Fantastisch Mexico

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Fantastisch Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:16

In mei heb ik met een groep gasten een reis naar Mexico gemaakt. De reis werd georganiseerd vanuit Horse Ranch du Haut Languedoc in Zuid-Frankrijk en de deelnemers zijn enkel gasten van de ranch.
In 2012 heb ik zo'n zelfde reis gemaakt, maar met andere gasten. Het was wederom een fantastische vakantie!
Fijne paarden, prachtige ritten. Een dergelijke trip is niet geschikt voor mensen met hoogtevrees ;)
Hier wat foto's en link naar 2 filmpjes van deze reis. Zoals jullie zien hebben we ook met koeien gewerkt.

Denk overigens niet dat de chaps enkel gedragen worden 'om stoer te zijn'. Zonder chaps haal je gegarandeerd alles open aan de harde, stugge & hoge bush

1. Als eerste een link naar een filmpje. De 1e ochtend moesten de paarden bijeen gedreven worden in de bergen en naar de ranch gebracht.

2. Hier een foto van de groep paarden
Afbeelding

3. Groepsfoto met de pakpaarden. Dit was de dag dat we op kamp gingen en 1 nacht onder de sterren gingen overnachten
Afbeelding

4. Onze gastheer Raul met het 1e pakpaard met alles voor de maaltijden
Afbeelding

5. Trail in de bergen. Het is niet te omschrijven hoe steil het vaak is. Erg moeilijk om hoogte op een foto vast te leggen.
Afbeelding

6. Bovenop een bergtop. Was erg ver weg en ik heb flink moeten croppen om nog wat te zien. Het was begin vd avond.
Afbeelding

7. Koeien bijeen drijven in de bergen en naar de ranch brengen
Afbeelding

8. Op de ranch hing een voederfles voor kolibries. Die hebben we op een gegeven moment gevuld en van 2 kolibries op de 1e dag, zaten er op de 3e dag al 8. Ik had ze nog nooit in het echt gezien. Wat een prachtige beestjes en wat zijn ze klein! Ik heb heel lang op een stoel gestaan met de camera in de aanslag en gelukkig heb ik wat leuke foto's kunnen maken
Afbeelding

9. Twee dames uit de groep, klaar om de koeien te enten
Afbeelding

10. Enten koeien: https://flic.kr/p/uKhrXZ

11. Afdaling 's avonds. Ik ben op de ranch gebleven en zag dit beeld
Afbeelding

12. Video van een trail met een zeer smal paadje langs een behoorlijke afgrond en een steile klim
https://youtu.be/2ki3Ncoa0MA

Shadow0

Re: Fantastisch Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:24

Schitterend! Lijkt me een enorm avontuur om dat zo mee te maken. Een soort kruising tussen McCleod's daughters en Arendsoog 8-)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:24

Holy smokes wat een prachtige beelden !! _/-\o_ _/-\o_ <3
Echt heel erg mooi hoe je alles weten vast te leggen hebt op de foto !
Mennnnn....mag ik een tikkeltje jaloers zijn ? :~
Hard work for men and horse lijkt me wel...denk niet dat de paarden daar snel last krijgen van insulineresistentie en meer van die moderne ziektes :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:57

@Pandora2: Idd heel hard werken voor de paarden, maar ze lopen altijd in de bergen als ze vrij zijn, dus ze zijn hartstikke sterk.
Wat versta je onder een moderne ziekte?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:00

Ik doelde op de typische ziektes zoals ems, suikerziekte en nog watte die veel paarden tegenwoordig krijgen door heel rijk voedsel en heel weinig beweging ... zich gewoon staan volvreten dus met alle gevolgen vandien :+

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:11

Dat zal idd niet gebeuren. Deze paarden krijgen ook geen brok o.i.d. Ze eten alles wat de natuur ze te bieden heeft en krijgen alfalfa als ze ritten moeten maken. Als er al iets is, dan hebben ze wondjes of wonden door het ruige gebied.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:42

Dacht ik al :) Close to nature keeps a horse healthy ! Voeder hier ook al paar jaar zonder biks en dergelijke en zoveel mogelijk wat ze dus in het ( verwilderd ) weiland vinden...gaat lekker zo :j
Alleen de ruige omgeving en de bergen missen hier nog := ;)
Zit hier al 10min je foto's te bekijken...van boven naar onder en weer terug :')
Lopen de paarden daar blootvoets eigenlijk ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:48

Wat een schitterende foto's <3

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:49

Prachtig!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 22:31

@Pandora2: Nee, dat gaat echt niet ivm de stenen/rotsen/ondergrond, dan zou er niks van die voeten overblijven. Er is ook geen vlak stuk te bekennen waar ze lopen, alleen maar klimmen en dalen en niet zo'n beetje ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:35

Inderdaad lijkt mij ook onmogelijk daar blootvoets...naderhand bekeken domme vraag van mij :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:36

Hoe heb jij de foto's gemaakt joh :oo vanaf een paard dalend en klimmend :)) _O_
Erg mooi gedaan in ieder geval :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 20:28

@meraki: idd maar we hadden ook paden van 40cm naast een afgrond en daar kon ik alleen vooruit fotograferen, niet achterom

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:51

In één word: Wauw!!!

Wat een prachtig foto's <3