Leuke camping (Noord) Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Leuke camping (Noord) Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 23:16

Hallo bokkers!

Met 3 vriendinnen hebben we de knoop door gehakt: we gaan op vakantie!
En niet met het vliegtuig zuipen in mallorca, maar met de tent en de auto de natuur in. Na een geweldige ervaring in de Belgische ardennen drie jaar terug zijn we klaar voor een nieuw avontuur.
Dit keer lijkt Frankrijk ons wel leuk. Maar een leuke camping vinden is nog best lastig. Of de voorzieningen zijn perfect en de omgeving mwoh .. of andersom.
We vragen niet veel. Willen graag naar de bergen, beetje garantie op mooi weer is ook een pluspunt en een zwembad op de camping. En oja, een tent plek met stroom .
We hebben al heeel veel bekeken maar het is het net niet.

Wij zoeken al op korte termijn wat: eind juli/begin augustus. Gelukkig heeft bijna elke camping tot nu toe bekeken nog plek. Een opluchting :D

Zijn er bokkers die voor ons dé tip hebben?

oja, niet geheel onbelangrijk : we willen maximaal 5.5 tot 6 uur rijden! Het gaat om 5 nachten

Wildgirl

Re: Leuke camping (Noord) Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:00

In het geval van bergen en mooi weer zul je iets verder Frankrijk in moeten zakken, heb je een bepaald budget? Veel (grote) campings met zwembad zijn behoorlijk duur per nacht, zeker als je daar met 2 tenten en evt 2 auto's staat én stroom wilt hebben.
Wellicht kun je eens op marktplaats kijken, of in het grote campingboek van de ANWB.
Wat ik persoonlijk altijd doe en wat wmb het allerleukste is, is rondrijden en ter plekke een leuke camping kiezen...kom je op hele bijzondere plekken!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 20:43

Ja daar waren we al bang voor. Budget nog niet vastgesteld. tot nu toe komen we steeds op 200 in totaal uit. Rondom dat is prima. Wat duurder is ook geen probleem.
We hebben 1 tent, en 4 personen, 1 auto. Helaas kan de hond niet mee, ivm entingen. Dus ook geen huisdieren.

Ja dat rondrijden lijkt mij ook leuk! Maar dan wel als we wat meer ervaring hebben met kamperen, en mijn vriendin nog weer wat meer rij ervaring heeft. Dat is ook de reden waarom we rond de 5, 5,5 uur willen blijven. Want met een file is het natuurlijk al weer langer rijden. We hadden eerst 3 chauffeurs, en nu helaas nog maar 1 door omstandigheden. :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:59

Ik ben vorig jaar met mijn vriend en de hond hier geweest:
http://www.camping-gademont-plage.com/nl/
In de Vogezen. Hogere bergen dan daar krijg je niet in Noord Frankrijk.
Ik vond het er geweldig mooi. Er is een meertje op de camping waar je in kan zwemmen en de tenten kunnen daar ook rondom heen staan. Aardige Nederlandse eigenaar en niet duur.
De natuur is daar prachtig en zeker als je het in de ardennen leuk hebt gehad is dit vergelijkbaar mooi of wij vonden het eigenlijk nog iets mooier, gezien de hogere bergen.
Wij zijn naar erg veel bergmeren geweest (bv, Gerardmer is dichtbij, daar zit ook een leuk dorpje bij).
Garantie op mooi weer heb je nergens in Noord Frankrijk dus die zou ik van je lijstje schrappen.
Desondanks hebben wij de hele week 26 graden met zon gehad, maar goed dat kan een gelukje zijn geweest.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 21:05

Def, bedankt voor de tip! Lijkt me erg mooi daar. Maar helaas is het een uurtje te ver rijden. Wij komen vanuit de omgeving van Enschede namelijk. Maar zoiets is inderdaad waar we naar op zoek zijn. Maar alles in de Vogezen lijkt tot nu toe helaas te ver.