar omdat we beide nog niet op vakantie zijn geweest hebben we er een paar dagen voor/achteraan geplakt. We blijven 4 daagjes. Heeft iemand leuke tips wat je er kan doen? Natuurlijk kan ik internet rondstruinen (en dat doe ik ook wel :+ ) Maar dat is altijd anders dan om van mensen tips te krijgen die er zijn geweest! :j

We zitten op het strandhotel in Formerum, dus we worden al lekker elke dag wakker op het strand <3 , verder denk ik dat we veel gaan fietsen en van de natuur gaan genieten.

Maar als iemand nog leuke (actieve, mooiste plekjes, of misschien wel restaurant) tips heeft zijn die zeker welkom!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door laughterline op 15-07-15 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:47

Je hebt al 2 hele leuke dingen uitgezocht ;)

Strandhotel Formerum is mijn favoriete hotel en restaurant op Terschelling! Daarnaast is restaurant 'De rustende jager' in Formerum ook zeker de moeite waard. Heerlijk en redelijk goedkoop eten. Reserveren van tevoren is wel nodig. Alvast heel veel plezier!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:48

Avondeten bij de walvis! Super lekker eten en een ontspannen sfeer, het kan er wel druk worden en het ziet er in de eerste instantie uit als een beetje een rommeltje maar het is echt een toptent. Met eerlijk en lekker eten.

Daarnaast kan je voor de walvis het strand oplopen (het groende strand heet het zo uit mijn hoofd). Prachtig stuk strand, zeker bij eb, en je kan uren doorwandelen.

Strandtent Heartbreak hotel is ook een aanrader, staat op een enorm breed stukje strand (breedste stuk van Nederland dacht ik zelfs, maar ik pin me er niet op vast) het is helemaal in jaren 50/Elvis stijl. Niet helemaal mijn ding, maar het is uitgebreid geroemd. Het strand eromheen is wel schitterend. De fietstocht ernaartoe is trouwens ook al de moeite waard, dwars door de duinen kan je erheen. Zelfde geldt overigens voor de walvis

Edit: ik vergeet bijna loods! Is niet zo'n mooi buiten uitzicht maar het is binnen erg gezellig en wat meer restaurant sfeer dan de walvis. Zeer goed eten ook (staat ook hoog aangeschreven op Iens)
Laatst bijgewerkt door Jette op 15-07-15 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:49

Zwemmen in de zee met paarden bedoel je?
Dan raad ik je toch Huifkarbedrijf Terpstra aan en niet Puur Terschelling. Bij Terpstra hebben ze ook Friezen als je daar graag op wilt rijden. Ik heb gewerkt bij Terpstra en heb verhalen over Puur gehoord die ik verder niet openbaar wil maken. Uiteraard zijn er ook goede ervaringen, maar ook veel slechte. Ook qua verzorging van de paarden..

RianneH

Re: Iemand Terschelling-tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:51

Bij de Walvis kan je ook heerlijk lunchen :D

Een fiets huren is zeker de moeite waard!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:55

Ah, komen al leuke tips voorbij, thanks!! :D

Heb zeker al wat leuks uitgekozen haha, ik zag het strandhotel, die kamers... :wow: JAAA haha, lijkt me heerlijk om zo sochtends wakker te worden! <3 Heb er echt heel veel zin in!

@LoesVDB: Ja dat bedoel ik! En heb vorig jaar met heel veel plezier hetzelfde gedaan bij puur-terschelling, paarden stonden er ook goed bij :) Snap dat het concurrenten zijn en er altijd verhalen over de concurrent zijn. Net zoals elke manege heeft de een er een super tijd en de ander had het liefst anders gezien. Maar daar wil ik verder niet echt over doorgaan, gewoon leuke tips om de daagjes te vullen :) Mocht je echt je verhaal kwijt willen kan dat in pb natuurlijk. Maar het staat geboekt en ga er met veel plezier weer terug :)

Fiets huren gaan we zeker doen haha! Anders komen we nog niet eens bij bestemming :+ Op terschelling zonder fiets en auto kom je niet ver hehe :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:02

Ik weet niet of ie nog bestaat (vast wel) maar in het juttersmuseum kon je indertijd ook goed eten voor weinig. Ik zat er in het hoogseizoen en dus schreeuwend druk (DE Appelhof is er tegenover) maar ik heb me in een hoekje van de bar gigantisch vermaakt met mensen kijken; helemaal toen er een "soortgenoot" naast me kwam zitten; we hebben blauw gelegen samen.........

