Wintersport, maar dan ergens anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Wintersport, maar dan ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 10:18

Sorry als mijn topic op het verkeerde subforum geplaatst is, maar ik wist zo 123 niet waar ik hem anders neer moest zetten.

Al 10 jaar gaan wij (tegenwoordig met het hele gezin en opa en oma) naar Gerlos op vakantie.
Opa, oma, mijn partner en ik en onze twee zoons van 8 en 10.
En altijd gaan we naar Gerlos, zelfde plekkie, zelfde stekkie.
Maar we zijn d'r klaar mee. Dit jaar willen we het anders aanpakken: nieuw gebied, nieuwe mogelijkheden en nieuwe dingen om te zien.

Opa, oma en ik wandelen veel (of als de accommodatie het heeft: zwemmen), man en kinderen skiën en snowboarden.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuw skigebied in Oostenrijk, met fatsoenlijke les voor de kinderen, leuke appartementen en waar het leuk en gezellig vertoeven is.
Dus, ondernemende Bokkers: waar zou ik heen moeten gaan? Hebben jullie nog ideeën, suggesties of juist afraders?

Eleionomae

Re: Wintersport, maar dan ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:12

Verplaatst van HTT naar BEU.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:30

Mijn tip:
Ga naar Levi in Lapland, Finland: prachtige pistes, veel te doen voor volwassenen en kinderen, goede instructie.
Sneeuwscooters rijden, met huskys en slee op pad of met rendieren met slee.
Echt een geweldige vakantie en de pistes zijn goedkoper dan Oostenrijk.
Prima sneeuwzeker, poedersneeuw en verlichte pistes om s avonds te skiën.
Sowieso is skiën in Noorwegen, Zweden en Finland een belevenis op zich.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:49

Ischgl is ook een super ski gebied met nog veel vertier er omheen. Misschien is dat wat?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:00

Kirchberg! Zeeeeer groot skigebied.
Fijne skischool ook voor kinderen als dat nog van toepassing is.
Er zijn hotels met binnenzwembad. Ook leuk om een dagje naar Kitzbuhel te gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:04

Heb je al eens aan Polen gedacht? Prachtig land, uitstekende skigebieden en goedkoop!
Oh ja, en goed aan te rijden, ook prettig :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:07

Sälen <3 http://www.wintersporters.nl/skigebieden/salen

Wij zijn bij Tåndalen geweest wat een heerlijke omgeving is dit zeg! Ook helemaal niet duur :) Wij zijn met de auto gegaan vanaf Göteborg (waar ik woon) dat was 8 a 9 uur met stops. Vanaf Nederland durf ik het niet te zeggen :=

Maar het gebied is het waard, je huurt Cabins met privé sauna en genoeg slaapkamers :)
wij hadden een 10 persoons huis.

Op de pistes gebruiken ze sneeuw machines. Zodat je ook altijd sneeuw hebt.

Hier zaten wij:

Tandådalen
Ben je meer opzoek naar uitdaging dan ben je in Tandådalen op het goede adres. Dit gebied heeft een behoorlijk aanbod aan zwarte pistes, en je vindt hier een van de grootste snowparks van Zweden en Scandinavië. De zwaardere pistes vind je in Central Tandådalen terwijl de makkelijkere afdalingen gevonden worden in Östra ski. Tandådalen is met liften (geen pistes) verbonden met Hundfjallet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:09

Ik ging vroeger met mijn ouders naar Lienz, prachtig gebied!

Nu ga ik met ML naar de Franse pistes, die zijn een stuk ruimer dan de gemiddelde Oostenrijkse piste.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 16:49

De NoordEuropese landen heb ik vanmiddag eens bekeken, dat is heeeeel mooi, maar ik denk dat we daar beter mee kunnen wachten tot de jongste een jaar of 12 is, zodat hij het daar ook meer kan 'beleven'/meemaken/waarderen en onthouden voor later.
Frankrijk is een nogo, manlief en ik hebben beide een hekel aan de Franse mentaliteit, daar krijg ik hem met geen stok naartoe geslagen.

We zoeken een vakantiewoning of appartement, hotels hebben we jaren gehad maar met 6 personen is een huisje toch fijner en ben je toch vrijer en zit je rustiger dan in een hotel.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:52

Pieteritus1 schreef:
We zoeken een vakantiewoning of appartement, hotels hebben we jaren gehad maar met 6 personen is een huisje toch fijner en ben je toch vrijer en zit je rustiger dan in een hotel.

Die zijn er ook genoeg, wij zitten zelf altijd in een appartement in Kirchberg (behalve afgelopen jaar). Je zult dan alleen even moeten googlelen als je er eentje met zwembad wilt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:00

Kirchberg is gaaf, maar wel aan de prijs.

