Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cas123 schreef:Ik heb ook last van heimwee. Vooral NIET gaan doordrammen over het feit dat jullie haar zo graag mee willen hebben. Wat bij mij helpt is dat een goede vriendin me allee vraag over thuis: dus bijv: hoe gaat het met je paard? Heb je al een nieuwe telefoon bijv. ( ik noem maar iets)
Laat haar haar eigen dekbed en kussen meenemen. Dingen van thuis.
Succes!
Cas123 schreef:Ik heb het ook snachts. Ik oefen nu elke week om bij de vriendin van mijn vader te gaan slapen wat nu eigelijk heel goed gaat. Vorig jaar ben ik met mijn vader+ vriendin+ haar kinderen naar Zeeland geweest voor 1 week vakantie. Nou het was een hel! Het verlangen naar mijn moeder, naar mijn eigen bed... volgend jaar gaan we naar Italië. Dan wil ik er zo goed als vanaf zijn. Ik neem mijn eigen spullen mee, kussen dekbed. Ik neem mee dan nodig slaappilletjes in zodat ik zeker weet dat ik zal slapen. En praten! Uiten wat me dwars zit. Waarom ik het eng vind. Ik had de eerste keer dat ik ging logeren bij de vriendin van mijn vader ook een week lang: stress, moeilijk slapen, huilen, bang zijn. Maar het is iets waar ze overheen moet komen. Laat haar ouders met haar praten: zeggen dat ze Trots zijn als het lukt. Dit heeft mij 2 jaar geleden het schoolkamp door gehopen. En veel afleiding. Dus ga actief iets doen. In de avond kan je vragen of ze haar hart wil luchten bij je. Zodat ze het niet naar binnen propt. En als ze aangeeft dat ze wil praten, maak daar aub tijd voor! Anders gaat ze het opkroppen en dan gaat het slapenxeen stuk moeilijker. En als ze er behoeft aan heeft, laat haar elke avond even naar huis bellen zodat haar ouders haar even moet in kunnen spreken. Gaan jullie naar het buitenland?
Veel succes!!