Ik heb geen namen, maar wil je eens met een Land Rover over het strand rijden? Leg dan contact met de Land Rover Club Terschelling. Terschelling heeft de grootste Land Rover dichtheid ter wereld (aantal Land Rovers per vierkante km). Daar is vast wel een liefhebber bij die je het strand vanuit een echte terreinauto wil laten zien. http://www.lrct.net Doe ze de groeten van een LRCH-lid ( http://www.lrch.nl )

_Ekenna schreef:
Zwemmen in de zee met paarden bedoel je?
Dan raad ik je toch Huifkarbedrijf Terpstra aan en niet Puur Terschelling. Bij Terpstra hebben ze ook Friezen als je daar graag op wilt rijden. Ik heb gewerkt bij Terpstra en heb verhalen over Puur gehoord die ik verder niet openbaar wil maken. Uiteraard zijn er ook goede ervaringen, maar ook veel slechte. Ook qua verzorging van de paarden..

Nah, datzelfde kan ik over Terpstra vertellen.
En ja, Ik heb ook inside information; als Land Rover liefhebbers praat je ook weleens over andere dingen en ik heb mijn ogen ook niet in mijn broekzak zitten.

Laat ik je even uit de droom helpen: er is geen enkele paardentoko langs de Nederlandse kust die niet een groot deel van z'n inkomsten uit het toerisme heeft en op elke toko is een heleboel op of aan te merken; dus ook op Terpstra en ook op Puur.........
Het is maar net waar je je ogen voor sluit en dit is weer zo'n typisch gevalletje van potten en ketels waar met name het tijdelijke personeel erg goed in blijkt te zijn.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:05

Jaaa dat lijkt mij (m'n vriend denk ik ook wel) echt heel gaaf! Met een landrover over het strand rijden! :D Je ziet ze inderdaad ontzettend veel rijden, die autootjes :j

Ohja appelhof.... :') Nah dat stukje wil ik wel vermijden, met veel plezier zelfs haha.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:07

Wat leuk! Jaloers! Ik wil ook deze zomer nog naar Terschelling haha.
Ben er al super vaak geweest, maar wel mijn favoriete eiland.
We hebben eens ik het zandton hotel gezeten paal 8.
Tijdens ons verblijf werd er een demonstratie gegeven over hoe ze de reddingsboot vroeger in het water kregen. Dat deden ze met iets van 6/8 paarden. Super om te zien!!
Misschien is dat er dan ook wel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:15

laughterline schreef:
Jaaa dat lijkt mij (m'n vriend denk ik ook wel) echt heel gaaf! Met een landrover over het strand rijden! :D Je ziet ze inderdaad ontzettend veel rijden, die autootjes :j

Ohja appelhof.... :') Nah dat stukje wil ik wel vermijden, met veel plezier zelfs haha.

Zit ik hun site even te lezen, kun je pas vanaf 1 nov het strand op. Ik dacht dat dat al eerder mocht, maar dat heb ik blijkbaar verkeerd onthouden.

Ik was twee jaar geleden op Terschelling en kwam een Liefhebber tegen. even gebabbeld natuurlijk en ik kreeg gelijk een uitnodiging om zeker eens te komen rijden. Je kunt ook als niet-eilander ontheffing krijgen, maar zoals je op hun site kunt lezen, vragen ze je om die ontheffing niet aan te vragen. Wanneer je echter via de club regelt om met iemand mee te gaan, onder begeleiding dus, dan zijn ze opeens een stuk milder. Het staat of valt met vriendelijkheid en wederzijds respect.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:18

Leuk! Wij waren er begin juni.
Joh, zo groot is het eiland niet! Fiets huren en toeren gaan! En gewoon genieten van wat je tegenkomt.
Kan niet mis gaan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:24

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:27

Ik was er afgelopen weekend nog! Eten bij Loods is idd een aanrader! Heb daar zondag echt verrukkelijk gegeten :j

Verder zijn er op Terschelling ook nog bunkers uit WOII ook wel bijzonder om te kijken :j

En verder gewoon lekker genieten van de natuur en niet teveel willen doen haha. Ik heb 2 dagen op t strand gelegen en 2 dagen een beetje door de dorpjes gestruind en gewandeld en gefietst :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:29

En wat er nog is qua activiteit is strandzeilen, gaat echt superhard! Ik vond het een beleving

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:29

ah leuk! Wij zijn vorig jaar echt verliefd geworden op Terschelling, toen stond de hei ook helemaal in bloei <3 Toen waren we rond 25 aug dacht ik, nou gaan we van 12 t/m 15, dus ik hoop dat het weer mooi paars is :)

WOII bunkers lijkt me ook heel tof! Vinden we beide heel interessant :j Zal daar is op googlen!