Producten mee uit het buitenland! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Producten mee uit het buitenland! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 23:44

Hallo bokkers,

Morgen vlieg ik voor een paar maandjes terug naar Nederland vanuit Nieuw-Zeeland.
Nu zijn er een paar dingen die ik mee wil neen, zoals natuurlijk wat soufenirtjes.
Maar ook wat voedsel in mijn ingecheckte bagage (niet handbagage).

Weet iemand de regels hier van? anders stuur ik het namelijk wel op met post, alleen dan duurt het wat langer en ik heb genoeg plek in mijn bagage dus dit leek mij net zo makkelijk.

Ik vlieg via Christchurch (NieuwZeeland) naar Wellington(NieuwZeeland) met de maatschappi Air NewZealand.
Vanaf Wellington vlieg ik naar Melbourne (Australië ) Met de maatschappij Qantas.
En vanaf Melbourne via Dubai naar Amsterdam met de maatschappij Emirates.

Producten die ik mee zou willen nemen zijn:

*Vegemite.
( http://whatscookingamerica.net/History/Vegemite.jpg )

*L&P ( Frisdrank) en zou ik dan beter blikjes kunnen meenemen of flesjes?

*Cacao voor chocomel (cookies &cream smaak )

*Misschien iets van koekjes in gesloten verpakking uiteraard.

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of dit toegestaan is of dat het er bij beveiliging gewoon eruit wordt gehaald?

moonie

Re: Producten mee uit het buitenland! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:58

wat ik op tv zie van dat progam op Veronica zijn ze echt enorm streng op eten en drinken je krijgt een papier daarop moet je in vullen of je voedsel bij heb anders betaal je een boete en gooien ze het weg
nu zie ik dit maar op tv zelf geen ervaring mee maar het staat vast wel ergen vermeld io de site van de maatschapij

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 00:13

okee dankje voor je reactie!
Ik heb het idee dat het ook afhangt van welk land je ingaat, en dat zou voor mij alleen nederland zijn.

Ik heb net wel wat gevonden voor etenswaren meeneen naar het buitenland vanaf Nederland en dat dit geen probleem was binnen de EU.
Maar nu weet ik nog niet hoe dat is vanuit buiten de EU. Of zou dat niet uitmaken omdat het land van bestemming Nederland is?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:30

Ik weet dat australie echt gruwelijk streng is sowieso.
Dan gaat het grotendeels ook over dierlijke producten, vegemite en L&P hebben ze in australie ook.

Over australie:
Verboden mee te nemen
Zorg ervoor dat je geen eten bij je hebt want ze zijn als de dood voor allerlei (landbouw)ziektes. Op je instapkaart - de Incoming Passenger Card die je krijgt uitgereikt in het vliegtuig- moet je voedsel, planten en dierlijke producten zoals vlees, zuivel, fruit, groenten, houten artikelen zaden en noten opgeven. Wanneer je dit niet doet, hangt er een boete of zelfs gevangenisstraf boven je hoofd!

Alle bagage wordt gecontroleerd. Snuffelhonden kunnen ingezet worden voor het achterhalen van quarantaine-artikelen. Ook de invoer van drugs, steroïden, vuurwapens, beschermde dieren en producten als kaviaar, schelpen en ivoor is ten strengste verboden. Wanneer je niet zeker bent van iets in je bagage, geef de goederen dan aan en vraag het aan een beambte van de Australische douane.

Ik zou zelf de producten die jij noemt gewoon meenemen en zoals aangegeven opgeven zodat ze het kunnen controleren bij de douane.
Als je geen illegale zaken meeneemt en je geeft alles correct op loop je enkel het risico dat je het moet inleveren.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-06-15 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 00:41

Okee bedankt!
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen en tijdens het het inchecken meteen even informeren dan kan mn vader het misschien meenemen en alsnog opsturen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:46

Veel dingen had je echt gewoon kunnen weten he, ik ben er nooit geweest maar zoek op voedsel invoeren Australie en je weet genoeg.
Zelfde met L&P en Vegemite, dat verkopen ze in Australie gewoon vind ik via google. Gewoon Vegemite Australia intypen, met L&P hetzelfde.

Echt een kwestie van even googelen en bij de basis informatie over reizen naar Australie zoeken. :)*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 01:10

Pakketje van maken en opsturen. Of er via bedrijven geïmporteerd mag worden zegt niks over of een particulier het mee mag nemen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 01:26

tamary schreef:
Pakketje van maken en opsturen. Of er via bedrijven geïmporteerd mag worden zegt niks over of een particulier het mee mag nemen.

Oh gut, verkeerde woordkeus. :') :Y)
Bij reisinfo over het betreffende land vind je dus wat ik gepost heb.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 01:56

Als ik het goed begrijp wil TS juist producten vanuit daar mee terug naar Nederland nemen, dus dan heb je helemaal geen last van die extreem strenge importregels daar.

Die importregels zijn er om te voorkomen dat er ziektes e.d. vanuit andere landen Australië inkomen, wat eruit gaat zal ze een worst wezen. Als het al een probleem is zal het eerder de douane hier in NL zijn.

TS, als ik jou was zou ik even contact opnemen met de vliegmaatschappij waarmee je gaat vliegen, die kunnen je waarschijnlijk zo vertellen wat wel/niet mag.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 04:22

moonfish13 schreef:
Veel dingen had je echt gewoon kunnen weten he, ik ben er nooit geweest maar zoek op voedsel invoeren Australie en je weet genoeg.
Zelfde met L&P en Vegemite, dat verkopen ze in Australie gewoon vind ik via google. Gewoon Vegemite Australia intypen, met L&P hetzelfde.

Echt een kwestie van even googelen en bij de basis informatie over reizen naar Australie zoeken. :)*

Ik ga dus niet naar Australie, Maar via Australie oa. terug naar NL .

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 04:25

Murthul schreef:
Als ik het goed begrijp wil TS juist producten vanuit daar mee terug naar Nederland nemen, dus dan heb je helemaal geen last van die extreem strenge importregels daar.

Die importregels zijn er om te voorkomen dat er ziektes e.d. vanuit andere landen Australië inkomen, wat eruit gaat zal ze een worst wezen. Als het al een probleem is zal het eerder de douane hier in NL zijn.

TS, als ik jou was zou ik even contact opnemen met de vliegmaatschappij waarmee je gaat vliegen, die kunnen je waarschijnlijk zo vertellen wat wel/niet mag.

Okee dankje, dit was idd wat ik mij afvroeg.
Ik heb geen idee hoe streng NL is qua dit soort dingen ik weet dat ze hier in Nieuw Zeeland heel streng waren aangezien ik al mijn paardrijspullen uit mn bagage moest halen, en zag toen een aziatische familie met etenswaren maar deze hadden hlf geopende blikjes in zakjes etc. dus kan me dan wel voorstellen dat ze daar moeilijk om doen.

Ik zal even kijken of ik contact kan opnemen met de maatschappij :)