Wie ook naar Italië deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 23:56

Ik heb er echt zin in. Voor het eerst ga ik naar Italië! Ik ga heel weinig op vakantie. 2008 in Kroatië geweest en daarna een weekend Newcastle, weekend Bremen, een week Manchester en 2x Sofia in Bulgarije. Dit jaar zou ik eigenlijk ook weer naar Bulgarije gaan om mijn beste vriend die elke zomer terug naar zijn ouders gaat, die daar wonen, een weekje te bezoeken. Helaas kan dat deze zomer niet, want hij is er een stuk korter vanwege zijn nieuwe baan en wil die compleet met zijn ouders spenderen die hij sinds kerst niet heeft gezien. Logisch, maar ik vond het wel jammer, want tja, dacht ik. Waar ga ik dit jaar dan heen als ik niet naar Sofia ga...

Nou... Italië dus! Om onze week in Sofia te vervangen gaan we lekker met zijn twee naar Alghero, een stad op het eiland Sardinië voor 5 nachten, voordat hij naar Sofia gaat. Tickets zijn al geboekt en nu zijn we op zoek naar Airbnb of een hostel.

Ik ben zo enthousiast, want ik ga echt zo bar weinig op vakantie.. En ben nog nooit in Italië geweest.. We zijn al van alles aan het opzoeken, wat we daar kunnen doen, om ze onze 5 dagen tot het volste in te plannen.. Het is zo mooi daar, de stad zelf, de natuur buiten de stad en de stranden *\o/*

Om alvast lekker voor te genieten, wie gaat dit jaar ook naar Italië en waar ga je precies heen? :D Kunnen we lekker over onze aankomende vakanties kletsen.

luuntje

Re: Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:16

Wij gaan 2 weken naar Toscane deze zomer.
We zijn er nog nooit geweest. We hebben er zin in.
Geen hotel of appartement, maar agriculture met wifi en een zwembad.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:20

Jaa.
Ik ga naar Bolzano in de buurt en naar het caldonazzo meer.
*\o/*
Ik ben nu 2× naar het caldonazzo meer geweest.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:29

Ik ga begin juli een dag of 5 naar Milaan, samen met mn zusje :j

Ik hou echt van Italie. Vorig jaar ben ik niet geweest, maar wat heb ik het gemist! Ik hou van de cultuur! We zijn zowel in het noorden als het midden geweest. Zuidelijker dan Rome ben ik nog nooit gekomen..

Het idee voor onze vakantie is dat we milaan bezoeken maar ook een dagje naar wat landelijkere plekken gaan om de omgeving te zien.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:30

Wij gaan deze zomer naar Trento en Venetie en daarna door naar Kroatie.
We zijn vaker in Italie op vakantie geweest en dat is ons goed bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:43

Wij gaan ook voor het eerst naar Italie en ook naar Sardinie hahaha !
Super leuk, wij gaan 2 weken een kleine rondreis doen in het noorden ( Olbia en omgeving). :D

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:50

Ik ga samen met een vriendin naar Lido di jesolo voor 10 dagen! Willen dan ook naar Venetië en dat mega waterpark :D

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:14

Ik ga in augustus een weekje vakantie vieren bij mijn ouders, die wonen het grootste gedeelte van het jaar in Toscane :) Blijf groot fan van Italië; de mooie pleintjes met fonteinen, de taal, de mensen en natuurlijk het heerlijke eten! De meeste gebieden heb ik inmiddels wel gezien, dus voor tips roepen jullie maar :Y) Sardinië heb ik nog niet gezien, ook erg benieuwd naar!

DynamiteS: Lido di Jesolo ben ik ook vaker geweest, op de camping Marina di Venezia. Mooie stranden en je bent echt zo met de boot in Venetië!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:00

Nice Dondeyne, handig dat je ouders daar wonen :D
Ik ben benieuwd, ben er nog nooit geweest :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:09

Wij gaan ook (voor het eerst) naar Italië. Zóveel zin in! Eerst een week een mobilhome op een caminping in Limone sul Garda en daarna een week in een hotel tussen Venetië en Trevisio in.

Hoe gaan de andere bokkers? Ook met de auto? Wij moeten 1200km rijden, gaan dat in 1x doen. Qua afstand kan dat net denk ik. Mijn zwager en schoonzus zitten nog een stuk zuidelijker (1900km) en hebben wel een tussenstop met overnachting.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:10

Wij gaan 2 weken naar Toscane! We gaan naar 2 verschillende plekken, in een appartementje.
En je kunt er ook paardrijden! :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:21

Wij gaan vanavond kijken hoe mijn vriend en ik met caravan rijden (vooral ik). En dan rijden wij waarschijnlijk over circa twee weken de caravan naar Lazise. Schoonouders komen later, dan slapen wij in een tentje. Na een weekje nemen wij een auto zonder caravan weer mee terug, schoonouders blijven namelijk circa 3 weken weg. :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:29

Ik ga over 3 weken zo'n 2,5 week naar Italië. Denk dat het al de 15e keer is op dezelfde camping. We zitten in de buurt van Ancona, op een echte Italiaanse camping. Ik denk dat er gemiddeld 5 Nederlandse stellen op heelde camping staan. Voor de rest zijn het alleen maar Italianen. Heerlijk even 2,5 week zowel Nederland als de Nederlanders ontvluchten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:53

Heerlijk Italie! Wat een prachtig land.
Wij zijn vorig jaar geweest, en al vele jaren daarvoor, maar slaan een jaartje over. Helaas.