Flachau is mij ook goed bevallen, maar dat moet je wat breder trekken. http://www.skiamade.com/nl/winter
Met 1 pas ruim 800 km piste, echt super gaaf! En met je pas houden ze precies bij waar je bent geweest, welke liften je hebt gehad, hoeveel hoogteverschil etc. Kan je online opzoeken of printen. Vond ik wel leuk om te zien :+

Wij verbleven meestal in Rohrmoos (leuke skischool voor de kids en goed te bereiken) of Schladming. Je kunt daar de 4 bergen schakeling kiezen en zo ben je hele dagen op pad. Schladming zelf heeft een leuke dorpskern met leuke restaurants en winkeltjes. De bergen daar zijn wat grilliger (specifiek Schladming) dan bijv Rohrmoos of Hauser Kaiblling.

http://www.tenne.com/schladming-tenne.html
Hier kan je een borreltje doen etc.

Schladming is zelf erg bekend van WK en andere grote bekende afdalingen.

Wees er snel bij met boeken want het is snel vol

Wat een goede verhuurder is: http://www.myadventure.at/

Succes met kiezen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:22

Ik ga mee met hierboven! flachau is echt geweldig <3
Qua appartement: kijk eens naar Central in Flachau. Het is ongeveer 10 minuten lopen naar de piste, en boven een supermarkt. Je kan ook de bus pakken die voor t appartement stopt!

Altenmarkt ligt naast flachau en is misschien net wat gezelliger om te zitten. Dat is echt een dorp-dorp, terwijl ik flachau soms nogal een straat met winkels vind :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:00

Eens! ;)

En ik vond de pistes in Zauchensee (even met de bus) ook super prachtig en overzichtelijk!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 15:48

Gerlos is eigenlijk ook maar een straat met winkels en hotels, maar schijnt toch één van de beste skigebieden te zijn.
De keuze is iig reuze en ik moet nog goed gaan bedenken wat ik/we nu precies gaan doen.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:02

Als het perse oostenrijk moet zijn.... WESTENDORF!!! Ik kom daar al jaren en zou er zo kunnen wonen <3

Voor je man en kinderen hele mooie pistes en je kan er heerlijk wandelen. Aan de overkant ligt brixen. Als je een speciale pas koopt kan je in beide gebied skieen.

Hierboven wordt ook kirchberg genoemd. Ligt in dezelfde omgeving. Echt.. Het is zo prachtig daar!

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:03

Wel eens aan italie gedacht? ST Ulrich St Christina Wolkenstein. Super gebied en heel veel te doen voor degene die niet gaan skieen.
Wij gaan hier al jaren heen.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:21

Of aan Zwitserland? Wij gaan aan jaren naar Saas Fee!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:27

bantu schreef:
Of aan Zwitserland? Wij gaan aan jaren naar Saas Fee!

Hier heeft mijn vriend 5 jaar gewerkt, als kok in een hotel. Heel mooi, ook als zomervakantie aan te raden.

Zelf zijn we jaren geleden naar Westendorf geweest, mooie omgeving, veel skieen, en ook gezellig apre skieen

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:39

Je zou iets eerder in het dal kunnen stoppen en naar mayerhoffn kunnen gaan? Leuk gebied en wij waren daar een stuk minder snel uitgekeken dan in Gerlos.
Veel leuker gebied is trouwens Ischgl; groot, leuke uitdagende pistes voor iedereen en een super leuke dalafdaling naar het Zwitserse Samnaun. Ischgl is wel een stapje duurder dan Gerlos (maar dat ook helemaal waard)

Misschien ook nog een leuke optie; St. Anton, vond ik ook een leuk gebied met veel gezelligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:41

Ischgl vond ik als kind fantastisch! Wij zijn er 2 keer geweest, en dat is uitzonderlijk, want mijn ouders wilde normal nooit 2 keer nara dezelfde plek _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:42

Oo trouwens, Elmau is ook onwijs leuk! heb ik leren skiën :)) !

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:14

janouk schreef:
Mijn tip:
Ga naar Levi in Lapland, Finland: prachtige pistes, veel te doen voor volwassenen en kinderen, goede instructie.
Sneeuwscooters rijden, met huskys en slee op pad of met rendieren met slee.
Echt een geweldige vakantie en de pistes zijn goedkoper dan Oostenrijk.
Prima sneeuwzeker, poedersneeuw en verlichte pistes om s avonds te skiën.
Sowieso is skiën in Noorwegen, Zweden en Finland een belevenis op zich.

Eens!!! Ben nog niet in de winter in Finland geweest (ga in september met personeelsuitje naar Levi), maar het is echt Winter Wonderland in Scandinavië. Hier (Gällivare, Zweeds Lapland) hebben we onze eigen berg met pistes (ik ben alleen geen skiër, ga volgend seizoen -begint in november en loopt tot mei- langlaufen proberen). Sledehonden zijn inderdaad geweldig. Sneeuwscooters ook. En wat dacht je van het Noorderlicht?!