Mijn broertje gaat een halfjaar studeren in Zweden en toen hij naar vlieg tickets e.d. ging kijken schrok die toch wel aardig van de prijs. Het vliegen zelf valt nog enigzins mee alleen nu moet ie eenmaal in Zweden nog een beste reis maken om op plaats van bestemming te komen. Er zelf heen rijden zou dan goedkoper worden. Maar nu heeft hij geen eigen auto en zowel mijn ouders als mijn vriend en ik willen eigenlijk ook wel graag een keer naar Zweden op vakantie.
Het plan is dat mijn ouders mijn broertje dan weg brengen eind augustus en daar een week vakantie aan koppelen. En mijn vriend en ik wouden eerst in de herfstvakantie gaan maar dat is nu verschoven naar januari zodat mijn broertje met ons terug kan reizen.
Alleen nu het 'probleem' voor eind augustus verwachten we verder geen moeilijkheden, dat moet (lijkt mij) wel erg goed te doen zijn, echter voor januari wel. De winters zijn daar natuurlijk een stuk kouder en er valt ook een heel stuk meer sneeuw in dat land.

Overigens, als iemand tips heeft om met het vliegtuig te gaan dan zijn die ook zeker welkom. Heb ook geen idee hoe het openbare vervoer daar geregeld is. Mijn broertje zegt dat vliegen ontzettend duur word omdat je in Zweden zelf nog een stuk moet reizen dan, maar wellicht weet bokt meer en hebben er anderen nog goede tips of handigheidjes waardoor dat wellicht juist weer een veel betere optie is. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat hij een aantal dingen over het hoofd ziet want zo duur kan dat toch niet zijn?

Groetjes!