@Plien: neem een tussenstop, je wordt doodmoe van zoveel rijden in 1 ruk, plus je komt geheid in een file terrecht en doet er dus langer over. Rij je via Zwitserland of Oostenrijk dat maakt ook een verschil?
Wij nemen op de heenreis altijd een overnachting, omdat we ons niet druk willen maken en graag onderweg even stoppen om wat te zien van andere landen. Terugreis rijden we wel altijd in 1x.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:44

Wij overnachten op de heenweg in Bern.
naar Zwitserland en Frankrijk reden we in 1x.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:48

Plien91 schreef:
Wij gaan ook (voor het eerst) naar Italië. Zóveel zin in! Eerst een week een mobilhome op een caminping in Limone sul Garda en daarna een week in een hotel tussen Venetië en Trevisio in.

Hoe gaan de andere bokkers? Ook met de auto? Wij moeten 1200km rijden, gaan dat in 1x doen. Qua afstand kan dat net denk ik.

Wij hebben die afstand 3x in1 dag gereden, het is te doen, maar het is wel een volle dag. Dit keer nemen we halverwege een overnachting, dan hoeven we niet vroeg weg, en komen zo vroeg aan dat we bij onze tussenstop nog even kunnen sight-seeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:55

Ja! Wij gaan ook op vakantie naar Italie! Wij gaan met de auto, rijden het waarschijnlijk in 1 á 2 dagen en gaan richting Florence. Ik ben één keer eerder in Italië geweest en dat was naar Venetië. :)

Venetie is echt super leuk!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:07

Wij gaan ook dit jaar naar Italië, maar we gaan eerst naar Frankrijk. Wij rijden altijd in 2x, terug meestal in 1x.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:07

Wij gaan ook! Ben nog nooit in Italië geweest, maar mijn vriend wel en die wilde graag terug. We zitten eind juli 2 weken in een hotel in Peschiera del Garda en vliegen op Verona.

Hebben ook plannen om naar Milaan, Venetië en natuurlijk Verona te gaan en ook om eens een dagje met de boot over het Gardameer te varen. En verder moet Peschiera ook heel leuk zijn, dus ben benieuwd :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:19

Wij gaan ook naar Italië dit jaar. Word onze eerste keer. Gaan naar Peschiera del Garda. :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:31

Wat veel mensen die richting het gardameer gaan! Heel mooi daar, alleen ik ga liever buiten het hoogseizoen om, omdat er zó veel Nederlanders zitten in de zomervakantie. Peschiera is wel een van de mooiere plekjes vind ik, wij hebben zelf ook altijd aan die kant gezeten van het meer.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:04

Ja, het garda meer is heel mooi. Maakt eigenlijk niet uit waar je zit. In de zomer wel belachelijk toeristisch en overspoeld met Nederlanders.
In de file voor een broodje bij de bakker hebben wij meerdere keren meegemaakt. Dus als je het kan bergen neem fietsen mee dan ben je een stuk flexibeler dan alleen een auto.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:15

Het Gardameer is populair hier. Ik ben er jaren geleden in het hoogseizoen geweest, toen zat het inderdaad vol met Nederlanders. :)) Dit jaar was ik er half mei, toen was het relatief rustig maar was het nog steeds voornamelijk Nederlands en Duits was ik om me heen hoorde.

Ik ga na een paar maanden in Italië juist in juli terug naar Nederland. Aan de ene kant wel jammer, want ik had de zomer graag in Italië doorgebracht, maar aan de andere kant wil ik tijdens juli/augustus liever niet in Milaan zitten. Met name in augustus lopen de Italiaanse steden echt leeg, alle Italianen ontvluchten dan de hitte van de stad...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:44

Ja in de zomer wil je inderdaad niet in een stad zitten. Wij gaan meestal in de zomervakantie voor de natuur en er lekkere weer en gaan in het voorjaar o najaar steden bezoeken. Afgelopen zomer hadden we wat minder weer, dus hebben we wel wat meer steden kunnen bezoeken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:26

Inderdaad. We konden heel goedkoop naar allerlei steden deze zomer, maar we wilden toch echt naar het strand. Zie me niet zitten in de stad met zo'n hitte.