Do's and don'ts India

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nant

Do's and don'ts India

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 07:48

Of een totale no go?

Ik kon nog geen India topic vinden.

In oktober of maart wil ik samen met een vriendin naar India.
Als ik dit aan iemand vertel word er altijd erg negatief gereageerd, twee meiden in het gevaarlijke India. Mijn vriend en ouders doen er alles aan mij hier te houden.
Imo is India helemaal niet zo gevaarlijk als je in de goede gebieden blijft.

Ik sta open voor tips, welke plekken kunnen we wel bezoeken en welke niet, wat moeten we echt weten over India, wat zijn de do's and don'ts?

We hebben nog geen plaats of stad in gedachten, eerst maar wat meer info.

tita

Re: Do's and don'ts India

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:52

Ik ben er een maand geweest en op de bonnefooi zou ik niet zomaar gaan.
Voorbereiden is daar wel een vereiste.

Echt niet doen....
Geld geven aan mensen
Geld geven aan mensen met gebreken op straat. In India is het normaal om bij een baby alle botjes te breken en niet laten aangroeien waardoor de mens vrselijk mismaakt op de markt komt te liggen voor inkomsten
Over het hoofd aaien

Kleertjes kopen en geven is wel een optie.

30-11-2015
03-07-2018

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:23

Ik zal toch luisteren naar je ouders en vriend. Twee meiden alleen op stap daar is vragen om problemen. Er zijn zoveel andere veiligere landen.

De sleutel tot de waarheid is voortdurend vragen stellen, want twijfel leidt tot vragen en vragen leiden ons tot de waarheid.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:29

Ach en zo heb je altijd wat.. Ik ben zelf met een vriendin vaak zat in Mexico stad geweest eb Acapulco (mexico) deze behoort in de top 3 gevaarlijkste steden en paar keer in LA downtown tussen de bendes zonder door te hebben of te weten.. Het is puur je eigen gedrag niet de dingen expres op gaan zoeken zoals de slechte buurten, altijd goed hotel, hotel taxi laten regelen, de zelfde taxi die je weer ophaalt etc etc.. Ook voor mij staat volgend jaar India op de planning maar dat is ook groot deel zaken.. Denk dat India vooral een cultuur shock zal zijn. New Delhi moet echter prima te doen zijn

╰ღ╮❤╭ღ╯Ald Feart's Mierela & Hesselteichs Lillyfee II ╰ღ╮❤╭ღ╯
❤ Lillyfee drachtig van Numerus Clausus ~ uitgerekend op 10 mei 2018 ❤ GEBOREN op 15 april met 315 dagen
❤ Mierela drachtig van D Power AT ~ uitgerekend op 19 mei 2018 ❤
[KS-MK] [LIVE] Niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes verwacht!! Kijk mee!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:31

Als vrouw ben je in India niks waard. Je hoort zo vaak over verkrachtingen, de laatste tijd.

Zijn jullie ervaren reizigers? Anders zou ik inderdaad eerst wat andere bestemmingen gaan bezoeken om wat meer ervaren reizigers te worden.

Verder (als je toch gaat) inderdaad heel goed voorbereiden; zoek uit wat de veilige gebieden zijn.
Kan je niet met zo'n georganiseerde groepsreis van Koning Aap of een dergelijke organisatie mee? Dan ben je iig met meerdere mensen en je hebt een reisbegeleider die (als het goed is) wat van het land af weet.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:33

Ik ben zelf met 3 vriendinnen naar India geweest maar heb er geen problemen gehad ofzo. Soms voelde je je wel wat onveilig/aangestaard maar er is nooit wat geks gebeurd met ons.

Ik zal later wat uitgebreider reageren. Ben het wel met Mairead eens dat ik India niet aan zou raden als eerste verre reis. Dat heb ik namelijk wel gedaan en voor mij hoeft 't verre reizen naar dat soort landen niet meer zo :P

Diesel <3

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:23

Ik ben wel al in veel toeristische landen op vakantie geweest, maar nog nooit een arm minder toeristisch land als India.
We gaan het liefst niet met een georganiseerde reis mee, daar ben ik echt geen type voor.
wel willen we het hotel / de hotels van te voren boeken.

Tara wat goed om te horen, waar zijn jullie geweest?
Ik hoor inderdaad dat het allemaal erg heftig kan zijn een enorme cultuur shock.

Alvast bedankt voor de gegeven tips!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:37

Als je niet zoveel ervaring heb met Azië dan raad ik je echt een ander land aan waarbij het iets minder chaotisch is.

Geloof me dan is Thailand, Indonesië met name Java en Bali al heel wat als eerste reis.

India moet je gewoon niet onderschatten, erg flexibel zijn, weten dat je opgelicht gaat worden, als je iets wilt regelen dan ook flink geld neer tellen. Hotels van te voren vast leggen?????? Euchhhh ja Oberoi, Hilton, dat soort ketens maar de middenklasse zou ik maar mooi eerst met mijn eigen ogen willen aanschouwen voordat je boekt.

New Delhi te doen laat me niet lachen dat is een mierenhoop.
Ik zelf ben van Calcutta naar Varanasi gegaan daar op vliegtuig naar New Delhi vervolgens met privé taxi naar gebied Rathjastan geweest plaatsen aangedaan.
Gelukkig bleven onze taxi-chauffeurs bij ons want Engels spreken ze daar matig met uitzondering in de grote steden.

30-11-2015
03-07-2018

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:02

Ik ben in Noord-India geweest en ken verscheidene jonge meiden die in Zuid-India zijn geweest zonder organisatie en dat is goed te doen, maar ik zou het zeker niet als eerste 'ontoeristische' reis aanraden. De cultuurshock in dergelijke landen is vaak al groot genoeg en India is wat mij betreft de grootste chaos van ze allemaal :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie