Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingvdh schreef:Je kan er prima heen gaan, leven is daar goedkoop en je hebt dus niet heel veel geld nodig.
Pinbetalingen is lastig, in NL kan je bijna overal pinnen en daar amper, hou daar dus rekening mee.
Neem voldoende cash mee en je komt een eind. Als je een kluisje hebt op de kamer is dat veilig, deze werken vaak met een zelfgekozen code. Maar ik heb het geld meestal gewoon bij me, op verschillende plekken, mocht er iets gestolen worden heb je de rest nog, maar in Griekenland heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Probeer eilanden zoals Lesbos te mijden, deze liggen vlakbij de turkse kust en hebben te maken met veel vluchtelingen die daar aan land komen.
Ik ben eind mei op Kreta geweest en heb daar niets van gemerkt. Op de eilanden is er sowieso minder te merken van de crisis.
_Liiene schreef:Maar er is nu dus geen narigheid tegenover toeristen? Juist omdat de lokale bevolking zelf amper geld op kan nemen?
Ik ben namelijk gewoon heel erg bang dat als ik mijn geld in zo'n kluisje leg, dat het bij terugkomst in het hotel weg is. Dit heb ik namelijk een keer op tv gezien dat die combinaties van die kluisjes makkelijk te achterhalen zijn. Ik weet dat ik wat ik op tv zie veelal met een korreltje zout mag nemen, maar het heeft me wel aan het denken gezet
Stampeltje schreef:De dalende prijzen lijken mij gewoon een reactie op een lager aantal boekingen door de berichtgeving dan dat er daadwerkelijk grote problemen voor toeristen zijn. Mensen raken nu eenmaal snel in paniek van wat ze in de media horen/zien/lezen. Overigens zijn de vluchtprijzen juist behoorlijk gestegen in de afgelopen paar weken.Enerzijds denk ik dat de prijzen van reizen richting Griekenland niet voor niets zo laag zijn. Maar anderzijds hoor ik van collega's dat je er prima naar toe kunt gaan en dat je op eilanden als Kreta niets merkt. Lijkt mij ook dat het toerisme door alle berichtgeving al een zware klap heeft gehad terwijl Griekenland juist gebaat is bij een economie die beweegt.
_Liiene schreef:Ik ga dit zo snel mogelijk aan mijn vriend laten lezen, jullie zijn echt mijn vakantie-redders! Ik ga volgende week met een goed gevoel naar het reisbureau!![]()
@ Merle-Simone is het je eerste keer op Rhodos? Dan wil ik je aanraden zeker de oude stad te bezoeken, naar Lindos te gaan en de jeepsafari te doen. Erg leuk!
@ Joolien, ik ga zeker ook even naar corfu kijken. Zakynthos en Lesbos lijken me ook erg mooi, daar heel toevallig al ervaring mee?
_Liiene schreef:Ik ga dit zo snel mogelijk aan mijn vriend laten lezen, jullie zijn echt mijn vakantie-redders! Ik ga volgende week met een goed gevoel naar het reisbureau!![]()
@ Merle-Simone is het je eerste keer op Rhodos? Dan wil ik je aanraden zeker de oude stad te bezoeken, naar Lindos te gaan en de jeepsafari te doen. Erg leuk!
@ Joolien, ik ga zeker ook even naar corfu kijken. Zakynthos en Lesbos lijken me ook erg mooi, daar heel toevallig al ervaring mee?