Tips Denenmarken

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Furrow

Tips Denenmarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 21:38

Hey lieve bokkers,

Wij willen volgende week met de mobilhome naar denenmarken?
Nu ben ik sowieso slecht in het plannen van reizen
hebben jullie tips over wat ik echt moet zien?

nathalie_v

Re: Tips Denenmarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:52

Misschien wel handig, naar welke regio ga je?

Ik ben zeer goed bekent met het land.
gastvrij, vriendelijk en sociaal zo ervaar ik het keer op keer.
de Denen spreken over het algemeen zeer goed Engels. Ze betalen niet met de euro maar met de Deense kroon. 1 euro is 7,4 Deense kroon ongeveer.

De kustlijn (west) is wat betreft natuur erg mooi maar minder toerisme en dus minder activiteiten.
odense staat bekent om Hans Christian Andersen (sprookjes) en de dierentuin is ook een bezoekje waard (ze hebben tijger welpjes)
Copenhagen is ook een leuke stad. Zelf vind ik Tivoli niet zo spectaculair ... Daar in tegen blue planet wel.

Kort om, waar ga je precies naar toe ;-)

.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:53

Grenen (noordelijkste punt): hier gaan twee zee stromen tegen elkaar aan. Moeilijk uit te leggen. Google maar eens. In de buurt van grenen heb je ook leuke plaatsjes als Skagen en oa bij Tversted kun je met de auto op het strand rijden. Vergeet in Skagen niet de Bolcheriet te bezoeken!

Bij blokhus loopt een route over het strand naar verschillende plaatsen die je met de auto kunt rijden.

Romo mag je ook zeker niet missen. Een eiland die doormiddel van een brug met het vaste land is verbonden. Hele grote stranden hebben ze daar!

Blavand is het meest westelijke puntje. Ook leuk om aan te doen. Op een uur rijden hier vandaan heb je een niet al te duur safari park. Echt prachtig! Bij interesse kan ik het even voor je opzoeken.

Odense is natuurlijk ook erg leuk. Daar kom je veel tegen van de sprookjed van Hans Christian Anderson.

In augustus heb je op Langeland een grootffestival. Erg gezellig!

Ook heb je nog legoland en sommerland farup.

Eigenlijk is er heel veel in Denemarken. Teveel om op te noemen. Als je een streek weet waar je heen gaat, dan kun je me pben en kan ik gerichte tips geven. Eventueel met camping plaatsen.

Life holds special magic, for those who dare to dream

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 21:58

Wat zijn jullie lief <3
Alvast bedankt voor de antwoorden, morgenvroeg ga ik alles bekijken en dan heb ik een beter idee van de regio waar we naartoe gaan!

Want eigenlijk wist ik niet eens waar ik moet beginnen! Maar dit is een goed begin waar ik al zeker verder mee verder kan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie