Op vakantie in Spanje; Estartit of Blanes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Op vakantie in Spanje; Estartit of Blanes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 11:52

Hallo Allemaal,

Deze zomer ga ik reisleiden voor een groep jongeren.
Nu staan er nog een paar opties open die ik zelf mag invullen :)
Alleen zou ik absoluut niet weten wat!

Toch twijfel ik een beetje over de volgende plaatsen.
Qua voorzieningen, strandgelegenheid en natuur.

Welke plaats zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Graag jullie mening en waarom :)

Cchanny

Re: Op vakantie in Spanje; Estartit of Blanes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:53

Estartit ben ik zelf 2 keer geweest. Prachtige omgeving en ook fijne stranden.
Maar als je echt voor uitgaansgelegenheden wilt gaan, zou ik voor Blanes gaat.

Estartit is wat degelijker en meer oudere touristen of juist met jonge kinderen vind ik :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:57

Estartit is geweldig <3 prachtig strand, leuke boulevard met winkelstraat en donderdags ene grote markt :j er zijn wel wat uitgaansgelegenheden, maar die zijn mwah. Daarvoor moet je idd echt meer richting Blanes, Callella of Lloret gaan zitten. Wil je wat rustigers zou ik zeker naarl'estartit gaan <3

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:59

Celiien schreef:
Estartit is geweldig <3 prachtig strand, leuke boulevard met winkelstraat en donderdags ene grote markt :j er zijn wel wat uitgaansgelegenheden, maar die zijn mwah. Daarvoor moet je idd echt meer richting Blanes, Callella of Lloret gaan zitten. Wil je wat rustigers zou ik zeker naarl'estartit gaan <3

Die boulevard is echt geweldig!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:04

Heerlijk om eroverheen te slenteren (met WiFi _O- )

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:18

Ik werk in Blanes!
Estartit ben ik jaren geleden geweest met mijn moeder op vakantie, dus ik kan het niet echt voor je vergelijken.
Voorzieningen en strand zijn prima en er zijn ook een heleboel mooie plekjes. Een deel van het stadje is echt op de Nederlanders gericht, maar zeker het deel bij de haven is op en top Spaans :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:19

Blanes is leuk :j Daar hebben ze in ieder geval een botanische tuin :) (als je dat leuk vindt :P )

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:22

Als je voor het stappen gaat kun je beter naar Blanes. L'Estartit is mooier en meer andere dingen te doen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:38

Blanes ken ik dan weer niet maar in L'Estartit ben ik een paar keer geweest. Tja jongeren willen gewoon strand en dat is er wel. Maar in de omgeving zijn er mooiere stranden te vinden.

Buiten Estartit is Palamos denk ik ook nog wel wat voor ze, daar zijn de disco's denk ik te vinden.
Natuur vind je er genoeg en vooral als je ter plekke vervoer hebt kun je de omgeving gaan verkennen (Begur en Tamariu hebben mooie toegangswegen)

Een dagje Barcelona of evt Gerona mogen ook niet missen en voor keramiek kun je naar La Bisbal

Voor het eten ging ik dan weer meer het binnenland in om wat minder toeristisch te zitten, maar ach die jongeren willen toch alleen maar "veul en vet" :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:10

Voor een jongeren'feest'vakantie zeg ik Blanes. Echter heb ik zelf jaren op een camping vlakbij L'Estartit, Pals en Palamos gestaan (El Delvin Verde) en ben nog nooit getreurd thuis gekomen. Meer omdat de camping gewoon leuk was en er in de omgeving ook nog wat te beleven viel (ik hoefde niet elke avond te stappen zo nodig).

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:13

Voor jongeren denk ik toch Blanes. Ik ben veel in L'Estartit geweest, het is een fijne badplaats, maar het uitgaan is daar niet heel groots. Er is wel een uitgaansleven, maar het is niet heel spannend zeg maar.

Zelf verkies ik overigens Estartit ver boven Blanes. Ik vond Blanes echt verschrikkelijk :').