Tussenjaar, welke site?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jette

Tussenjaar, welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 13:06

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten een paar maanden te willen gaan reizen/werken. Op bokt komen vaak de mooiste reizen voorbij, op ranches over de hele wereld. Maar hoe kom ik aan dit soort adressen? Ik heb wel eens gehoord over sites waar gevraagd wordt voor mensen die enkele maanden willen komen helpen, maar ik kan het niet terugvinden waar dit was.

Ik ben op zoek naar een adres voor ongeveer 3/4 maanden, het land maakt me niet uit, maar ik heb een eeuwigdurende voorliefde voor IJslanders en buitenritten. Ik zou graag willen helpen bij de paarden of koeien en ben zeker niet vies van keihard werken. Ik hoef niet echt te verdienen maar kost en inwoning zouden wel fijn zijn.

Heeft iemand een tip? Of een site waar je dit soort werkadressen kan vinden?

Mjoor

Re: Tussenjaar, welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:14

www.helpx.net
http://www.wwoof.net/

Ik zelf heb heel veel met helpx rondgereist in Nieuw Zeeland! We hebben in een half jaar 12 adressen bezocht, meestal voor een weekje, maar bij sommige families is een langere periode ook zeker mogelijk! Eigenlijk geen slechte ervaringen mee!

Jette

Re: Tussenjaar, welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:10

Dat klinkt goed! Ik ga zeker de sites doorspitten. Was dat ook echt kost en inwoning? Of meer richting vakantie?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:36

Ik zie (of zag) zo nu en dan iets op het ijslander forum van meiden die in Canada hebben gewerkt. Volgens mij is dat deze: Fitjamyri farm. Hoe en wat geen idee, maar het klonk altijd erg gaaf :)
IJsland zelf kun je natuurlijk ook proberen, dat doen er ook veel!
Misschien kun je een berichtje op het ijslanderforum plaatsen (http://www.ijslanderforum.nl/forum/), daar zijn vast veel mensen met adresjes :)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:34

Jette schreef:
Dat klinkt goed! Ik ga zeker de sites doorspitten. Was dat ook echt kost en inwoning? Of meer richting vakantie?

We hebben een halfjaar door NZ getrokken. De helft van de tijd hebben we in gastgezinnen gezeten waarin we voor kost en inwoning meehielpen in het huishouden/boerderij/bouw huis/trektochten te paard etc. etc. De tijd dat we dus in een gastgezin zaten werkten we gemiddeld 4 uur per dag tegen kost en inwoning.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:46

Ik volg ook even. Ben mezelf aan het oriënteren op een tussenjaar indien ik geen baan kan vinden (ben aan het afstuderen).

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:36

Kijk eens op workaway.com en yardandgroom.com

Staat ontzettend veel op. Op Facebook verschijnt ook regelmatig wat :)